به دلیل مصرف همزمان مشترکین در روزهای پایان سال توصیه می شود مشترکین مصارف خود را به روزهای پایانی سال موکول نکنند.

علی محمد نادرخانی معاون بهره برداری شرکت آبفای استان با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پایان سال به خبرآنلاین گفت : به دلیل مصرف همزمان مشترکین برای شستشو و خانه تکانی در روزهای پایان سال علی الخصوص ساعات آخر سال ، در صورت عدم رعایت با افت فشار یا قطعی مواجه خواهند شد .
وی افزود : مشکل عمده و اساسی در چندین ساعت مانده به سال تحویل به دلیل مصرف مشترکین جهت شستشو ، استحمام ، شستشوی خودرو و حیاط و پیاده رو موجب افت فشار شدید آب در شبکه می گردد علیرغم اینکه ما در مخازن آب ذخیره دارم ولی در صورت مصرف بالا و همزمان مشترکین موجب افت فشار شدید در شبکه توزیع و حتی قطعی آب در طبقات بالا می گردد .
نادر خانی همچنین گفت : طبق اعلام شرکت مهندسی آبفای کشور 20 درصد از کل مشترکین در زمره مشترکین پر مصرف هستند .
معاون بهره برداری شرکت آبفای تصریح کرد : مدیریت مصرف و بهینه سازی آن به عنوان یک اصل محوری است که در این بین فرهنگ سازی و تشویق مردم به اصلاح تاسیسات داخلی یکی از مهم ترین اقدامات جهت مدیریت مصرف در جامعه است .
نادرخانی به میزان متوسط بارندگی در استان زنجان که 300 میلی متراست اشاره کرد و گفت : آب شرب شهر زنجان از محل منابع آب سطحی و زیرزمینی تامین می شود که با توجه به خشکسالی های مداوم ذخیره آب سد تهم به کمترین مقدار خود طی سالهای اخیر رسیده است که بایستی مصرف بهینه آب ( کشاورزی ، صنعت ، آب شرب ) را سرلوحه خود قرار داده تا بتوانیم علاوه بر استفاده درست از این نعمت الهی این ماده حیات بخش را به آیندگان نیز برسانیم .
وی به میزان سرانه مصرف مشترکین هم اشاره کرد و گفت : سرانه مصرف آب شرب مشترکین زنجانی 220 الی 230 لیتر در شبانه روز به ازای هر نفر می باشد که این میزان بالاتر از نرم کشوری است .
معاون بهره برداری شرکت آبفای خاطرنشان کرد : طی 11 ماهه سال 94 بیش از 3 میلیون و 700 هزار متر مکعب آب جهت تامین نیاز شهروندان زنجانی تولید شده است .

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 516576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =