طهائی: منطقه ویژه اقتصادی پیام البرز مرز خروج کالا به خاورمیانه است

نماینده عالی دولت پیش از ظهر امروز در دیدار با هیات سرمایه گذاری از کشور کویت،دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، در این دیدار عادل منادی و هیات همراه در دفتر استاندار البرز با وی دیدار و گفتگو داشتند.

طهائی سیاست دولت را به ویژه بعد از اجرای طرح برجام با هدف گسترش روابط دو کشور در زمینه های مختلف اقتصادی و همکاری های دو جانبه و منطقه ای و عزم جدی ایران برای تامین و تقویت روزافزون روابط دوجانبه ایران و کویت مورد تاکید قرار داد.
وی با بیان اینکه سرمایه گذاران خارج از کشور بنوعی سفیران صلح بشمارند، افزود: تحکیم ارتباطات اقتصادی و گسترش دوستی بین کشورهای منطقه اصلی ترین رویکرد در تعاملات جمهوری اسلامی بعد از گشوده شدن دوازه های اقتصادی ایران به روی جهان است.
استاندار البرز بحرین، کویت و.. را از جمله کشورهای همسایه دانست که در ثبات اقتصادی منطقه نقش ویژه ای را ایفا می نمایند.
استاندار البرز در ادامه موقعیت ویژه این استان را نیز از حیث دسترسی به راه ها و مراکز اقتصادی همچون منطقه ویژه پیام و فرودگاه مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: استان البرز از 5 سال پیش جزئی از پایتخت بوده است و بنوعی بخشی از تهران اما با مدیریتی مستقل محسوب می شود.
وی افزود: بسته های حمایتی از سرمایه گذاران در این استان تمهید شده که با پیروی از قانون حمایت از سرمایه گذاران هر سرمایه گذار می تواند بدون دغدغه و باشرایطی که ارائه می شود، فعالیت اقتصادی داشته باشد.
طهائی در ادامه با اشاره به درخواست سرمایه گذار مبنی بر احداث هتل در استان گفت: متقاضیانی برای ایجاد مراکز گردشگری و اقامتی وجود دارد و در حال بررسی گزینه ها هستیم.
استاندار البرز عنوان کرد: احداث نمایشگاه بین المللی در مجاورت منطقه ویژه اقتصادی پیام یکی از پیشنهادات ما محسوب می شود، این فرودگاه تنها فرودگاه کارگو در کشور است که تمامی بسترها را بر ترخصیص کالا دارد.
وی افزود: احداث این نمایشگاه علاوه بر استان البرز برای پایتخت نیز مفید وموثر واقع خواهد شد.
استاندار البرز گفت: یکی از عوامل موفقیت هر سرمایه گذار، ریسک پذیری آن است که اگر به بار بنشیند سود آن عاید خود سرمایه گذار نیز می شود.
طهائی ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی پیام این موقعیت را برای خروج کالاها با معافیت گمرکی دارد که نظیر آن در پایتخت نیز دیده نمی شود.

گفتنی است، این هیات کویتی با سرمایه ای بالغ بر 150 میلیون دلار در حوزه گردشگری، توریستی و رفاهی پیشنهاد سرمایه گذاری در استان البرز را دارد که پیشنهاد آن در دستور بررسی قرار گرفت.

در این دیدار معاون هماهنگی امور توسعه اقتصادی،معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان و شهردار کرج نیز حضور داشتند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 514685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =