استاندار سمنان:از آماده‌سازی 96 پروژه برای ارائه به سرمایه‌گذاران در همایش سرمایه‌گذاری خبر داد

محمدرضا خباز از برگزاری نخستین همایش سرمایه‌گذاری استان سمنان با عنوان"کومش، گنجینه فرصت‌ها" در 16 اسفندماه جاری خبر داد و گفت: در این همایش 96 پروژه استان سمنان به سرمایه‌گذاران ارائه می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین استاندار سمنان در نشست مطبوعاتی با فعالان رسانه‌ای این استان که به بهانه برگزاری این همایش برگزار شد، اظهار کرد: در این همایش پروژه‌های آماده شده این استان به بیش از 300 سرمایه‌گذار دعوت شده بخش خصوصی ارائه می‌شود.
وی، از آماده‌سازی 44 پروژه آماده واگذاری در بخش صنعت و معدن خبر داد و گفت: پروژه‌های این بخش بالغ بر سه هزار و 880 میلیارد ارزش ریالی دارد.
دکتر خباز از وجود 15 پروژه بخش گردشگری و میراث فرهنگی به ارزش ریالی دو هزار و 424 میلیارد ریال خبر داد و افزود: علاوه بر این 15 پروژه بخش کشاورزی به ارزش 297 میلیارد ریال برای ارائه به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی آماده شده است.
ایشان با اشاره به اهمیت پروژه‌های زیرساختی در این استان، خاطرنشان کرد: در این بخش نیز 22 پروژه به ارزش 213 هزار و 997 میلیارد ریال برای پیشنهاد به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و مؤسسه‌های عمومی آماده شده است.
استاندار سمنان با اشاره به فرصت‌های ایجاد شده در شرایط پسابرجام، گفت: سرمايه‌گذاري تنها راه ايجاد اشتغال و افزایش تولید و ایجاد ارزش‌افزوده بیشتر در کشور است.
وی با بیان اینکه استان سمنان داراي ظرفیت‌های فراواني در همه بخش‌ها است تصریح کرد: بايد زمينه‌هاي سرمايه‌گذاري براي سرمايه‌گذاران را در این استان فراهم کنیم و برگزاری این همایش گام مهمی در این راستا است.
دکتر خباز از آمادگی این استان برای جذب سرمایه‌گذاران خبر داد و افزود: بايد فرصت‌هاي بالقوه در بخش‌هاي مختلف به بالفعل تبديل گردد و در اين خصوص در استان سمنان اقدامات خوبي صورت گرفته است .
وی با بیان اینکه در اثر تحریم‌های ظالمانه و برخی تصمیمات غلط اقتصادی زمینه برای سرمایه‌گذاری در کشور در چند سال گذشته به حداقل ممکن رسید، گفت: اگر در جامعه‌ای زمینه برای سرمایه‌گذاری کاهش بیابد این روند آثار سویی بر اشتغال و تولید خواهد گذاشت.
ایشان با بیان اینکه رفع مشکلات فعلی در گرو جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید است، افزود: در شرایط پسابرجام فضای مناسبی برای جلب و جذب سرمایه‌گذاران به استان سمنان فراهم شده است.
استاندار سمنان به ظرفیت‌های متنوع این استان اشاره و اضافه کرد: اگر ظرفیت‌های بالقوه این استان به فعلیت برسد نه تنها مشکلات این استان در بخش اشتغال و بیکاری مرتفع خواهد شد بلکه فراتر از آن امکان رفع برخی مشکلات کشور نیز از طریق ظرفیت‌های این استان فراهم خواهد شد و لذا در صورت تحقق این مهم نه تنها شاهد مهاجرت از استان نخواهیم بود بلکه امکان جذب نیروی انسانی و مهاجرپذیری بیشتری در این استان فراهم خواهد شد.
وی از آماده‌سازی متن 51 پیش‌تفاهمنامه برای انعقاد اولیه بین استان و سرمایه‌گذاران در این همایش خبر داد و افزود: 22 تفاهمنامه برای پروژه‌های مرتبط با پنل انرژی و زیرساخت، هفت تفاهمنامه برای بخش کشاورزی، پنج تفاهمنامه در بخش صنعت و معدن، و 17 تفاهم‌نامه در بخش میراث فرهنگی و گردشگری آماده شده است.
دکتر خباز از دعوت 300 سرمایه‌گذار به این همایش خبر داد و اظهار کرد: تمامی این سرمایه‌گذاران داخلی هستند و قرار است در گام بعد برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی نیز اقداماتی انجام شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 516047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =