۰ نفر
۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵

در هفته دولت سال آینده 10 واحد از مجموع 72 واحد مجتمع بزرگ گلخانه‌ای فدک باشت تحویل متقاضیان و فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی شود.

به گزارش خبر آنلاین از استان کهگیلویه و بویراحمد،رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از در حال احداث بودن مجتمع گلخانه‌ای خبر داد که ظرفیت آن به اندازه کل تولیدات فعلی استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش گلخانه‌ای است.
در بخشکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد عملیات اجرایی مجتمعی گلخانه‌ای شروع شده که به تنهایی تولیدات این بخش را دو برابر می‌کند و برای حدود 200 نفر نیز شغل مستقیم ایجاد می‌کند.
جعفر گوهرگانی، شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به این خبر مسرت‌بخش گفت: این مجتمع با نام "فدک" در منطقه سرآب‌نیز شهرستان باشت و با استفاده از فناوری‌های روز دنیا در زمینه ساخت سوله و سازه‌های مدرن در حال احداث است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در حال حاضر تولیدات گلخانه‌ای این استان در حدود 7 هزار تن است که این مجتمع به تنهایی 7 هزار تن تولید خواهد داشت که موجب رشدی صددرصدی در این بخش خواهد شد.
گوهرگانی انجام کارهای بزرگ را با همت جهادی و انسجام و همدلی ممکن خواند و ابراز داشت: این مجتمع به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شده و امکان مشارکت و واگذاری واحدهای آماده گلخانه‌ای به فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی و متقاضیان فراهم شده است.
متولی ارشد بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با حمایت خوب نماینده مردم باشت در مجلس شورای اسلامی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد،رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، همکاران جهاد کشاورزی و همچنین همت سرمایه‌گذار به زودی شاهد افتتاح این مجتمع گلخانه‌ای بزرگ خواهیم بود.
به گزارش فارس، سید صمد منصوری نیز در همین زمینه گفت: مجتمع گلخانه‌ای فدک باشت در سطح 34 هکتار بنا شده که بزرگ‌ترین مجتمع گلخانه‌ای استان است
افتتاح 10 واحد در هفته دولت
مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تعداد واحدهای این مجتمع را 72 واحد اعلام کرد و ادامه داد: عملیات ساخت سازه‌های این مجتمع از سوی شرکت آوای سلامت زاگرس به عنوان سرمایه‌گذار بخش خصوصی و با نظارت شرکت شهرک‌های کشاورزی در حال انجام است.
وی با اشاره به بازدید مسئولان این استان ،رئیس سازمان جهاد کشاورزی و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: روند اجرایی این پروژه رضایت‌بخش است.
منصوری اظهار امیدواری کرد: در هفته دولت سال آینده 10 واحد از مجموع 72 واحد مجتمع بزرگ گلخانه‌ای فدک باشت تحویل متقاضیان و فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی شود.
مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از اشتغال‌زایی 180 نفری این مجتمع گلخانه‌ای و رونق تولید در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
در ایام دهه فجر امسال ساخت یک مجتمع بزرگ گلخانه‌ای در شهرستان باشت آغاز شده که از سوی مسئولان ارشد این استان ،رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی مورد بازدید قرار گرفت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 515849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =