تسنیم نوشت: وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به موضع طالبان مبنی بر عدم تمایل برای حضور در روند مذاکرات صلح با حکومت افغانستان، از سرکوب این گروه درصورت مخالفت با این روند خبر داد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات طالبان برای عدم حضور در روند مذاکرات صلح افغانستان، با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: گروه طالبان افغان باید با حکومت افغانستان وارد روند صلح شود، زیرا راهی به جز اینکار برای آنها وجود ندارد.

اطلاعیه می‌افزاید: در صورتی که گروه طالبان افغان حاضر به مذاکرات مستقیم صلح با دولت کابل نشود، از سوی نظامیان افغانستان و نیروهای ناتو سرکوب می‌شوند.

وزارت امور خارجه آمریکا از طالبان مسلح افغان خواست تا هرچه سریع‌تر با حکومت افغانستان وارد روند مذاکرات صلح شوند.

این در حالی است که روز گذشته طالبان بار دیگر بر پیش‌شرطهای خود برای آغاز مذاکرات صلح با حکومت افغانستان که در کنفرانس «پگواش» نیز اعلام شد، تأکید کردند.

خروج کامل نیروهای آمریکایی و ناتو از افغانستان، حذف این گروه و اسامی رهبران آن از لیست سیاه سازمان ملل متحد و آزادی زندانیان آنها از شرطهای طالبان است.

از سوی دیگر مقامات حکومت افغانستان نیز براین باورند که پایان جنگ و خشونت، تأمین ثبات و امنیت در این کشور در گرو آغاز روند مذاکرات صلح با طالبان افغان است.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 516831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =