روزنامه جوان نوشت:تحلیل واکنش اصولگرایان به انتخابات هفتم اسفند که در نامه احمد توکلی و پیشتر از آن در نامه علی زاکانی و محمداسماعیل کوثری از نمایندگان دور نهم مجلس قابل مشاهده است، موضوعی فراتر از یک تبریک رسانه‌ای به مردم است.

پيام‌هاي این‌چنيني بيان‌کننده اين واقعيت است که اصولگرايان برخلاف جريان مقابل همواره سعي خود را بر پذيرش رأي و خواست مردم قرار داده و بر انتخاب مردم ارج مي‌نهند. جالب اينجاست که غلامعلي حدادعادل که او هم از راهیابی به مجلس دهم بازماند، در يکي از شبکه‌هاي مجازي از شوخي‌هاي همشهري‌هايش پس از عدم موفقيت در انتخابات استقبال کرده است. مجموعه اين اتفاقات نه فقط در انتخابات هفتم اسفند، بلکه در انتخابات 24 خرداد 1392 نيز قابل مشاهده است، جايي که حسن روحاني، کانديداي مورد حمايت جريان اصلاح‌طلب با کمتر از 300 هزار رأي از مجموع کل آراي  ملت توانست مقام رياست جمهوري را در همان مرحله اول از آن خود کند و مستقيم به پاستور برود.
اين در حالي است که اين فضا و امکان براي کانديداهاي ديگر رقیب وجود داشت که حداقل نسبت به نتيجه انتخابات اعتراض کنند و اعلام پيروزي روحاني را به تعويق بيندازند، اما هم در انتخابات خرداد سال 92 و هم در انتخابات هفتم اسفند 94 اين اصولگرايان بودند که به‌رغم ناهمسویی با دولت‌هاي برگزارکننده انتخابات در هر دو دوره، بر عملکرد آنها در شمارش آرا مهر صحت زدند و در برابر انتخاب مردم سر تعظيم فرود آوردند.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 515530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی GB ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    2 0
    البته با توهین هایی که برخی از بزرگان آن ها به مردم تهران به خاطر رأی ندادن به آن ها کردند؛ میزان بزرگواری آن ها و تحمل شان بیشتر روشن می شود
  • بی نام IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    1 1
    خوب بیچاره اگه به نتیجه اعتراض می کردی اونوقت آمار واقعی فاش می شد که حاکی از رای 70 درصدی به روحانی بود .
  • بی نام IR ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    1 0
    خیلی رو دارین ...... یعنی سنگ پا جلو شما کم میاره
  • بی نام A1 ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    2 0
    مثلا به چه چیزی اعتراض کنی به آن همه تهمت که به ملت وآیت اله رفسنجانی زدیدوگفتید نماینده انگلیس ...
  • بی نام A1 ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    2 0
    به چه چیزی می خواستند اعتراض کنند ؟ دولت برگزار کننده ی انتخابات که دولت خودتون بود . در ضمن بهتره کمی ریاضیات و آطلاعاتتون رو بیشتر کنید . روحانی با اختلاف 300 هزار رای پیروز شد ؟ خدائیش پررویی هم حدی داره .
  • جیکا IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    1 0
    هر دو دوره؟ مگه انتخاب 92 همسو نبودین با دولت
  • بی نام IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    3 0
    از بس برای اعتراضات ما به نتیجه انتخابات 88 فتنه فتنه کردید که خودتان در دام حرف خودتان افتادید و جرات ندارید که اعتراض کنید. اعتراض صلح آمیز به حکومت و دستگاه های آن حق مردم است. شما هنوز خیلی عقبی.
  • بی نام IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    2 0
    بنده خدا.در یک نظام مردم سالار دینی اعتراض حق ملت است.اگر واقعا و مسندا به نتیجه انتخابات اعتراض داشتیدو دریافته بودید که تقلبی صورت گرفته است می بایست اعتراض می کردید.
  • حزب اللهی A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    2 0
    سلام شما مطمئنی این دوره اصولگرایان اعتراض نکردن؟؟؟؟؟ دوست عزیز منف خیلی از مرحله پرتی....اونایی که رای نیاوردن به تمام مردم تهران توهین و جسارت و بی ادبی کردن مردم تهران رو بچه های طلاق، مجرم، معتاد و .... قلمداد کردن ولی اگر همین اصولگرایان در تهران رای آورده بودن، مردم تهران میشدن فهیم ترین موجودات روی زمین در جهان
  • رضا110 IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    انها خودشان هم میدانند که رای شان کمتر از اینهاست ومقبولیتشان در حد نماینده و رییس جمهور شدن نیست . ثانیا جز مورد 88 در کدام یک از انتخابات اعتراض چشم گیری وجود داشته ؟ ثالثا بیاییم خود سانسوری را کنار بگذاریم و.. درد را پیدا کنیم و درمان کنیم . همه ما برادریم .. مسلمانیم ... دشمن مشترک جرار وقدرتمند داریم ... توطئه های پیدا و پنهان در کمین ماست .... خودمان بجان هم نیفتیم ... خودمان را تضعیف نکنیم ....در پی حذف هم نباشیم ...انوقت است بجای بلا رحمت و رافت الهی همه ما را دگرگون خواهد کرد .
  • ارمان A1 ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    1 0
    قعلا که مردم را منهم له روزه خواری . غربزذگی میکنند .بخاطر رای دادن به لیست امید
  • بی نام A1 ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    1 1
    اونوقت سال 92 که شکایت می کردین 4 میلیون رایتون یهو میشد 20 تا؟ نهایتش این بود که می رفت دور دوم و اونجا با اقتدار بیشتری روحانی رییس جمهور ایران می شد
  • بی نام A1 ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    1 0
    اصولگراها بايد در سال 92 از خودشان شكايت ميكردند چون همه كاره انتخابات خودشان بودند