ورود دانش آموزان به مدارس استعداد درخشان سخت تر شد

تسنیم نوشت: معاون شورای عالی آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه ورود دانش‌آموزان به مدارس استعدادهای درخشان سخت‌تر شده است، گفت:‌ استان‌ها حق انحلال مدارس استعدادهای درخشان را ندارند و باید متناسب با شرایطشان پذیرش دانش‌آموز داشته باشند.

احمد عابدینی در پاسخ به این پرسش «آیا در مصوبات شورای عالی آموزش‌‌‌وپرورش بر کاهش مدارس استعدادهای درخشان تأکید شده است؟»، اظهار داشت: تعداد مدارس استعدادهای درخشان کم نمی‌شود بلکه پذیرش در این مدارس بر اساس معیارهایی صورت می‌گیرد تا افرادی که شاخص‌ها و امتیازات را به دست نمی‌آورند، موفق به ورود به این مدارس نشوند.

وی افزود:‌ شهر تهران به لحاظ ظرفیت برای پذیرش دانش‌آموز در پایه دهم محدودیت دارد اما باید توجه داشت که استان‌ها حق انحلال مدارس استعدادهای درخشان را ندارند و باید متعادل و متناسب با شرایطشان پذیرش دانش‌آموز داشته باشند.

معاون شورای عالی آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه شاخص‌های ورود دانش‌آموزان به مدارس استعدادهای درخشان سخت‌تر شده است، گفت: اگر بدون در نظر گرفتن شاخص‌ها، دانش‌آموزان وارد این مدارس شوند و نتوانند شرایط را تحمل کنند، خود به خود آسیب روحی و روانی می‌بینند.

عابدینی بیان کرد: بر اساس شرایط جدید در ورود دانش‌آموزان به مدارس استعدادهای درخشان سخت‌گیری انجام می‌شود.معیار در نظر گرفتن با محدود کردن متفاوت است، محدودن کردن به این معنی است که 100 نفر ظرفیت داشته باشیم اما فقط 50 نفر را جذب کنیم اما در معیار در نظر گرفتن، عنوان می‌شود که هر فردی که بتواند شرایط را کسب کند اجازه ورود به مدارس استعدادهای درخشان را دارد.
47304

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 517811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
    2 0
    آقا کجا سخت تر شده . ما سال 77 و 80 در آزمون مدارس استعداد های درخشان شرکت کردیم . از کل مدرسه ما یک نفر هم در مرحله اولش قبول نشد . تازه دقت کنید که از کل 10 نفری که در آزمون اون سالها شرکت کردیم 7 نفرمان سال 83 دانشگاه سراسری پذیرفته شدند. ولی الان دختر یکی از اقوام ما که وضعیت درسی متوسطی دارد در یک آزمون یک مرحله ای مدارس استعدادهای درخشان قبول شد و الان داره اونجا درس میخونه فقط الان دارن یه مبلغ بیشتری پول میگیرن .
  • بی نام A1 ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
    1 0
    خدا بهتون ثبات رای بده
    • نقی IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۸
      0 0
      این مدارس فقط شهریه بالایی دریافت می کنند و منظور از سخت تر شدن زیاد کردن شهریه است. حالا متوجه شدی؟