انتخابات درون حزبی آمریکا در روز شنبه بزرگ در 5 ایالت مختلف آمریکا و بین نامزدهای دموکرات و جمهوریخواه آمریکا درحال برگزاری است و نتایج این انتخابات تا اوایل روز یکشنبه به وقت تهران نهایی خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایرنا گام دیگر انتخابات درون حزبی آمریکا بمنظور بیرون آمدن یک نامزد از هر حزب جمهوریخواه و دمکرات آمریکا برای رقابت بر سر تصاحب کرسی ریاست جمهوری آمریکا، در روز شنبه بزرگ در 5 ایالت مختلف آمریکا در جریان است.

رای گیری درون حزبی دمکرات ها و جمهوریخواهان در دو ایالت «لوییزیانا» و «کانزاس» بطور مشترک در حال برگزاری است، دمکرات ها علاوه بر دو ایالت مشترک، در ایالت «نبراسکا» نیز به مصاف هم رفته اند و رقابت جمهوریخواهان در دو ایالت «مین» و «کنتاکی» در جریان است.
مرحله قبلی انتخابات درون حزبی هفته گذشته در روز سه شنبه بزرگ در 11 ایالت برگزار شد و «هیلاری کلینتون» در حزب دمکرات و «دونالد ترامپ» در حزب جمهوریخواه هر یک با بدست آوردن اکثریت آراء در هفت ایالت مختلف، از رقبای هم حزبی خود پیشی گرفتند.
بر اساس نظرسنجی های پیش بینی می شود ترامپ و کلینتون در روز شنبه بزرگ نیز همچنان با بدست آوردن بیشترین آراء حمایت شمار بیشتری از نمایندگان احزاب خود را بدست آورند.
در حزب جمهوریخواه سه رقیب دیگر ترامپ بر سر تثبیت موقعیت خود بعنوان رقیب اصلی میلیاردر آمریکایی در تلاشند که در این بین تنها «تد کروز» از ایالت تگزاس با سابقه غلبه بر ترامپ در 4 ایالت، موقعیت خود را بعنوان تنها نامزدی که شانس شکست دادن ترامپ را دارا می باشد تثبیت کرده است.
رقابت در جبهه دمکرات ها بین هیلاری کلینتون و «برنی ساندرز» که پیش از سه شنبه بزرگ رقابتی نزدیک و شانه به شانه ای داشتند، در جریان انتخابات سه شنبه هفته گذشته این موازنه به نفع هیلاری کلینتون برهم خورد.
بدون در نظر گرفتن آرای روز شنبه بزرگ، هیلاری کلینتون با در دست داشتن حمایت تعداد 1066 نفر از نمایندگان دمکرات پیشتاز از برنی ساندرز با در دست داشتن حمایت تعداد 432 نفر در حزب دمکرات است.
نتایج انتخابات شنبه بزرگ که در 5 ایالت آمریکا در جریان است و در ساعات مختلف به وقت محلی پایان خواهد یافت تا اوایل صبح روز یکشنبه به وقت تهران نهایی خواهد شد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 516693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =