ایران نوشت: محمدرضا باهنر دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری در بیان پیام رأی مردم در انتخابات 7 اسفند، گفت: مردم نشان دادند حوصله تنش و دعوا را ندارند و یک مجموعه معتدل را می‌پسندند.

  نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و از چهره‌های برجسته اصولگرا که در انتخابات مجلس دهم نامزد نشد،  افزود: در مجلس آینده یکسری افراد تند اصولگرا داریم که تعدادشان شاید به‌اندازه انگشتان دو دست باشد، اصلاح‌طلب تند هم داریم و اگر میانه روهای مجلس اعم از آقای عارف و آقای لاریجانی فضای مجلس را به دست تندها بدهند، دوباره جنگ و دعوا می‌شود و هر روز «اره» بیار و «تیشه» ببر. به گفته وی آنقدر گرفتاری و مشکلات داریم و نیاز به همراهی و همکاری که وقتی برای دعواهای سیاسی نیست. فکر می‌کنم مجلس دهم این جوهره و توانمندی را دارد که بتواند یک حرکت اعتدالی داشته باشد.

باهنر در ارزیابی شکست اصولگرایان تهران، با بیان اینکه تحلیل‌ها هنوز عمیق نیست و آنچه مطرح می شود ارزیابی‌های اولیه است، تصریح کرد: یکی از دلایل اصلی دو قطبی شدن فضای انتخابات بود که به ضرر اصولگرایان و به نفع اصلاح‌طلبان تمام شد. او وضعیت مناسب را فضای سه قطبی متشکل از اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و اعتدالی‌ها دانست و گفت: با دو قطبی شدن و پیوستن اعتدالی‌ها به اصلاح‌طلبان، شرایط برای اصولگرایان سخت شد.
 نماینده تهران در مجلس نهم نقش دوستان اصولگرای خود در ایجاد این شرایط را نیز بی‌تأثیر ندانست و توضیح داد: فضای تبلیغات را برخی دوستان ما خیلی تند کردند. اینکه در ایام تبلیغات انتخاباتی کسی برود افشاگری کند که فلانی رانت خورده و فلان کار را کرده، درست نیست. اصلاً تبلیغات انتخاباتی زمان این کارها نیست. مردم می‌گویند خب اگر این موارد بوده چرا قبل از انتخابات نگفتید و چرا نرفتید در کمیسیون بررسی و تحقیق کنید. در فضای تبلیغاتی این رفتارها یک نقطه اوج دارد ولی بعد از آن شکست می‌شود.
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسان ماجرای فهرست انگلیسی و برجسته کردن آن توسط اصولگرایان را نیز اشتباهی دیگر خواند و گفت: من تعبیری داشتم به این مضمون که انگار دیگ بزرگی در ایران به نام انتخابات بر قرار است و انگلیس یک موش بیندازد داخل این دیگ و بگوید این دیگ دیگر نجس است. وی افزود: اما من گفتم حداقل انتظار این است که نه تک تک نامزدها بلکه چهره‌ها یا سرلیست‌ها یک جمله اعلام برائت کنند و بگویند ما را با استعمار پیر کاری نیست. اما اینکه از این طرف بگوییم هر کس در آن فهرست هست انگلیسی است اصلاً درست نبود. چون تمام کسانی که با این فیلترهای شورای نگهبان تأیید می‌شوند حتماً صلاحیت دارند.
به گفته این چهره شاخص اصولگرا، بر اساس نظرسنجی‌های مطرح پیش‌بینی می‌کرده که حدود 15 نفر از فهرست اصولگرایان تهران راهی بهارستان شوند.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 516346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    37 0
    مردم حوصله دعوا ندارند؟ مردم دوست ندارند نردبان دیگران شوند.
    • ایرانی EU ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
      12 2
      اقای باهنر سیاستمدار باهوش اصولگرای معتدل قبل از انتخابات پیش بینی کرده بودند که اوضاع اصولگرایان بخاطر دفاع از دلواپسان و مدیریت ضعیف ده سال اخیر بسیار نگران کننده است. واسه همین احترام خودشو حفظ کرد و کاندید نشد. البته این دلیل محکمی بر برگزاری عادلانه انتخابات 94 با وجود همه فشارهای دلواپسگونه پایداریها بر وزارت کشور بود
  • سلام A1 ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    26 0
    تكرار ميكنم... جناب باهنر
  • بی نام A1 ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    41 0
    تندروی برخی و البته تایید بقیه
  • بی نام A1 ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    42 1
    وی افزود: اما من گفتم حداقل انتظار این است که نه تک تک نامزدها بلکه چهره‌ها یا سرلیست‌ها یک جمله اعلام برائت کنند و بگویند ما را با استعمار پیر کاری نیست. این حرف شما همان موقع هم معلوم بود اشتباه است و آقای هاشمی عاقلتر از این بودند که بخواهند فریب بازی بیگانه و افراد جاهل داخل را بخورند و در زمین دشمن بازی کنند. بهترین کار همان بی اعتنائی بود که انجام دادند. حال این آقایان دلواپسان مانده اند چطور این نظر و موضع اشتباه خود را تصحیح و توجیه کنند. اگر خوشبین باشیم می توانیم این آقایان را بی بصیرت بنامیم.
  • بی نام A1 ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    39 1
    آقای باهنر عملکرد شما را هم دیدیم .
  • بی نام A1 ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    21 3
    خیلی ضعیفی اقای با هنر
  • بی نام EU ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    30 2
    مردم حوصله امثال شما رو ندارند که براشون تعیین تکلیف می کنین.