استاندار سمنان به ترویج روحیه ایثارگری در جامعه تاکید کرد

محمدرضا خباز در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان گفت: روحیه ایثارگری در جامعه باید افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین استاندار سمنان در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان در سالن غدیر استانداری افزود : در نشر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید همه دستگاه ها دست به کار شوند.
وی با بیان این که باید قبول کنیم که فرهنگ ایثار و شهادت در بین مردم کم رنگ شده است، اظهار داشت : بهترین راه کار موجود افزایش توجه فردی به مقوله ایثار است.
وی خاطرنشان کرد : استان سمنان استعداد فرهنگ سازی برای ترویج ایثار و شهادت را دارد و برای این امر باید برنامه های عملیاتی و دقیق در نظر گرفته شود.
دکتر خباز مردم استان را مردمی آرام و صبور دانست و گفت: کار فرهنگی نیاز به صبر و حوصله دارد زیرا زود بازده نیست و به مرور زمان آثار و برکات آن دیده می شود.
وی خواستار انتصاب محبوب ترین و بهترین فرد در هر دستگاه به عنوان مسئول امور ایثارگران شد و افزود: بهترین روش مدیریت، عطوفت مهربانی و مدیریت بر قلبهاست.
استاندار سمنان یکی از بهترین راه ها برای ترویج و فرهنگ سازی ایثار را تبلیغ غیر زبانی دانست و ادامه داد : خود ایثار گران و جانبازان و خانواده آن ها به خصوص فرزندان شهیدان باید به این امر افتخار کنند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان با اشاره به امر والای ایثار گری گفت : سطح آگاهی مردم در جهت ایثار و شهادت باید ارتقا پیدا کند.
حجت الاسلام والمسلمین حسن فریدون هدف از برگزاری این جلسه را ترویج فرهنگ سازی ایثار ،شهادت و تفکر انقلاب اسلامی عنوان کرد.
وی با بیان اینکه بسیاری از دستگاه های ذی ربط و متولی امور، کارهایی موازی با بنیاد شهید انجام می دهند ، گفت: برای این که تداخل در امور پیش نیاید، دستگاه ها باید وحدت، انسجام و هم افزایی بین امور را در اولویت کارهای خود قرار دهند.
فریدون خواستار ترویج فرهنگ ایثارگری در جامعه و ایجاد تقویم مناسب برای مناسبت های این حوزه شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان نیز گفت : ارتقا سطح آگاهی عمومی مردم در خصوص ایثار و شهادت نیازمند مطالعه و پژوهش است.
حجت الاسلام و المسلمین علی شکری نهادینه سازی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را امری بسیار مهم دانست و افزود: مهم ترین روش برای این کار آموزش است.
وی تصریح کرد: برای آموزش از ابتدا باید از مهدهای کودک شروع کرد و این آموزش تا زمان دانشگاه باید ادامه داشته باشد.
وی تصریح کرد : علاوه بر نهادینه سازی فرهنگ، نمادسازی برای دفاع مقدس ، مکتوب کردن و گسترش فرهنگ مکتوب باید انجام شود و این امر نیازمند کار و تلاش بیشتری است.
وی یکی دیگر از راه های ترویج فرهنگ ایثارگری و شهادت را استفاده از فضای مجازی دانست و افزود: امروزه فضای مجازی تبدیل به زندگی دوم مردم شده است.
بیست و دوم اسفند ماه به عنوان روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است.
استان سمنان در دوران دفاع مقدس سه هزار شهید و هفت هزار و 500 جانباز تقدیم کرده است

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 518004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =