ایلنا نوشت: معاون امنیتی وزارت کشور در نشست خبری عصر امروز در ستاد انتخابات کشور از هلاکت دو تروریست در منطقه طومار خبر داد.

حسین ذوالفقاری دقایقی در یک نشست خبری، اظهار داشت: با همکاری مردم شریف کشورمان، نامزدهای انتخاباتی و تلاش همه دست‌اندرکاران، شوراهای تامین استان‌ها و شهرستان‌ها امنیت انتخابات تا این لحظه به صورت کامل برقرار بوده و هیچ حادثه امنیتی در کشور نداشتیم.

او ادامه داد: البته از دیروز تا کنون در چند شهرستان در سراسر کشور تجمع‌هایی را در مقابل فرمانداری‌ها برگزار شد، اما هیچ کدام از این تجمع‌ها مشکل خاصی ایجاد نکرده است.

معاون امنیتی وزارت کشور اضافه کرد: سیاست وزارت کشور این بود که با مدیریت موضوع، تنش و درگیری بین طرفداران کاندیدا‌ها بدون اینکه منجر به مداخله پلیس شود، مرتفع شود و باید اعلام کنیم که یکی از امن‌ترین انتخابات کشور را پشت سر گذاشتیم.

او با اشاره به اخبار مربوط به تلاش گروه‌های تروریستی برای برهم زدن امنیت انتخابات، اعلام کرد: درباره تلاش گروه‌های تروریستی در روزهای اخیر موارد متعددی خنثی شد، اما مهم‌ترین این تلاش‌ها مربوط به یک گروه تروریستی بود که صبح امروز موفق به عبور از مرز کشورمان شدند و هنگام عبور از منطقه طومار، هنگامی که در حال پیاده روی برای رسیدن به منطقه هدف بودند، با هوشیاری نیروهای امنیتی و نظامی، هر ۲ تروریست به هلاکت رسیدند.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: هم اکنون بررسی هویت این دو نفر در دست بررسی است که در ادامه پس از روشن شدن جزئیات این عملیات تروریستی، اعلام خواهد شد که قصدشان حمله به کدام نقطه بوده است، اما در مورد اینکه هدف تروریستی داشتند، تردیدی نداریم.

او همچنین با اشاره به اخبار مربوط به برگزاری جشن‌های پیروزی پس از انتخابات از سوی نامزد‌ها، یادآور شد: بنابر پیگیری‌ها، متوجه شدیم هیچگونه اعلامی از سوی نامزدهای پیروز صورت نگرفته و در ادامه تکذیبه‌های مربوط به این جشن‌ها نیز منتشر شد.

معاون امنیتی وزارت کشور تاکید کرد: اگر نامزدی قصد برگزاری جشن داشته باشد، باید مکان بسته‌ای را به این منظور در نظر بگیرد و با هماهنگی قبلی نسبت به برگزاری این جشن‌ها اقدام کند و امیدواریم این موضوع به یک نظم مشخص برسد، چراکه اگر قرار باشد به صورت غیرمنظم انجام شود، ممکن است زمینه‌ساز درگیری و تنش شود.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: تاکید زیادی داشتیم که از طریق استانداران این افراد را توجیه کنیم و مردم باید بدانند که در غیر این صورت، اگر اخباری درخصوص برگزاری جشن‌های پیروزی اعلام شود، رسمی نیست و نیروی انتظامی نیز درصورت اینکه اقدام خلاف قانون صورت بگیرد، برخورد خواهد کرد.

او در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درخصوص حضور نیروهای امنیتی جهت برخورد با جشن‌های مردمی و خودجوش، گفت: یکی از ماموریت‌های اساسی نیروی انتظامی دقیقاً برخورد با چنین اتفاق‌هایی است، ولی ما تاکید داشتیم که چتین اتفاق‌هایی نیافتد.

معاون وزیر کشور یادآور شد: اگر افرادی به صورت خودجوش بخواهند شادی کنند، قطعاً برخورد فیزکی در دستور کار نیروی‌های انتظامی نخواهد بود، اما تاکید داریم که از این جشن‌ها تعرضی به اموال عمومی و خصوصی صورت نگیرد.

ذوالفقاری تصریح کرد: همه ما به بلوغ سیاسی و اجتماعی رسیده‌ایم و هیچ نگرانی امنیتی از این نظر وجود ندارد اما به نامزد‌ها اعلام کردیم که اگر قصد دارند جشنی برگزار کنند، باید با هماهنگی با مقام‌های امنیتی و انتظامی اقدام کنند.

او خاطرنشان کرد: البته برخی از نامزد‌ها اقدام مناسبی انجام دادند و باتوجه به فرارسیدن ایام فاطمیه، رسماً اعلام کردند که به حرمت این ایام، جشنی برگزار نخواهند کرد و برخی دیگر از نامزد‌ها هم نسبت به برگزاری جشن‌های خود در مساجد اقدام کرده‌اند.

ذوالفقاری اعلام کرد: نامزدهای پیروز توجه ویژه داشته باشند که خدایی ناکرده افرادی با اهداف سوء به دنبال تلخ کردن این پیروزی به کام مردم نباشند.

معاون امنیتی وزارت کشور همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره ابطال صندوق‌های رای در حوزه‌های انتخابیه مشهد و کرج اعلام کرد: هیچ صندوقی باطل نشده است و جای نگرانی نیست.

ذوالفقاری در پایان تصریح کرد: البته من اطلاع دقیق درباره ابطال صندوق‌ها ندارم، اما می‌دانم که ابطال صندوق مستلزم طی شدن یک روند قانونی است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 514803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =