ترکیب منتخبان مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، برخی را به واکنش‌هایی واداشته که در شأن یک کنشگر سیاسی در یک جامعه اسلامی نیست.

مریم محمد‌پور: بدیهی است که همه کاندیداها به مجلس راه پیدا نمی کنند و اساسا فلسفه برگزاری انتخابات این است که مردم سرنوشت خود را تعیین کنند. در انتخابات اخیر، ترکیب نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به دوره‌های پیش تغییرات محسوسی دارد. راه نیافتن 198 نماینده مجلس نهم به مجلس دهم قطعی شده و حدود یک‌سوم از کسانی که در مجلس دهم بر کرسی‎‌های سبز پارلمان تکیه می‌زنند، اصلاح طلب هستند.

در برابر این تغییرات، واکنش‌های محترمانه‌ای صورت گرفت، به عنوان مثال احمد توکلی، نماینده اصولگرای مجلس از مردم تشکر کرد که او را از بار سنگین وکالت رهایی بخشیده‌اند. توکلی در کانالش نوشته است: «اکنون‌که اکثریت شما رأی‌دهندگان و موکلان گرامی و بزرگوارم برای ایفای وظایف نمایندگی خود به چهره‌های جدیدی رأی داده‌اید و این خادم را از بار سنگین وکالت رهایی بخشیده‌اید، باادب و احترام و خلوص باطن، سپاسگزارتان هستم و برایتان بهترین‌ها و بازهم بهترین‌ها را آرزو می‌کنم و از سر تکریم قانون و اعتقاد قلبی به مردم‌سالاری دینی صمیمانه به منتخبان محترم شادباش می‌گویم» (اینجا).

اما همه واکنش‌ها محترمانه نبوده است. به عنوان مثال غلامعلی حداد عادل که راه نیافتنش به مجلس در فضای مجازی سروصدایی به پا کرد، در خصوص جو حاکم بر فضای مجازی در خصوص انتخابات عنوان کرد: «پرسش درباره فضای مجازی مانند پرسش درباره جنگل است، اما در همین مرحله دوم اصولگرایان بیشتری به مجلس راه پیدا خواهند کرد» (اینجا).

جعفر شجونی، عضو جامعه روحانیت مبارز که به موضع‌گیری‌های تند معروف است، برای توجیه رای نیاوردن اصولگرایان در تهران و انتخاب اصلاح‌طلبان گفته است: «چنین اتفاقی مشخص است. تهران پایگاه اصلی ضدیت با انقلاب و ولایت فقیه است و رای آوری این افراد نیز نشان دهنده همین مساله است».  یا حمید رسایی، نماینده دلواپس مجلس نهم که برای مجلس دهم حتی تایید صلاحیت هم نشد، نوشته است: «بازنده حقیقی این انتخابات کسانی بودند که خود را وام‌دار کانون زر، زور و تزویر کرده و برای به دست آوردن آرای بیشتر هویت گذشته خود را به تاراج گذاشته و به آن لگد زدند. برخی کاندیدا که در تهران رأی آورده‌اند اعلام کرده‌اند که ما می‌خواهیم مجلسی تشکیل دهیم که نه از دولت سؤال بپرسد و نه وزیری را استیضاح کند.»

وحید یامین پور، یکی از اعضای جبهه پایداری برای اینکه رای نیاوردن یک جریان را توجیه کند، مردم پایتخت را به غربزدگی متهم کرده و می‌گوید: «اصولگرایان در تهران شکست خوردند؛ به طور مطلق. ولی این شکست بیش از آنکه سیاسی باشد فرهنگی و تمدنی است. تهران شهری است با انبوهی از جمعیت متعلق به طبقه متوسط جدید شهری، پیچیده در سبک زندگی شبه مدرن با مطالبات شبه روشنفکرانه. چه بر مبنای مفهوم «طبقه و قشر» تحلیل کنیم و چه مبتنی بر مفهوم «سبک زندگی»، آنچه روشن است اینکه رای بخشی از مردم تهران عموماً قداست زدایی شده و عرفی و حامل ارزش‌های غربگرایانه است.»

سایت رجانیوز که متمایل به جبهه پایداری است نیز به توهین روی آورده است. این سایت خبری، در تحلیلی، دلیل رای تهرانیها به اصلاح طلبان را نوع زندگی آنها دانست. این سایت در حال دامن زدن به دوقطبی تهران- شهرستان است و تهران را شهری مملو از جرایم اجتماعی توصیف کرده و این امر را دلیلی بر رای نیاوردن اصولگرایان دانسته است. رجانیوز نوشت: «شکست اصولگرایان از اصلاحات در تهران،  یک شکست کاملا اجتماعی- فرهنگی است. وقتی در تهران بنا بر آمارهای رسمی بیشترین میزان جرایم اجتماعی، روزه خواری، طلاق، اعتیاد و ... ثبت شده، بدین معناست که این شهر بیشترین فاصله از فرهنگ اصیل دینی و انقلابی را برای خود ثبت کرده و به همین میزان طبیعی است که در چنین شهری به جای افرادی که نخستین وجهه آنها در افکار عمومی شهرت آنها به دیانت و گفتمان انقلاب اسلامی است، چهره هایی وارد مجلس شوند که در افکار عمومی بیشترین فاصله را با این معیارها و مفاهیم دارند. این البته بدین معنا نیست که تمام افراد حاضر در لیست های دیگر دور از فرهنگ اسلام و انقلاب بوده اند، بلکه بدین معناست که گفتمان حاکم بر این دو لیست در افکار عمومی بازخوردهای متفاوتی از هم داشته و در نهایت اقبال عمومی به هر یک از این دو لیست نشانه ای از فرهنگ غالب مردم در آن برهه است. (اینجا) البته سایت رجانیوز در دوره نهم که تهران نمایندگان کاملا متفاوتی داشت، چنین تفسیری از شهر تهران و دلیل انتخاب شدن اصولگراها ارائه نداد.

کانال خبر رجانیوز فوتونیوزهای توهین آمیزی نیز منتشر کرده و به عنوان مثال در یکی از آنها نوشته است: «میزان رای شمیران است» و در زیر آن هم نوشته است که «موسسه تنظیم و هدم آثار امام» که هدم به معنای خراب کردن و ویران کردن است. رجانیوز در این فوتونیوز هم به مردم توهین کرده و هم به موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره).

ادامه این روند به بداخلاقی‌های سیاسی دامن می‌زند و کشور را دچار تنش و بی‌اخلاقی می‌کند. بهتر است کسانی که در تبلیغات انتخاباتی خود شعار اقتصادی می‌دادند، نشان دهند که واقعا دغدغه معیشت مردم را دارند، چراکه مردم از مدیریت این جریان، تجربه بهبود شرایط اقتصادی را ندارند اما اگر در این چهار سال عملکرد این جریان عوض شده و به جای بهانه گیری و گاها توهین، راهکارهای عملی برای بهبود معیشت را در دستورکار خود قرار دهند، شاید چهار سال دیگر، دوباره مجلسی همسو با اصولگرایان شکل بگیرد.

29213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 515477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 150
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    من به لیست حامی دولت و اصلاح طلبان رای دادم ولی اصلا افکار خط کشی شده سیاسی ندارم و تعلق خاطری به هیچ جناحی ندارم. اما اینجا یک مشکلی پیش میاد برام. چرا بزرگان جریان اصول گرا جلوی این افکار خرابکارانه تازه به دوران رسیده مقاومت نمیکنن؟ واقعا سوال من از امثال آقای حداد عادل اینه که چرا میذارن عده ای به جمعیت بزرگی از ایران اینطور توهین کنن و علاوه بر اون چهره جریان اصولگرا رو اینطور تخریب کنن؟ واقعا این جریان در سالهای اخیر دچار ویروسی عجیبی از ناحیه یه عده معلوم الحال شده تندرو شده که با آبروی بزرگان اصول گرا هم بازی میکنن.
    • بی نام A1 ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
      تازه حرفای فجیع و رکیک نادر قاضی پور نماینده ارومیه رو ندیدید..... خبرآنلاین بذار متن حرفاشو
    • بی نام A1 ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
      تاکثر جمعیت تهران تشکیل شده از کسانی که از جای جای ایران به تهران اومدن توهین به تهران یعنی توهین به کل ایران
    • احسان از خراسان شمالی IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
      چرا کسی اینارو سر جاشون نمینشونه مردم که با رای و نظرشون به اینا تمام خواسته ها و افکارشون رو منتقل کردن اما اینا نمیدونم برای مردم کار میکنند یا برای ... عزیز جان تو قرار بود نماینده یک گروه از مردمی بشی که قبولت ندارند دست بردار از این کارهات
    • بی نام A1 ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
      386 9
      این کسایی که تهرانی ها انتخاب کردن قبلش توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت شدن با اون سخت گیری های آقای جنتی توهین به منتخبین ورای مردم یعنی توهین به شورای نگهبان
    • بی نام GB ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
      469 9
      در عرض یک هفته تهران به این همه مصیبت گرفتار شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
      411 8
      موافقم دقیقا همین اقای قاضی بور چهار ماه پیش سر اون برنامه فتیله ای ها کلی داد و بیداد کرد الان خودش اومده انچنان حرفهای رکیکی زده و توهین هایی کرده که ادم میماند چه بگوید از دوستان خواهش می کنم حرفای این ادم رو حتما بخونن.
    • بی نام A1 ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
      288 9
      در دنیای بین الملل اگر کسی حرف های قاضی پور رو بزنه ازش به جرم نژاد پرستی شکایت میکنند
    • امیر A1 ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
      من فقط یک حرف دارم برای آن کسی که به تهرانیها توهین کرده: مشکل ذهن های کوچک این است که دهانشان پیوسته باز است.همین
    • تاج A1 ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
      22 1
      سلام. کلا این عزیزان معترض همیشه طلب کارند و لوس. به جای تمرکز بر روی اشتباهات خود و یافتن چاره و رفع اشکال به فکر فرافکنی و یافتن دلایل بیرونی در حد فکر خود هستند. امیدوارم یه کم سطح فکرشون رو بالاتر ببرن توی این ایام فراااااااااااااااااااااغت.
    • بی نام RO ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
      44 1
      مردم یزد که به اذعان همه از دیندارترین و با اخلاقترین مردمن و کمترین میزان طلاق و...رو هم دارن،به اعتدال رای دادن،به اونا چه تهمتی میخوای بزنی؟آخه با ادب،باشعور،با فهمو کمالات،یکم فکر کن حرف بزن،این مردم40سال زیر بمبارون صدا و سیمای خودتونو روزنامه های شما امور تربیتی،و...خودتون بودن،ببین چیکار کردین که این معضلات پیش اومده؟دلواپس اینا باش نه دلواپس پست و مقام و صندلیت
    • بی نام IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
      33 7
      در وصف تهران همین بس که اگر تهران وتهرانی ها نبودند انقلابی در ایران اتفاق نمیافتاد
    • بی نام GB ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
      11 5
      خبرانلاین توروخدا نمایش بده مگه فقط اینا ادمن مگه ما رای ندادیم مگه رهبری نظام نگفتن بیاید رای بدید مگه از فیلتر شورای نگهبان رد نشدن مگه گناه کردیم من دارم با خودم کلنجار میرم چرا رفتم رای دادم نشستم فکر کردم دیدم اگه صد بار هم فحشو نا سزا بدن میرم باز هم به لیست امید رای میدم خودتونم بکشید دیگه به شما رای نمیدیم بی معرفتای نالوتی
    • نادر A1 ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
      26 6
      حرف های نادر قاضی پور که دیگه واقعا هر چه مرزهای ادب و شخصیت بوده درنوردیده است. جا دارد ملت آذری زبان همچنانکه برای فتیله ای ها بیگناه آنقدر بی تابی و دلواپسی بخرج دادند، در برابر این نماینده هتاک هم واکنش و عکس العمل درخوری از خود بروز دهند.
    • بی نام GB ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
      19 2
      مگر همين تهراني ها ٩ دي ماه سال ٨٨ بيرون نيومدند؟ چرا اون روز در نظر اقايان شد حماسه ٩ دي؟ ولي امروز تهراني ها معتاد و بدكار و فاسد و غربزده؟
    • بی نام IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
      9 3
      آقايان شجوئي . رسائي و وحید یامین پور اين جمعيتي كه شما ها با توهين آنان را غربزده . تازه به دوران رسيده با ثبت آمار طلاق بالا و جمعيتي معتاد و بي بندار خطاب ميفرمائيد . ظرف همين مدت چهار سال به اينجا رسيده اند . در چهار سال گذشته كه شما مودب ها راي آورديد . همه با تقوا و مسلمان و با طهارت به پاي صندوق هاي راي امده بودند . در ظرف همين چهار سال به اينجا رسيدند . حال گفته شما دوستان مودب درست وصحيح . چرا دنبال راه حل نميگرديد .كه شايد امثال من رسائي و شجوني . وحید یامین پور اين مردم و به اينجا رسونده باشيم با همين حرف ها و دور كردن مردم از خود يا بهتر بگوئيم خودتون و ازمردم تافته جدا بافته بودن تان و بدبو بودن و پــيـــف مردمشما كه درست ميفرمائيد مودب ها شاگرد اول ها ما بدها ...
    • آرش IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
      8 7
      این رفتار گروهی از اصولگراها غیراخلاقیه اما از اون طرف ام بگید که اصلاح طلب ها چی گفتن که منجر به چنین واکنشی شده. اظهارات نژادپرستانه از سوی برخی از اصلاح طلبان این بوده که رای تهرانی‌ها به دلیل انتخاب اصلاح طلبان با کیفیت‌تر از شهرستانی‌هاست و به استناد این موضوع، شهرستانی‌ها «عقب مانده های سیاسی» هستند. لطفاً سانسور نکنید تا مخاطبین خودشون قضاوت کنن.
    • بی نام A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
      10 1
      اینجور مواقع هست که حقایق گفته میشه و ان کشور گل و بلبلی که صدا و سیما به زور در ذهن بینندگانش ترسیم کرده بود یک شبه به باد رفت و مشخص شد که تهران بالاترین جرایم اجتماعی حتی شاید بیش از امریکا را دارد و بالاترین تعداد معتاد و بیکار و بی دین و بی بند و بار به قول وصول گرایان را دارد.بالاخره این انتخابات باعث شد اقایان بعد از سالها لاپوشانی حقایق را بگویند که بنیان خانواده در ایران از هم پاشیده و اوضاع خیلی وخیم است و عامل اصلی هم همین برادران و خواهران وصول گرا هستند که از هر کس و ناکسی فقط وصول کردند و مردم را از یاد بردند و 8 سال به آلوده ترین و غارتگرترین دولت ویرانگر تاریخ ایران چیزی نگفتند و حق السکوت از ب.ز و م.ر و مرتضوی و خاوری و... وصول کردند
  • سامان A1 ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    اتفاقآ خیلی خوب شد این حرف ها زده شد... شخصیت و نیات واقعی اینها مشخص شد...آقا اصلا مردم تهران غرب زده و یا غیره...شما میخواهید نماینده مردم بشید؟؟؟ خب مردم شما رو قبول ندارن...زور که نیست... اگر پست و مقام ارث پدریتان است مدرک بیاورید.
  • مصطفی A1 ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    کشور هرکی به هرکیه؟ اینا رسما دارن به مردم تهمت می‌زنن ولی واقعا کسی نیست بهشون تذکر بده؟ اینقد همه‌ چیز الکی شده؟
  • حسن IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    متاسفانه به لیست امید میگن لیست سیاه و کسانی رو که رای دادن به لیست رو حامی انگلیس خطاب میکنن....شرم اوره که یه گروه به خودش اجازه توهین به میلیونها نفر میده
  • farzad69 IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    ما تهرانیا و کسانی که در تهران ساکنن کلا خیلی باید سکوت کنیم انگار. تو یه فیلم یه بازیگر لهجه رو درست ادا نکنه اون شهرستان کلا کودتا میکنن که به ما توهین شده. اما واسه ما حتی نمیزارن از حقمون دفاع کنیم. هر کسی تو هر جایگاهی هر چیزی که در شان ما تهرانیا نیست و در شان و شعور خودش و خانوادش هست رو به زبون میاره و ما لاجرم باید روزه سکوت بگیریم. چی میشد اگر شهر ما مال خودمون بود و جواب این دهن کجی ها رو درست حسابی میدادیم. حیف که شهرمون دست خود تهرانیای اصیل نیست و تو شورای شهرش جز علی دبیر که بچه ری هست کسی مال تهران نیست که از حقمون درست دفاع کنه...حیف... خبر جان چاپ کن حرف دلمون رو...
    • بی نام IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
      خداییش واقعیت رو گفته تازه همین هایی که به تهرانی ها توهین می کنن اصالتشون از همون اقوامی هست که مدعی هستن به ما توهین شد خود این دوستان به هر کسی بخان توهین می کنن ولی بخاطر یه لهجه دنیا رو زیر رو رو میکنن.
    • بی نام A1 ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
      5 1
      قومیت گرایی و طایفه پرستی ویروسیه که اگه صد سال هم توی شهر میلیونی مثل تهران یا حتی شهر چند ملیتی مثل نیویورک زاده شده و زندگی کردی باشی بازم ممکنه بهش مبتلا باشی حالا تهران امروزی که سنی نداره. اون لیست امیدی هم که ما بهش رای دادیم چکیده تمام اقوام ایرانه زمینه هرکسی هم به فکر اصالت خودشه تشریف ببره ولایت خودش سر جالیزش و مارو بذاره به حال خودمون اینجا تهرانه نه یه شهر چهل هزار نفری مردم باید با مدارا و طمانینه باهم برخورد کنن به لباس و تیپ و قیافه و لهجه طرف توجه نکنن بلکه با احترامی که خودش رو لایق اون میدونن با طرف مقابلشون برخورد کنن میخواد یه خانم توی فرشته باشه یا یه کارگر توی بازار یا یه تیپ هنری اطراف تئاتر شهر یا یه رفتگر افغانی و رفتار زشت یا زیبای یک فرد رو به پای یه ملت ننویسن..
    • بی نام A1 ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
      5 2
      تنزل دادن یه موضوع مدنی به یه موضوع بدوی طایفه ای از هرکسی برنمیاد به شما تبریک میگم
  • علی EU ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    درمغز این جماعت بدوی چه می گذرد خدا می داند.
  • کریم A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    201 8
    بعضی تهرانیها رامتهم می کنند به غربگرای وطرفدار اصلاح طلبان زمانی که به اصولگرایان رای میدادند غربگرا نبود ند حالا که رای نداده اند غربگراهستند نه آقایان محترم اینجوری نیست که شماها فکر می کنید این تند روی های شما بود که داشتتید انقلاب رابه پردگاه می بردید ومردم رادرفقر وگرسنگی نگاه داشته اید این جواب تندرویهای که انجام داده اید ازمردم معذرت خواهی کنید تا خداومردم شماها ببخشد
  • یک شهروند غرب زده تهرانی A1 ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    اگه تو تایید صلاحیت ها، اصلاح طلبارو قلع و قمع نمیکردند، فک کنم به نظر این گروه دلواپس و کاسب تحریم و حامی دیوار نوردی، الان کل ایران وامدار آمار طلاق و اعتیاد و ... تو دنیا بود
  • علي A1 ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    263 8
    از ادب و احترام و متانت مردم سوء استفاده مي كنند واي به روزي كه مردم طاقتشون به سر بياد اونوقت بهشون ياد ميدن به ملت چطوري احترام بگذارند
  • بی نام A1 ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    بنده توهین ندیدم....شما کلا مخالفید ....کجاش توهينه ؟
    • فرشید IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
      140 9
      شما توهین دیدی ....متوجه نمیشی
    • بی نام IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
      92 4
      کجاش توهین نیست؟
    • بی نام IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
      102 4
      شما احتمالا یا توهین نمیدوین چیه یا بیناییتون ایراد داره یا در دانستن مشکلاتی دارین
    • بی نام A1 ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
      9 2
      شاید ایشون که توهین ندیدن فقط چیزهای خیلی بدتر و ناموسی رو توهین میدونه خدایا احمدی نژاد با مردم ما چه کرد
    • بهنام A1 ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
      10 1
      ندیدی ، و نخواهی دید ، چون الگویی مثل رسایی داری .
    • بی نام A1 ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
      8 1
      اگه توان خوندن داشتی میدیدی
    • بی نام A1 ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
      8 1
      شما توهین دیدی، ولی خودت چشماتو بستی متاسفانه
    • ناصر هشترودی DE ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
      11 3
      اخه شما چی رو تا حالا دیدید که این یکی رو تایید کنید.مردم دیدند احمدینژاد با کشور چیکار کرد اما شما ندیدید م.مردم دیدند 12سال قدرت دست اصولگرا بود هیچ کاری جز منافع جناحی انجام ندادند اما شما ندیدید .خیلی راحت میان مردم را اهل کوفه یا غربزده و غیره قلمداد میکنند شما نمیبینید دوست گرامی تعصب شما باید از روی واقعیت باشد نه از روی جاهلیتو دروغ
    • پامنار IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
      1 1
      آقای موافق نکنه تو از خارو خاشاک باشی....یا دایه شیرین تر از عمه
    • بی نام IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
      6 2
      شما دوغتو بنوش
    • حزب اللهی A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
      1 0
      وای.. وای... وای... خدا به دادتون برسه..اینقدر در توهین و ناسزا غوطه ور شدید که وجودتون از افهاد و حرفهای خوب فراریه.....براتون از ته دل دعای خیر میکنم کسی که حرف منطقی نداشته باشه بلاجبار از روی ضعف و نقصان فکری به بقیه توهین میکنه
  • علي A1 ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    اگر در شهرهاي ديگه هم كانديداي مردم رو رد صلاحيت نميكردن اونوقت ميفهميدن كل مردم كشور مثل تهران از شعار و پاچه خوري و اداي حزب الهي درآوردن خسته شدن
  • سینا IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    244 7
    اگراصلاح طلبان این حرفارومیزدن تاالان ب اوین رسیده بودن
  • ارانی IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    207 7
    اخه خدا وکیلی قحط الرجال هستش که شما همیشه خبر از یامین پور مینویسید
    • بی نام IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
      62 1
      احسنت. پس مردم یرد هم غرب زده هستند که به اصلاح طلبا رای دادن؟؟
  • پرهام IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    175 7
    بچه های پایداری اگه حافظه تاریخی شون پاک نشده باشه بدونن صدا وسیما تا شب انتخابات تعریف وتمجید میکرد از مردم غیرت مند تهران بخاطر حضور بی نظیر در 9 دی یعنی اشتباه شده یا اونا تهرانی نبودن اون همه آدمو نمیشه با اتوبوس فطاربیارن تهران تکلیف چیه ما جزء آدم بداییم یا غیرت مند و دلیر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    173 6
    اقايون چهارسال تو مجلس بودند هيچ گره اي كه باز نكردند تا تونستنم سنگ اندازي كردن چه انتظاري دارين كه باز بريد مجلس روتونو برم واقعا
  • بی نام A1 ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    134 5
    کافر همه را به کیش خود پندارد
  • بی نام A1 ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    حیف از اسلامی که مدعیانش شما و امثال داعش هستید. داعش به جان و مال مردم و شما به آبرو و اعتقاد مردم می تازید و خود را مدعیان اسلام می خوانید
  • بی نام A1 ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    89 6
    سخنان مردم ارومیه را ندید؟
  • بی نام A1 ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    72 5
    کافر همه را به کیش خود بیند
  • سیستان A1 ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    چرا این آقایان که از تهران و تهرانیها دل خوشی ندارند و بیزارند، به جای توهین به اهالی فهیم پایتخت که واقعا ارایشان ارزش کیفی دارد ، تهران را ترک نمیکنند.؟
  • کفترباز US ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    73 7
    قیمت ارزن چهار برابر شده. آدم به کی بگه؟ تو خود کوفه هم قیمت ها ایقدر بالا نرفته.
  • بی نام A1 ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    آزادی بیانه دیگه ،شما فقط تعریف از خودتون رو ازادی بیان میدونید؟
  • تقی A1 ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    134 3
    یکی به من بگه توی این سی و هشت سال که آقایون در تهران هستند چکار مثبتی برای مردم ایران انجام دادند که مردم با اینها هم عقیده نگردیده اند و اینطوری رای دادند و به مزاج اینها خوش نیامده است
  • بی نام IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    79 5
    بیایید از توهین و بی ادبی اجتناب کرده و به هم احترام بگذاریم.
  • امیرعلی EU ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    94 5
    مراجع و معلمین اخلاق در حوزه علمیه چرا ساکت هستند ایا این رفتار و صحبتها منکر نیست؟
  • بی نام IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    137 5
    ببخشيد اين تهران كه مي گين شهر طلاق و اعتیاد بوده تا الان به وسيله كدام نمايندگان اداره ميشده است
  • صافکار بدون رنگ IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    112 4
    یکی به اینا بگه اگه شماها تو تهران ام رای میآوردین همینجوری حرف میزدین؟ حتماً اون موقع تهران میشد ام القرای عرفان و دیانت و ذوب شدگان در و لایت و ... اما حالا که رای نیاوردین شده شهر جرائم و بزهکاری . بابا ادب داشته باشین . یه جوری رفتار کنین که چار صبا دیگه مردم لااقل جواب سلامتونو بدن.
  • فرهاد A1 ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    95 5
    مدعی العموم کجا هستن؟
  • بی نام IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    124 4
    پس سال 1376 که تمام شهرستان‌ها به آقای خاتمی رای دادند، آنان هم غربزده بودند؟
  • ابراهیم A1 ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    91 4
    به نظر شما این آقایان که همه ساکنان تهران را غربزده میدانند و فاسد خودشان کجا زندگی میکنند . این آقایان به تهرانیها توهین نکردند به کرد. لر . ترک . بلوچ .مازنی و گیلانی .جنوبی .یزدیو کرمانی و مشهدی به همه توهین کردند .اینها طاقت واقعیت خواست مردم را ندارند .
  • بی نام RO ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    64 4
    براستی ک توهین و تهمت و... جای تاسف دارد و تدبر و...
  • سعید 47 A1 ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    96 4
    پس کسانی که در روز جهانی قدس و 22 بهمن و9 دی درصحنه تهران حضور داشتند از تهران نبودن؟
    • بی نام A1 ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
      65 6
      اونا دوسه هزار نفر بیشتر نبودن بی بی سی گفته راهپیمایی میلونی بوده
  • هادی A1 ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    92 5
    خدا را صد هزار مرتبه شکر که سر آقایان رسایی و حداد عادل و مسئولیت سنگینی که بر دوششان بود با رای نیاوردن کم شد، حالا شاید بهتراست لحظه ای به خود بیاندیشند،خود را اصلاح کنند شاید انشالله مورد عفو مردمی که به قول ایشان در جنگل بسر می برند قرار گیرند.
  • بی نام A1 ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    81 4
    اصلن قبول که مردم تهران غربزده هستند و ضد ولایت فقیه. اما اما یه سوال اساسی باید از اصولگراها پرسید. اینکه شما برای عدم غربزدگی و ولایت مداری مردم تهران چه کردید؟ فرض بر اینکه حر شما درست باشه. این نشون میده که شما در پیشبرد اهداف انقلاب سخت شست خوردید. پس لفن ضعف خودتون رو به گردن دیگران نندازید.
  • بی نام LU ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    85 6
    با خوندن این نظرات از رایی که دادم خیلی خوشحالم و معلوم شد که اشنباه رای ندادم
  • مهربان گهرویی A1 ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    79 6
    چهار سال پیش که اصولگرایان رای اوردند مردم تهران خوب بودند حالا بد شدن؟؟؟
  • امیر1 RO ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    اصلاح طلبان که رای مردم را قبول نداشتند و شورش کردند حالا این بندگان خدا شاید یک چیزی گفتند و شما اینقدر بزرگ می کنید . ما می دانیم که چیزی نگفتند
    • بی نام A1 ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
      4 25
      شما که شکست میخورین لحنتون چجوری میشه؟ سطل آشغال آتیش میزنین کشته سازی میکنین اموال عمومی رو خراب میکنین اتوبوس آتیش میزنین به امام حسین توهین میکنین بازم بگم؟ شما که انقدر تیتیش مامانی هستین تو انتخابات شرکت نکنین خب سه ساله گندتون داره انواع و اقسام توهینارو به نصف مردم ایران میکنه ما صدامون در نمیاد حالا یه روزنامه یچیزی گفته انگار آسمون به زمین اومده
    • بی نام IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
      20 2
      سطل اشغال اتیش زدن به فرض هم که کار اصلاح طلبا باشه که نیست بهتر از سفارت اتیش زدنه
    • دلسوز انقلاب A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
      0 0
      چیزی نگفتن؟؟؟؟؟ خودت رو به مرکز شنوایی سنجی معرفی کن
  • آرش A1 ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    94 7
    اصولگراهای با نزاکت تعدادشون زیاد نیست.
  • saeed A1 ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    52 10
    به نظرم حرفی که حداد زده توهین نبوده و درست گفته , اما بقیه جداً توهین کردن , واقعاً به حالشون باید گریست .
  • بی نام AT ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    56 3
    لطفا منتقدان بی انصاف، برای آشنایی بیشتر با شهر طلاق و اعتیاد این خبر را در همین خبرآنلاین بخوانند و بفرمایند خودشان چه کرده اند با تمام توان و اختیاراتی که داشته اند: دو زن تهرانی خانه های خود در جردن و شهرک غرب را برای خدمات بیمارستانی اهدا کردند
  • بی نام IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    49 4
    احسنت بر قلم شما
  • اهل منطق US ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    52 4
    جالبه به نظر میرسه تهران بعد از چهار سال دارای این شخصیت شده
  • بی نام A1 ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    52 4
    این افراد یه عده تندرو و خس و خاشاک هستن که اهمیتی برای ما ندارن
  • آرمان A1 ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    68 5
    من ساکن اهوازم سه نفر از شش نفری که به دور دوم رفتن از لیست امید بودن و به احتمال زیاد دو نفر از این لیست به مجلس خواهند رفت. آیا اهواز هم شهری مثل تهران؟ این به ظاهر اصولگرایان به نکته ای که توجه نمیکنند تمایل مردم به تغییر اوضاع معیشتی به عنوان مهمترین و اولین فاکتور در انتخاب افراد بود. روحانی این وعده رو به مردم داد که با تغییر افراد مجلس به کسانی که به دیدگاه آن نزدیکترند و با دولت هماهنگ تر میتونه شرایط معیشتی مردم رو بهبود بده و از این رو مردم به این لیست رای دادن. این عزیزانی که ملت رو به فساد و فحشا و غربزدگی متهم میکنند. نیازهای فیزیولوژیکی و غیر فیزیولوژیکی شان تامین هست و مشکلی در این زمینه ندارند و مهمترین کارشون توهین افترا زدن به این آن است.
  • بی نام IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    86 4
    در استان قزوین هم تمام اصلاح طلبها رای آوردند.
  • بی نام IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    64 4
    به رجانیوز بفرمایید این تهران با توصیفات شما مگه سالهای قبل از جناح مطلوب شما نماینده نداشت ؟
  • ali IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    اصولگرایان از ما عصبانی باشید و از این عصبانیت بمیرید. "مردم تهران"
    • بی نام A1 ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
      من به عنوان یک تهرانی به اصولگرایان رای دادم. شما حق نداری از طرف همه مردم تهران اضهار نظر کنی.
    • مهدی A1 ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
      94 9
      لابد تو اضهار رای هم نوشتی هداد آدل؟
    • ناهید IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
      57 5
      اصولگرایان هیس
    • بی نام A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
      6 2
      سی درصدی ها هیس
  • میثم IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    71 5
    من به شخصه اول خیلی خوشحال میشم که اینا درباره ما اینجوری حرف میزنن چون این حرفا از روی عصبانیت رو ناراحتی هست لااقل اینطوری می فهمن ما در طول 4 سالی ک اونا تو مجلس بودن چه حالی داشتیم دوم اینکه دلم به حالشون میسوزه چون هنوز نفهمیدن اشتباه کارشون کجاس هنوز نتونستن خودشون رو از توهم خودساخته بیرون بکشن
  • امیر A1 ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    59 6
    آیا این توهین ها شایسته پیگیری نیستند ؟ کسی نباید به نمایندگی مردم تهران دادخواستی تنظیم کرده و حق رای دهندگان را مطالبه کند ... ؟
  • بی نام RO ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    15 56
    منظورشون طبقه رانتیر پایتخت است مرفهین بی درد
    • بی نام A1 ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
      13 0
      مرفهین بی درد ؟ گلم این پوپولیست گری ها دیگه دوره اش سر اومد
  • بانو A1 ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    35 5
    اهمیت ندهید.
  • بی نام A1 ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    62 4
    اینا نقشه برای کرسیهای دور دومی هاست میخان بین تهرانیها وشهرستانیه تفرقه بندازن
  • بی نام CA ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    99 5
    چيزی به نام جريان اصولگرا وجود ندارد. همش سر پول و کلاه برداری و تثبيت فساد است.
  • بی نام A1 ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    69 6
    اگه تهران جای بدیه جرا هی به تهران کوچ میکنید؟؟؟؟؟؟
  • بچه ناف تهران A1 ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    54 7
    تهران همیشه تهران، تهران شب از تو دور است، عاشقتم تهران.
  • بی نام IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    71 6
    اگر تهران شهر مجرما و معتادها و..است چه لزومی داره یک اصولگرا شهردار این شهر باشه؟ در شان شما بزرگواران نیست که شهردار یک چنین شهر داغون و منحط و منحرفی باشید اجازه بدهید همون اقای هاشمی شهردار بشه شما هم تشریف ببرید اون کلان شهری که همه بهتون رای دادن اونجا همه هم ادمای خوبی هستن از هر بعدی نگاه می کنم شورای شهر باید جلسه بذاره و این وظیفه سنگین رو از دوش جناب قالیباف که با فداکاری داره این شهر منحرف رو که همه معتاد هم هستن اداره میکنه برداره.
  • عباس A1 ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    8 128
    ببخشید نمایندگان دوره قبل منتخبان مردم نبودن که شما و مخاطباتون تو این سایت هرچی از دهنتون در میامد میگفتید؟؟؟؟؟ اگر شرف دارید منتشر کنید . .
  • بی نام IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    56 3
    اكر مردم تو دهن اينا نميزنن به خاطر رعايت قانون است اكر مسيولين توان رويايي با اينا رو نداره ،اعلام كنه مردم جوابشونو بدن
  • محمد A1 ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    63 6
    وقتی راهپیمایی نهم دیماه و 22بهمن ... پیش میاد مردم تهران فهیم و متدین و شهیدپرور ...خطاب میکردند این همان مردم هستند حال چه شده
  • مريم ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    61 4
    واقعا بي ادبي در ذات اينهاست اقاي حداد عادل كه مثلا فرهنگي هستن با لفظ جنگل يكي ديگه با لفظ ضد انقلاب و مجرم ومعتاد خلاصه هر چي توهين بود به تهرانيها كردن فقط اگر اين توهينها برعكس بود شكايت وصداو سيما كه ديگه خودكشي ميكرد به كجا ميرويد
  • بی نام IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    5 0
    همین مردم غربزده تهران بودن که سال 57 انقلاب اسلامی رو پیروز کردن.تازه اون موقع نسبت به نقاط دیگه کشور تهران خیلی غربزده تر از الان بودن.البته منظورم مقایسه زمانی هست .چجور شده اون موقع عالی بودن و الان بد تازه الان تهران بیشتر از هر جای ایران مهاجر داره تقریبا" یک ایران کوچیکه و بقیه جاها هم به جز رد صلاحیتهای فلهای که انجام شد بیشتر اقوام و طوایف نتایج رو تعیین میکنن.دست و پای اصلاح طلبا رو بسته بودن و و میگفتن با اصولگراهای دوپپپپپپپپپپپپپپپپپپینگ ی مسابقه شنا بدهید خنده داره بازم اصولگراها باختن
  • بی نام A1 ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    5 0
    مگر همین تهران و مردم تهران نبودند که شاه را بیرون کردند و حکومت جمهوری اسلامی تشکیل دادند . حالا باید از مسئولان نظام پرسید که در این سی و اندی سال چه شده و چکار کردند که اگر کسی کمی هم به سمت غرب متمایل باشد در این شهر رای می آورد. وقتی خیلی از مسئولان نظام بعد ار اتمام خدمت رد صلاحیت می شوند مردم چه گناهی دارند . مردم ایران هم جمهوری می خواهند و هم اسلامی ولی احترام هم می خواهند نان شب هم می خواهند . چطور پیامبر اکرم ص در مدت کمی با کتاب اللهی توانستند سخت ترین مشرکان آن زمان را مسلمان کنند ولی در جمهوری اسلامی پس از سی سال به مردمی که این حکومت را به وجود آورند انگ های ناجوانمردانه می زنند. خلاصه اینکه باید بگم مردم ایران خوبند و می فهمند .
  • به رنگ ارغوان IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    47 6
    اگر اصلاح طلب ها این حرفها رو میزدن فته گر نمی شدن و مرتد؟ فرق داره نه؟ خجالت بکشید دیگه ما به شما رای هم ندادیم باز دست از سرمون ور نمی دارید؟
  • علی RO ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    43 6
    برا اصولگراها سوزش داره میدونم آرزوم اینه که دور دومم اصلاح طلبا حرف اول رو بزنن
  • بی نام IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    6 0
    جالبه سر یه حرف هاشمی در مورد روستائیان که توهین هم به خود روستاییان نبود من یادمه این دوستان تا یک ماه جرو بحث راه انداخته بودن و مقاله میزدن که آی توهین شد و چه شد و...حالا خودشون میان مستقیم توهین میکنن به ده میلیون ادم اونم با الفاظ زشت. هاشمی توهین نکرده بود فقط یه حرف زد که منظورش این بود طرف اصلبا در جریان امور نبوده و اون همه جنجال رو اینها راه انداختن. این نشون میده دوستان اخلاق ندارن. و هر چیزی که به نفعشون باشه رو بر میدارن تیترش می کنن. حرف دیگرم با جناب قاضی پور هست جناب قاضی پور سر برنامه فیتیله کلی شو راه انداخته بودی الان خودت میای اینجوری توهین میکنی؟
  • هوشمند A1 ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    6 0
    خدمت جنابان دلواپس وایادی بی ادب: ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری تو به تقصیر خود افتادی از این در محروم از که می‌نالی و فریاد چرا می‌داری
  • حسام A1 ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    51 7
    در سال 92 روحاني نه فقط با راي تهراني ها بلكه با راي بالاي شهرستاني ها جليلي و قاليباف را شكست داد
  • alidad A1 ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    8 0
    دیگه گذشت اون وقت که کسی با 300هزار نماینده تهران میشد با حضور مردم صاحبان آرا بالای میلیونی نماینده تهران شدن
  • اشکان A1 ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    5 0
    این افراد نالایق که خدا را شکر به مجلس راه نیافتند فکر می کردند ما مردم شوخی می کنیم خیلی قبل تر گفته بودیم که دیگر اجازه ورود رسایی ها و کوچک زاده ها و حدادها را به مجلس نمی دهیم. مجلس خانه ملت نه بساط و بنگاه یک جناح تندرو و افراطی که فکر می کند همه دنیا باید به فرمان وی باشد. خیر آقایان دوران این افکار گذشته...
  • منیره A1 ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    6 1
    مردم فریب بازی جدید این جماعت رو نخورید. اینها تصمیم گرفتن مردم شهرهای دیگر رو با این مطالب تحریک کنن و با شهر تهران تقابل ایجاد کنن. این تاکتیک برای مرحله دوم انتخابات در شهرهای کوچکتر هستش. سوالی که اینجا پیش میاد اینه که این آمار فقر و فساد و فحشایی که فرمودند در دوازده سال اوصولگرایان ایجاد و رشد و گسترش یافته... تا دیروز که اینها و دوستان محترمشان حکم میکردند تهران شهر گل و بلبل بوده...؟
  • بهروز A1 ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    4 1
    راى نياوردن دلواپسان از زمان تصويب توافق هسته اى و مخالفتهاى مسخره انها با خواست اكثريت ملت فهيم ايران كاملا قابل پيش ببنى بود . خودشان باعث طرد شدنشان از جانب مردم هستند. بى شرمى هم حدى داره خجالت بكشيد
  • بی نام IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    3 1
    هوای مجلس سر یک عده را گیج کردهبود مدتی بیاند بیرون اب وهواشون عوض بشه
  • ناصر NL ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    4 1
    خدا رو شکر هر روز که میگذره خط فکری شما رجانیوزی ها بیشتر مشخص میشه. از خط امام عدول کردید، امام فرمودند میزان رای ملت است، پس عین یک بچه خوب ساکت شید.
  • بی نام IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    40 4
    یا رب روا مدار که...
  • بی نام US ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    23 3
    باید اعتبارنامه قاضی پور رو باطل کنند.
    • بی نام A1 ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
      7 1
      اشتباه منفی دادم
  • نیوشا IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    2 9
    اصلا نه توهین شده و نه تهمت خبر انلاین چرا دروغ پردازی می کنی؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    6 1
    پر واضح هستش که تهران، جامعه ای از تمام قومیت هاست و یک ایران کوچک به شمار میره. آقایون به جای این حرفا عیب رو در خودشون جویا بشن. به امید اینکه تمام مردم عزیز کشور به بلوغ سیاسی لازم دست پیدا کنند.
  • بی نام US ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    13 2
    من غرب زده هستم و متنفر از روسیه
  • علی IR ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    1 12
    اما باید قبول کرد که تهران خیلی سطح فسادش بالا رفته بی نهایت واقعا باید فکری برای تهران بشه واقعا در زیر پوست جامعه شهری تهران چیزهایی میگذره که اصلا میشه گفت با معیار اسلام بسنجی جزو مسلمانها نباید شمرد این مردم را البته کسانی که به این درد مبتلا هستند نه همه مردم
  • هوشنگ تتلو IR ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    6 1
    همه اشخاصی که از نتیجه انتخابات ناراضی هستن قصد ندارن به یک نکته توجه کنن .طبق قانون رای حق مردمه و به هردلیل به هرکی دوست داشتن رای دادن .حالا که انتخابات تمام شده و بعضی ها باید از مجلس خداحافظی کنن چرا چنین نسبت های زشت و الفظ سخیف رو به مردم و منتخبین میدهند؟
  • بی نام A1 ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    9 1
    ای بابا، یعنی ما بجنوردی ها هم غرب زده شدیم؟ دو تا نمایندمون اصلاح طلبن
  • بی نام IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    7 1
    اتفاقا در جریان نه دی من باچشمان خودم بیش از صدها اتوبوس رو دیدم که مردم رو از اسلام شهر ری کرج حتی ورامین به تهران اورده بودن حتی به بعضی از اونها اعتراض کردم که چرا تو شهر خوذشان تظاهرات نکردن ولی انها از اعتماد مردم سو استفاده می کنند قبول شکست بسیار سنگین است ولیبا این کارها تنفرمردم از انها بیشر و کرسی های بیشتری را در انتخابات های دیگه از دست خواهن داد گاهی نیاز به تظاهرات نیست فقط رای بدید کافی است
  • بی نام IR ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    5 1
    متاسفم که متفکرین و فرهیختگان ما براری تدریس به بهترین دانشگاه های اروپا و امریکا مهاجرت کردن و ما از وجودشون محرومیم و افرادی مثل قاضی زاده نماینده مردم میشن.
  • کبیر A1 ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    4 1
    خب سه مجلس و دو تا دولت دست شما به اصطلاح اصولگرایان با فرهنگ و مودب بود چرا گذاشتین تهران لونه خرابکارا و مفسدین فی الارض بشه.مجلس هفتم با 12 درصد مشارکت مردم رو چنان وصف کردین که بیا و ببین.حالا 50 درصد مردم شدن غرب زده و بی دین... حالا چون چرخ به نفع شما اقلیت خودخواه نچرخید همه مردم شدن منفی.اونی که نیاز به اصلاح داره شما هستین.
  • سعید A1 ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    4 1
    خیلی عجیبه که هنوز قبول ندارن مقصر اصلی که مردم از دین فاصله گرفتن رفتار و عمل متناقض همین آقایون بوده و هنوز هم باور ندارن دلیل این همه فشار اقتصادی خودشون هستن. مردم هم جواب خوبی بهشون دادن و نه بزرگی که دادن پاسخ همه ی این یاوه گویی ها است
  • بی نام IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    3 0
    طلاق و اعتیاد و بقیه این مشکلات نتیجه قانون نویسی بد شما ست آقای نماینده
  • هم وطن A1 ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    1 7
    سلام دوستای گلم منم مثل شما یه نسل سومی ام اولاً چرا اینجوری با هم برخورد میکنیم جدول دشمن رو پر نکنیمهرکس تو این کشور آزاده نظر خودش رو بده هم انطور که توی انتخابات هرفردی بنابر تجربه خودش با رای نظر خودش رو اعلام کرده آقای یامین پور یا هرشخصی طبق اون مسائلی که خبر دارن شرایط جامعه مون رو تحلیل میکنن بنابر فرمایش معصومین آنچه برای خود نمیپسندم برای دیگران هم نپسندیم به نظر من آقای جلیلی منظورشون توهین نیست بلکه میگن بیاین ویژگی های اسلام آمریکایی رو با اسلام ناب محمدی که امام خمینی فرمودند و از اون زمان تا حالا به دلایل مختلف بررسی نشده رو باهم تحلیل کنیم و به نتیجه درخور شان ملت مون برسیم
  • بی نام A1 ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    7 1
    تو این مملکت اگر به مردم توهین بشه هیچ کس کاری نمی کنه ولی کافیه کسی علنا به یک شخصیتی توهین کنه اون موقع سرنوشتش معلوم نیست.
  • بی نام A1 ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    2 6
    تو شهرای کوچیک و دور از تهران مردم دغدغه کار و نان شب دارن کسی به فکر لیست و این چیزا نیست
  • ابراهیم IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    4 1
    چهار سال که شما راس کار بودید مردم رو غرب زده و تهران رو محل جرم و جنایت و طلاق و فحشا کردید . این حاصل رفتارهای غلط شماست. و چون عمده این رفتار در خانواده های خود شما ها شکل گرفته مردم به فساد وفحشای شما رای ندادند .این اتفاق نه تنها در تهران بلکه در استان قزوین و استان کردستان و گیلان و چند استان دیگر هم شکل گرفت.شما به اصلاح امور خانواده خود در این چند سال بپردازید
  • بینام A1 ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    4 1
    بابا اینا طرفدارای رییس جمهور قبل هستند دیگه پس یه زبونی با اینا حرف بزنین که خودشون بلدن و میفهمن ، اینا رو چه به احترام ، یک کلام ، آب رو همون جایی بریزین که میسوزه
  • مهدی A1 ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    10 1
    فقط حرف تهران نیس ک قزوین یزد شیراز یاسوج .......اینارو چی میگن
  • تهرانی IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    7 1
    الان معلوم شده که خار و خاشاک چه کسایی هستند....... برای مردم فهیم تهران که از اون اول مشخص بود.....
  • بی نام A1 ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    4 1
    اصولگرایان اتفاقا نسبت به دوره قبل بیشتر رای آوردند ولی اصلاح طلبی یک را ه و یک گفتمان است که روز به روز گسترده تر میشودتفاوت آندو در رفتار سیاسی و مدریتی وانجام کارهاست یکی متوسل به نذر و نیاز و صلوات به امامان بزرگوار ودیگری با ایمان و عمل به خردورزی جمعی بر پایه علم و دانش که از تقدیرخداوند است عمل میکند.
  • حمید A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    4 0
    اصولگرایان اتفاقا نسبت به دوره قبل بیشتر رای آوردند ولی اصلاح طلبی یک را ه و یک گفتمان است که روز به روز گسترده تر میشودتفاوت آندو در رفتار سیاسی و مدریتی وانجام کارهاست یکی متوسل به نذر و نیاز و صلوات به امامان بزرگوار ودیگری با ایمان و عمل به خردورزی جمعی بر پایه علم و دانش که از تقدیرخداوند است عمل میکند.
  • کرمانشاه A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    13 2
    زنده باد تهران
  • کرمانشاه A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    12 2
    زنده باد تهران
  • حمید A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    14 2
    نادر قاضی پور مرتکب جنایات جنگی هم شده.خودش تو فیلم اقرار میکنه.نماینده مجلسی که هنوز نمیدونه چه حرفی رو باید بزنه و چه حرفی رو نباید بزنه واقعا نوبره.
  • سید IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    2 23
    اصلا رجانیوز عالی گفته شهری پر از گند طبیعی است حرف خره دجال آخرالزمانماهواره رو گوش کنن مردم تهران همانند مردم کوفه ی امام علی هستند که امام فرمود دلهایتان از حرام پر شده مردم تهران انتقام سختی از طرف خدا در پیش خواهند داشت . شک نکنید یا حق
  • محسن A1 ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    4 10
    با سلام ما بايد دموكراسي رو تمرين كنيم و ياد بگيريم كه به نظرات همديگر احترام بگذاريم. البته در مورد خصوصيات تهران خيلي بيراه نميگن. اين واقعيت تهرانه و بايد پذيرفت. البته گفتني است كه بجز چند نفر اول ليست اميد آقايان عارف، مطهري و ... بقيه نمايندگان محترم از لحاظ مهره سياسي داراي وزني نمي باشند و تنها سياهي لشگري بيش نيستند. همين چناب آقاي دكتر پزشكيان از لحاظ دانش سياسي با مجموع 20 نفر نماينگان تهران برابري مي كند.
  • بی نام IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    5 1
    اینهایی که ازاعتیادوطلاق وبی بندوباری غربزدگی وخیلی مسایل تهران وتهرانی دم میزنندوخودشونوتافته جدابافته میدونن توی این همه مدتی که همه قدرت ومملکت دستشون بوده چه کاردرستی کردن بااین شرایط مسیولیت تمام مشکلات بالابه عهده خودشونه که باسیاست غلط وجبروسواستفاده ازقدرت همه ملت روغربزده وبی دین کردن مگه دراین همه سال مردم باحرف اینهاحرکت نمیکردندشماهاکه مردنیستیداشتباهای خودتونوقبول کنیدلااقل اینقدردیگه چاک دهنتون روبازنکنید
  • بی نام A1 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    13 1
    لطفا مسائلی را که در خانواده خودتان مشاهده میکنید،به تمام یک شهر تعمیم ندهید
  • محمدرضا A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    6 1
    خوبیش اینه که همه به تفاوت سطح فرهنگی و فکری تهران با شهرستانها اذعان کرده اند . بالاتر یا پایین تر بودنش با خود فیلسوفان.
  • بی نام A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    21 2
    از تبریز وزیر بهداشت دولت اصلاحات بهمراه یک اصولگرا راه یافتن ولی 4 نفر دیگرشان به مرحله 2 کشیده.البته اون یکنفر اصولگرا هم استاندار سابق بوده که تا حدودی توانست با مشارکت زیر 50 درصد مردم تبریز رای حومه تبریز را جمع کند و به مجلس برود.ولی تبریزیها مصمم هستند با حضور بیشتر خود در مرحله دوم 4 نامزد جدید و اصلاح طلب را راهی مجلس کنند و بخصوص دو نماینده اصولگراالبته یکیشون با زیرکی خود را مستقل معرفی می کند را که 12 سال در مجلس بوده اند و فقط ثروت اندوزی کرده اند و به بابک زنجانی های تبریز معروف شده اند ، از مجلس اخراج کنند.همچنین تبریزیها به نماینده اصولگرایی که شان مردم تبریز را نگه نداشت و رفت معاون پارلمانی احمدی نژاد شد هرگز نخواهند بخشید و راهی مجلس نخواهند کرد.
  • بی نام A1 ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    2 1
    هنوز نفهمیده اند که مردم بخاطر همین بی ادبی هایشان از آنها بدشان می آید. تا آخر عمرشان هم نخواهند فهمید. مغزشان را آکبند نگه میدارند. خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • ali RO ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    2 0
    سلام این اعتیاد وطلاق وفساد ی که ازش دم میزنید اگرم هم باشه نتیجه سیاستها ومدیریت غلط شما اقایان هست که کشور رو به این روز در اوردین .پس خو دشکنید ایینه شکستن خطاست
  • بی نام A1 ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    2 0
    مگه تهرانیم داریم.
  • علا RO ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    1 1
    کشوری که به پایتختش اینجوری اهانت بشه، حساب کارش با کرام الکاتبینه...