معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج:  ۲۰ پارکومتر هوشمند در منطقه عظیمیه کرج نصب شد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج از نصب ۲۰ پارکومتر هوشمند در منطقه عظیمیه کرج خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، احمد افضلی اظهار کرد: اجرای این طرح نخستین مرحله از فرایند هوشمندسازی پارک خودروها در سطح معابر شهری کرج است.

افضلی به تشریح اهداف نصب این پارکومترها پرداخت و گفت: با اجرای این طرح اصل عدالت و توزیع مساوی فرصت ها برای همه شهروندان رعایت می شود که ضمن ساماندهی به ترافیک شهری، پارک خودروها در معبر مذکور با آرامش و امنیت بیشتری همراه است.

وی به نتایج مطلوب استفاده از پارکومتر در بسیاری از کشورهای پیشرفته و چند شهر بزرگ کشورمان اشاره کرد و گفت: بر همین اساس استفاده شایسته از امکانات دیجیتال و هوشمند موجب خرید و نصب پارکومترهای شهری در کرج شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج در مورد روش استفاده هم گفت: یکی از ملزومات راه اندازی و بکارگیری این سیستم ارائه آموزش های کافی و کاربردی به شهروندان بود که در این خصوص نیروهای آموزش دیده با حضور در محل نصب پارکومترها، اطلاعات لازم را در اختیار مردم قرار می دهند.

افضلی افزود: هم اکنون در معابر منطقه عظیمیه تعداد ۲۰ پارکومتر نصب شده که از این میان ۱۵ دستگاه فعال شده اند و به زودی عملیات نصب ۲۰۰ دستگاه پارکومتر در نقاط تعیین شده شهری به انجام خواهد رسید.

وی در پایان در مورد هزینه های پارک کردن هم گفت: هزینه توقف در مقابل دستگاه های پارکومتر برابر مصوبه شورای اسلامی شهر کرج است و از طریق کارت هایی که توسط پارکبانان در اختیار شهروندان قرار می گیرد، قابل پرداخت است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 517548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =