جماران نوشت: نوه امام با تأکید بر اینکه هر اتفاقی برای انسان می افتد از قبل در دایره علم خداوند وجود داشته است، گفت: گروه هایی که پیروز شدند سرخوش و گروه هایی که شکست خوردند مأیوس نشوند.

حجت الاسلام  سید علی خمینی در جمع فرماندهان ادوار مختلف و بازنشستگان سپاه حفاظت جماران، گفت: نکته مشترک دیدارهایی که پیش از این من با پاسداران بیت امام داشته ام این است که همه آنها می گفتند که دوره حضور ما در جماران بهترین و شیرین ترین دوره زندگیمان بوده است. این امر بدون شک ناشی از انفاس قدسی امام بود.
عضو بیت مکرم امام با اشاره به عظمت شخصیت امام خمینی (س) و بزرگی انقلاب اسلامی یادآور شد: وقتی شرایط ایران در پیش از انقلاب و انقلاب های امروز منطقه را نگاه می کنیم به عظمت کار یک مرد الهى 80 ساله پى مى بریم؛ مردى که در تغییر یک حکومت 2500 ساله که ادعای تسلط بر تمام ارکان زندگی مردم را داشت و برپایی و حفظ یک حکومت دیگر نقشى تاریخى ایفا کرد.
انقلاب ایران با کمترین هزینه به دست آمد
وی با تأکید بر اینکه انقلاب حتما هزینه دارد، افزود: انقلاب اسلامی ایران به این وسعت با کمترین هزینه ها شکل گرفت. اثبات این مطلب خیلی راحت است. کافی است ما کشورهای منطقه مثل مصر، تونس، لیبى و... را نگاه کنیم. انقلاب در این کشورها موفقیت نسبی پیدا کرد و اتفاقا غربی ها نیز از آنها حمایت کردند.
سید علی خمینی ادامه داد: نمونه دیگر کشور عراق است که در ظاهر همه چیز مرتب بود. آمریکا صدام را برداشت اما در چشم بر هم زدنی گروهی به نام داعش نصف این کشور را گرفتند.
وی در مورد دلیل اینکه چرا سرنوشت انقلاب اسلامی ایران مثل کشورهای دیگر نشد، گفت: غیر از روح قدسی، محبت، کاریزما و شخصیت بی نظیر امام، 2 کار بزرگ را امام انجام داد که در نگاه تحلیلی کارهای بسیار مهمی بود و شاید اگر انجام نمی گرفت جمهوری اسلامی نیز به سرنوشت دیگر کشورها دچار می شد.
نوه امام خمینی (س) تصریح کرد: اولین کار عدم انحلال ارتش بود. افرادی معتقد به منحل شدن ارتش شاهنشاهی بودند. ولی امام این کار را نکرد.
وی افزود: آمریکایی ها وقتی وقایع عراق را تحلیل می کنند می گویند که ما ارتش را منحل کردیم و نیروهای آن به راحتی جذب گروه های تروریستی شدند. طبیعی است عنصرى که تجربه جنگ دارد باید جایی رود که اسلحه دست بگیرد.
سید علی خمینی کار دوم را تأسیس سپاه دانست و اظهار کرد: امام سپاه را تأسیس کرد تا به وسیله یک سری نیروی جان بر کف و مخلص حفاظت از کیان انقلاب انجام شود.
وى با اشاره به جذب نیروهاى مردمى در سپاه افزود: چشم انداز کسانی که جذب سپاه شدند شهادت بود و به عنوان کاری که حقوق بگیرند و بازنشسته شوند به آن نگاه نمی کردند. اگر امام فرمودند که "اگر سپاه نبود کشور نبود" به این دلیل است که نیروهای سپاه کارهایی را انجام دادند که هیچ کس انجام نمی داد و نشدنی بود.
عضو بیت امام با تأکید بر اینکه این 2 اقدام امام باعث مستحکم شدن ما از حیث داخلی شد، گفت: علی رغم مشکلاتی که ما در کردستان، شمال و جنوب کشور داشتیم به خاطر حضور مردم، فکر و ذکر انقلابی و تدبیر امام همه مشکلات حل شد. سپاه انقلاب و کشور را حفظ کرد و در آینده نیز اگر در جایگاه خودش بماند تا قیام مهدی (عج) کشور را حفظ خواهد کرد.
27213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 516239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    2 0
    کاملا صحیح است.
  • بی نام GB ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    5 0
    ایشالله که در جای خودش بماند
  • بی نام IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    4 0
    اگه ...
  • بدون نام ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    5 2
    ايا سپاه الان در جايگاه خودش هست?
  • بی نام IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    2 1
    اگر
  • بی نام IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    3 1
    قطعا منظورشان این است که کیان سپاه همچنان باید پر قوت باقی بماند.ونباید به بهانه های مختلف به سپاه تهمت زد آفرین بر سید علی .
  • بی نام IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    2 0
    سپاه از نیروهای جان بر کف حضرت صاحب الزمان میباشد
  • فرشاد IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    6 10
    آقای سیدعلی خمینی سپاه در جای خودش هست این شماها هستید که از جای خودتان خارج شدید حرفهای دو پهلو تحویل مردم ندهید چرا تو و برادرانت به وصیت مرجوم پدرتان عمل نمیکنید چرا از رهبری و جایگاه آن در مقابل بعضیها سفت و سخت دفاع نمی کنید مگر پدرتان وصیت نکرده که شما ها از رهبری حمایت کنید چرا از فتنه گران برات نمی کنید چرا با افرادی که هر روز به حضرت امامره توهین می کنند و امام را با خاطره تعریف کردن تحریف می کنند برخورد نمی کنید آیا از آنها می ترسید امام اگر برای مردم امام شد به خاطر بی طرف بودنش بین فرزندان و بستگان و مردم بود در یک کلام طرفدار حق بود ولی مردم الان این رویه را در نوه های او نمی بینند
  • بی نام A1 ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    7 4
    من در گذشته مخالف سپاه بودم اما اکنون به یقین رسیدم که اگر سپاه نبود الان ما هم مثل عراق و سوریه نابود میشدیم......
  • بی نام A1 ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    3 6
    ايا الان سپاه جاي خودش هست؟
  • بی نام A1 ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    3 0
    بذار اون پيام ما را
  • بی نام A1 ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    1 3
    نوه خمینی رو هم علم کنید ببینیم بلد اید