۰ نفر
۱۰ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۲

تحقیقات جدید نشان می‌دهد خوردن شکلات به صورت روزانه می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته را تا 39 درصد کاهش دهد.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد خوردن شکلات به صورت روزانه می‌توان خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته را تا 39 درصد کاهش دهد.
دانه‌های کاکائو شامل فلاوانول هستند که می‌تواند باعث افزایش اکسید نیتریک در خون شده و عملکرد رگ‌های خونی را بهبود ببخشد.
به همین دلیل کارشناسان معتقدند شکلات‌های تیره رنگ به دلیل داشتن مقادیر بیش‌تر آنتی اکسیدان‌ها و کاکائو بهتر از شکلات‌های شیری یا سفیدرنگ می‌توانند از بیماری‌های قلبی پیشگیری کنند.
نتایج 8 سال تحقیقات روی نزدیک به 30 هزار نفر که بین 35 تا 65 سال سن داشتند ، مطالعات قبلی دانشمندان را که در این زمینه انجام شده بود تائید می‌کند.
برایان بوجسی متخصص تغذیه از دانشگاه واگنیگن در هلند که این تحقیقات با همکاری او انجام شده است در این باره گفت : حتی یک تکه کوچک شکلات می‌تواند فواید زیادی برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی داشته باشد.
اگر میزان مصرف شکلات تا 6 گرم در هر روز افزایش پیدا کند از تعداد ابتلا به حملات قلبی و سکته در هر 10 هزار نفر 85 مورد کم‌تر خواهد شد.
البته باید توجه داشتن که هر 100 گرم کاکائو شامل 500 کالری انرژی است و به همین دلیل باید در مصرف این ماده خوراکی دقت شود تا باعث اضافه وزن و فشار خون نشود.
شاید زمانی که فواید زیاد شکلات در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و سکته بیان شود عده ای وسوسه شوند تا بیش‌تر از حد معمول از این ماده غذایی استفاده کنند.اما اگر شخصی می‌خواهد از منافع مصرف شکلات بهره مند شود باید آن را در یک رژیم غذایی سالم و متعادل بگنجاند.
مقادیر کم شکلات می‌تواند شما را از بیماری‌های قلبی محافظت کند ، اما به شرطی که شما این شکلات را جایگزین دیگر مواد غذایی خود که برای مثال در میان وعده‌ها مصرف می‌کنید قرار دهید تا وزن خود را نیز ثابت نگاه دارید.
تلگراف ، 30 مارس

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 51522

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =