برندسازی بستر توسعه و رونق اقتصادی شهر زنجان است

همایش فاز دوم فرایند برند سازی شهر زنجان با حضور انصاری استاندار زنجان در اتاق بازرگانی برگزار شد.

 به گزارش خبرآنلاین جمشید انصاری استاندار زنجان در این مراسم با بیان این مطلب که مردم شهر زنجان تعصب ویژه ای نسبت به شهر خود دارند اظهار داشت: از این روحیه مردم می توان برای عزم عمومی و مشارکت همگانی برای ترسیم مسیر جدید توسعه شهر بهره برد.

وی با اشاره به تفاوتهای هویتی بین شهرهای مختلف، گفت: وجود تفاوتهای هویتی بین شهرها، رقابتی را نیر در آنها ایجاد می کند.

استاندار زنجان در ادامه با مطرح نمودن این سوال که زنجان چه مزیت ها ی مهم و قابل توجهی دارد بیان داشت: بنظر می رسد مشکل اساسی شهر ما، نداشتن مفاهمه و دیدگاه مشترک در شناسایی مزیت های شهر است.

وی تصریح داشت: استان ما می تواند با اتکاء به مزیت هایی نظیر مزیت های فرهنگی، دینی و مذهبی و تنوع طبیعی و با اتکاء به رفتارهای خاص فرهنگ مردم به سمت خلق سرآمدهای قابل رقابت شهر گام برداشته و بستر توسعه و رونق اقتصادی شهر را گسترش دهد.

انصاری با اشاره به مطالعات امکان سنجی انجام شده در خصوص ویژگی های ارگانیک زنجان افزود: از تلفیق این ویژگی ها یک مزیت رقابتی برای شهر تعریف و این مزیت به هویت رقابتی زنجان تبدیل خواهد شد.

انصاری افزود: همه مزیتهای شهر برای خلق برند مورد استفاده قرار نخواهند گرفت لذا نباید بدنبال برند سازی همه اولویت ها بود.

مقام عالی استان عزم عمومی برای پیاده سازی مزیت تعریف شده شهر را ضروری دانست و تأکید داشت: آنچه که بعنوان مزیت و هویت رقابتی خلق می شود نیازمند همراهی بخش بیشتری از مردم و نخبگان و صاحبنظران است تا پیاده سازی این برند به یک عزم عمومی تبدیل شود.

انصاری اظهار امیدواری نمود: از نیمه دوم سال آینده تصمیمات لازم برای پیاده سازی این مفهوم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 

 

کد خبر 518237

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

آخرین اخبار