علی ربیعی گفت: باید سیاست هایی را پیگیری کنیم که کمترین عوارض را برای جامعه داشته باشد و در قبال هر گونه عوارضی باید احساس مسوولیت کنیم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه داروی بی بدیل جامعه ایران گسترش خیر جمعی است گفت: این سرزمین امروز بیش از هر دوره ای نیاز دارد که همه مراقب هم باشیم.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی علی ربیعی بعد ازظهر جمعه در همایش هم اندیشی مسوولیت اجتماعی بنگاه های کشور که در هتل همای تهران برگزارشد گفت: اکنون بیش از گذشته آنچه در توان داریم باید در مسوولیت پذیری بر عهده بگیریم.

وی گفت: باید سیاست هایی را پیگیری کنیم که کمترین عوارض را برای جامعه داشته باشد و در قبال هر گونه عوارضی باید احساس مسوولیت کنیم.

ربیعی بیان داشت: در کنار کنش هایی که ما در جامعه انجام می دهیم انسان هایی شکل گرفته اند که باید در قبال آنها احساس مسوولیت کنیم.به گفته وی اگر جامعه سمت و سوی نامناسبی دارد ما مسوول هستیم.

وی در خصوص برخی از ضرب المثل ها نظیر آنکه هرکس باید گلیم خود را از آب بیرون بکشد ، گفت: این نگرشی نادرست است زیرا ما در برابر فرزندان خود ، خانواده ، محیط اولیه ، محیط ثانویه و حتی در برابر خودمان مسوول هستیم.

وی گفت: امروز از مجتمعی بازدید کردم که در آن فرزندانی معلول به لحاظ ذهنی به دنیا آمده اند ، حتی فرد هوشمندی که در کنار او در این مجتمع است رنج می برد.

به گفته ربیعی، جامعه ای که همه بخواهند روی شانه های هم حرکت کنند (زرنگی) ، جامعه مسوولانه نیست.

وی تاکید کرد: باید جامعه ای بسازیم که برای حرکت دیگران جا بگذاریم.اگر از مسوولیت پذیری اجتماعی دوری کنیم نمی توانیم به سعادتمندی جامعه برسیم . ما حتی در برابر افرادی که نمی شناسیم مسوول هستیم.

وی گفت: باید جوری بیاندیشیم که برای همه جا باز کنیم.

وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید دولتی فروتن است است گفت: دولت فروتن کمتر از داشته هایش صحبت می کند و همواره نیازمند یادگیری از یکدیگر هستیم.

وی اظهار داشت: در قانون خدمات کشوری مدیریت محله را پیش بینی کرده ایم به طوری که حتی فعالیت ها ی آموزشی را بتوان از این طریق انجام داد.

وی تاکید کرد: موضوع مسوولیت اجتماعی باید شفاف شود ، حتی می توانیم حسابرسی خیر جمعی را راه اندازی کنیم.

ربیعی معتقد است هنر ما باید این باشد که افراد مسوولیت اجتماعی خود را ایفا کنند.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 516316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علي A1 ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
    0 0
    باسلام وخسته نباشيدخدمت وزيرمحترم،احتراماشماکه صحبت ازاشتغالزايي ميکنيدهنوزبيشترين نيروهاي کارمنددستگاه.شمادرشهرستانهادرادارات هنوزقراردادي وبي تکليف هستن وهرکدام ازآنهاداراي سابقهاي طولاني،درادارات باکمترين حقوق مشغول بکارمي باشند،متعصفانه بجاي،اينکه اين نيروهاراپيماني کنيدطي نامه اي به دستگاههاي ذيربط خودتان خواستاراخراج آنهاشده ايدآيااين عمل شمادورازانصاف نيست وبراي وزارتخانه اي مدعي اشتغالزايي هست خودنيروهاش بلاتکليف هستن،کوزه گرازکوزه شکسته آ ب مي خورد،باتشکر