رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در مورد موانع رونق تجاری ایران و روسیه گفت: بسیاری از موانع تجاری میان ایران و روسیه مانند موضوعات حمل و نقل، مسائل گمرکی و روادید میان دو کشور برداشته شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اسدالله عسگراولادی اظهار داشت: تنها چند مانع تجاری باقی مانده که در حال بررسی است. یکی از این موانع مسئله، نقل و انتقالات پول بین ایران و روسیه و مسائل ریالی و بانکی است.

وی در مورد حجم روابط تجاری ایران و روسیه گفت: بازار روسیه ظرفیت های بسیاری برای توسعه مبادلات تجاری کشور و همچنین صادرات کشور دارد. به عنوان مثال روسیه سالانه 40 میلیارد دلار واردات مواد غذایی دارد که 4 میلیارد آن از ترکیه، 10 میلیارد آن از اروپا و مابقی آن را از کشورهای دیگر است. از کشور ما نیز حدود یک میلیارد دلار مواد غذایی وارد می کرد که این مقدار در سال جاری نسبت به گذشته 500 میلیون دلار کاهش یافته است. در حالی که با وجود ذخایر و منابع غنی که در کشور داریم، باید سالانه 2میلیارد دلار از این بازار سهم داشته باشیم.
رئس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه ادامه داد: حل مسائل مربوط به مسائل مالی دایره مشارکت ما با این کشور را وسیع تر می سازد. موضوع تعرفه ها نیز حل شده و پروتکل دامپزشکی میان ایران با روسیه به وجود آمده است. بنابراین به طور کلی تنها مشکل مسائل پولی و بانکی است که در دست بررسی و حل شدن است.
لازم به توضیح است در راستای افزایش روابط تجاری با روسیه نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در مرکز نمایشگاهی اکسپو سنتر مسکو از 22 تا 24 اردیبهشت ماه سال آینده با مجوز سازمان توسعه تجارت برگزار می‌شود.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 518143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =