۰ نفر
۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۱

دنیای اقتصاد نوشت: تازه‌ترین آمار از اقتصاد دبی نشان می‌دهد که در ماه گذشته میلادی اقتصاد بخش خصوصی غیرنفتی این شیخ نشین برای نخستین بار از سال 2010 تاکنون کوچک شده و تداوم قیمت‌های پایین نفت بر فعالیت‌های اقتصادی این بخش فشار وارد کرده است.

شاخص فعالیت‌های اقتصادی بخش خصوصی دبی موسوم به NBD در ماه فوریه به 9/ 48 رسید. این رقم در ماه ژانویه 7/ 50 بوده است. به این ترتیب اولین افت وضعیت اقتصادی این بخش از زمان آغاز ثبت این شاخص در سال 2010 تاکنون مشاهده شده است. شاخص پایین‌تر از 0/ 50 نشان می‌دهد که اقتصاد بخش خصوصی به‌طور کلی کوچک شده است و رقم بالای 0/ 50 در این شاخص نمایانگر رشد این بخش است.
شاخص 0/ 50 نیز نشان‌دهنده این است که هیچ تغییری در وضعیت اقتصاد بخش خصوصی حاصل نشده است. در گزارشی که نشریه نشنال در این رابطه منتشر کرده، آمده است: شرکت‌های مسافری و گردشگری سریع‌ترین افت را در وضعیت اقتصادی به ثبت رسانده‌اند؛ اما از سوی دیگر سلامت بخش‌های ساخت‌وساز، عمده‌فروشی و خرده‌فروشی نیز رو به وخامت گذارده؛ البته هنوز شدت این وخامت چندان زیاد نیست. نگرانی از تداوم نفت ارزان موجب شده است چشم‌انداز آینده اقتصادهای عربی همچنان مبهم است.

22539

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 518094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    11 1
    هرچی که باشه وضعشون از ما خیلی بهتره