در نشست شورای برنامه ریزی شهرداری کرج بر لزوم تعامل دستگاه های اجرایی با شهرداری این کلانشهر به منظور مدیریت بهینه بحران تاکید شد.

به گزارش خبر آنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، جلسه شورای برنامه ریزی شهرداری کرج با حضور معاون دادستان کرج، مدیران، معاونان و مدیر عاملان سازمان های تابعه این دستگاه در سالن جلسات شهدای شهرداری ستاد مرکز برگزار شد.
شهردار کرج در ابتدای این جلسه از حضور گسترده مردم در انتخابات قدردانی کرد و آنرا خلق حماسه ای بزرگ و مشت محکمی بر دهان دشمنان انقلاب اسلامی ایران دانست.
علی ترکاشوند در ادامه عنوان کرد: به دلیل اهمیت موضوع مدیریت بحران و نقش پر رنگ همکاری و ارتباط متقابل سایر نهادها با شهرداری کرج در زمان مواجه شدن با بحران از معاون دادستان کرج دعوت به عمل آمد تا در جلسه مذکور حضور پیدا کند تا با همفکری این دو نهاد به راهکارها و برنامه ریزی های مطلوب و کارآمدی در این زمینه دست پیدا کنیم.
ترکاشوند با اشاره به اینکه شهرداری در زمان بحران و بلایا مدیریت بحران شهر را عهده دار است، خاطر نشان کرد: لازم است شهرداری ها جلسات متعدد مدیریت بحران را با سایر دستگاهها شهری و استانی برگزار کنند تا در هنگام مواجهه با بحران و مقابله با حوادث غیرمترقبه از نظر درون سازمانی و برون سازمانی کاملا برنامه ریزی شده عمل کرده و امنیت و رفاه و آسایش شهروندان برقرار باشد.
این مسئول ارشد شهری بیان کرد: بر این اساس می توانیم این جلسه از شورای برنامه ریزی شهرداری کرج را اولین جلسه مدیریت بحران شهرداری این کلانشهر با حضور معاون دادستان کرج بدانیم و با همکاری این دستگاه در پی راه حل هایی در راستای پیشگیری، آمادگی، مقابله، بازسازی و بازتوانی در زمان بحران باشیم.
وی در ادامه از سایر نهادها و دستگاههای اجرایی شهری و استانی کرج خواست تا زمین هایی را در اختیار شهرداری این کلانشهر قرار دهند تا سوله های چند منظوره بحران در تمامی نقاط شهر احداث شود و این پروژه در کمترین زمان ممکن و تجهیز امکانات لازم مورد بهره برداری در موقعیت بحران باشند.
شهردار کلانشهر کرج در بخشی دیگر از سخنان تاکید کرد: با توجه به همکاری بسیار مطلوب سیستم قضائی شهر کرج با این دستگاه و فراهم بودن شرایط مثبت در این زمینه بخش های مختلف شهرداری کرج، پیگیر تمامی مطالبات خود از طریق سیستم قضائی باشند و از طریق قانونی با بدهکاران برخورد کنند.
در ادامه این جلسه معاون خدمات شهری شهرداری کرج نیز به تشریح اقدامات این معاونت و مناطق 12گانه و سازمان های تابعه این دستگاه در رابطه با مدیریت بحران پرداخت و شرکت در کارگاههای آموزشی تاب آوری شهری در برابر بلایا و زلزله، تهیه و تجهیز امکانات مورد نیاز مدیریت بحران و احداث سالن های چند منظوره بحران در مناطق را از جمله آنها دانست.
حسن مدیر روستا هم چنین به سایت های اسکان موقت در پارک های سطح شهر کرج اشاره کرد و گفت: در زمان مواجهه با بحران شهروندان می توانند با توجه به تجهیزاتی که در این پارک های قرار داده می شود از خطر در امان باشند و در هنگام بلایا و حوادث به سایت های مذکور مراجعه کنند.
این مسئول ادامه داد: شهرداری کرج به دنبال آن است تا از طریق اطلاع رسانی به وسیله رسانه ها و سایر راه های ارتباطی این امکانات در نظر گرفته شده را به شهروندان معرفی نماید تا مردم در زمان بحران با آگاهی هر چه تمام از تجهیزات لازم استفاده کرده و در آسایش باشند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 515077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =