۰ نفر
۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸

شهردار اردبیل وجود 356 هکتار فضای سبز را در شهر اردبیل با سرانه 7.1 مترمربع به ازای هر نفر یادآور شد و تصریح کرد: استاندارد بین‌المللی آن 15 تا 25 مترمربع در دنیا است و حد مطلوب آن در کشورمان نیز حدود 12 مترمربع است که باید حداقل به این استاندارد کشورمان دست پیدا کنیم.

به گزارش خبرگزرای خبرآنلاین از استان اردبیل، حمید لطف‌ اللهیان در مراسم روز درخت‌کاری در مسجد حضرت مهدی (عج) شهرک بعثت اردبیل اظهار کرد: منابع طبیعی و محیط‌زیست متعلق به نسل‌های بعدی است و همه ما وظیفه داریم در ارتقای کیفی و کمی محیط‌زیست و مولفه‌های منابع طبیعی تلاش و جدیت کنیم.

وی با بیان اینکه در توسعه پایدار توجه به مولفه‌های زیست‌محیطی یک امر ضروری و حیاتی به نظر می‌رسد، یادآور شد: اگر می‌خواهیم زندگی آرام همراه با آرامشی را داشته باشیم باید فضای محیط شهری را یک فضای دل‌انگیز با بها دادن به شاخصه‌های محیط‌زیست سالم نظیر کاشت درخت، توسعه فضای سبز و همچنین پاکیزه نگه داشتن محیط پیرامونی بکنیم.

شهردار اردبیل گفت: امروز شهرداری با نام و یاد شهیدان به ویژه شهیدان عظیم‌ پور اقدام به غرس نهال و درخت‌کاری می‌کند که امیدواریم در کنار این مراسم نمادین بتوانیم به اندازه تعداد جمعیت شهر اردبیل کاشت نهال را در این ایام انجام دهیم.

لطف‌ اللهیان وجود 356 هکتار فضای سبز را در شهر اردبیل با سرانه 7.1 مترمربع به ازای هر نفر یادآور شد و تصریح کرد: استاندارد بین‌المللی آن 15 تا 25 مترمربع در دنیا است و حد مطلوب آن در کشورمان نیز حدود 12 مترمربع است که باید حداقل به این استاندارد کشورمان دست پیدا کنیم.

این مسئول با بیان اینکه در گذشته‌های نه چندان دور اردبیل را به نام باغ شهر با درختان مثمر می‌شناختند که تفرجگاه عموم مردم بوده است، افزود: برای اینکه بتوانیم سرانه فضای سبز را به وضعیت مطلوب 12 مترمربع برسانیم باید با همت همگانی این باغ ‌شهرها را احیا کنیم.

شهردار اردبیل ادامه داد: در سال جاری 19 هکتار توسعه فضای سبز را شاهد بودیم که برای سال آینده توسعه 35 هکتار فضای سبز پیش‌بینی شده تا با این رقم توسعه فضای سبز بتوانیم به سرانه هشت مترمربع فضای سبز در شهر اردبیل دست پیدا کنیم.

لطف‌ اللهیان وجود 76 هکتار فضای سبز را در ادارات و نقاط مختلف فضاهای اداری یادآور شد و بیان کرد: در سال آینده تلاش خواهیم کرد تا 450 هزار نهال و درختچه‌های زینتی و تزئینی را بکاریم.

 در این مراسم نونهالان و دانش‌آموزان ابتدایی حاضر در این مراسم به همراه معلمان و اولیا و مربیان به صورت نمادین در کاشت و غرس نهال مشارکت کرده و با شعار «صیانت از منابع طبیعی و محیط‌زیست» و «شهر ما خانه ماست» سعی کردند تا در این حرکت علاقمندی خود را برای پاکیزگی شهر و نظافت عمومی به همراه اهمیت دادن به کاشت درختان نشان دهند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 516612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی A1 ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
    1 0
    حدود هزار متر زمین چند نفر از فقیر ترین خانواده های محله گلمغان که تمام دارایشون بوده افتاده تو طرح فضای سبز که اجراهم نشده و فقط جلوی ساخت و ساز و فروشش گرفته شده،و چند خانواده بی سرپناه موندن.درحالی که به فاصله 50 متری این زمینهای کوچک دو قطعه زمین چند هکتاری بلا استفاده افتاده که متعلق به یک نفر مالک است.چرا زمین این مالک فضای سبز نمیشود و زمین چند خانواده فقیر میشود فضای به اصطلاح سبز؟