رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ایران از رویکرد ریاکارانه افرادی که خود را حامی حقوق بشر می‌خوانند، انتقاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، محمد جواد لاریجانی رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران روز سه شنبه در سی و یکمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو گفت حامیان خودخوانده حقوق بشر در جهان «هم پیمان نزدیک» رژیم‌هایی هستند که مردم خود را از حق تعیین سرنوشت خود محروم کرده‌اند.

لاریجانی ادامه داد این افراد به وظیفه‌ای که مطابق اصول حقوق بشر متوجه آنان است، «کاملا بی‌اعتنا» هستند.

وی همچنین با اشاره به سیاست‌های دوگانه رژیم‌هایی که شهروندانشان را از حق تعیین سرنوشت خود محروم می‌کنند، خاطر نشان کرد آنها مدعی «پیروی از حقوق بشر» هستند.

رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه به حضور 60 درصدی مردم ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان اشاره کرد و آن را سرمشقی برای دیگر کشورها برشمرد.

لاریجانی ادامه داد انتخابات ایران «گزینه جدیدی را به مردم جهان اسلام پیشنهاد می‌دهد تا جامعه خود را اصلاح کنند، آنها مجبور نیستند انتخاب خود را از بین دموکراسی‌های سکولار – لیبرال  یا غرق شدن در افراط گرایی انجام دهند.»

وی با تاکید بر موضع ایران در قبال بحران سوریه گفت این معضل باید از طریق انتخابات آزاد حل شود نه از روش نظامی.

این مقام ایرانی خاطر نشان کرد: «تهران همواره اعلام کرده است که بحران سوریه راه‌حل نظامی ندارد. تنها انتخابات... می‌تواند دوره جدیدی را در سوریه رقم بزند.»

لاریجانی گفت ایران همواره «از آتش بس فوری و پایان خونریزی‌ها» و «برگزاری گفتگوها بین دولت سوریه و گروه‌های معارض که مخالف تروریسم هستند» حمایت کرده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 515598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =