رئیس دفتر رئیس جمهوری در ادامه دیدارهای خود با مقامات انگلیس در لندن با مشاور امنیتی نخست وزیر این کشور سرمارک گرانت دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دكتر نهاوندیان در اين ديدار با اشاره به شروع فصلي تازه در روابط دو كشور بعد از اجرايي شدن برجام گفت: روابط دو كشور بعد از موفقيت به دست آمده در مذاكرات هسته اي مي تواند به شكلي منطقي توسعه و گسترش يابد و با توسعه روابط اقتصادي ايران و انگليس سرعت مطلوب پيدا كند.
رئیس دفتر رئیس جمهوری با تشريح برنامه هاي دولت براي توسعه روابط اقتصادي كشورمان با ساير كشورها افزود: طبق دستورالعمل تجاري تدوين شده در برجام هيچ مانعي بر سر راه توسعه روابط تجاري با ايران نيست و ما از هركشوري كه تمايل به توسعه روابط در حهت اهداف توسعه اي و توليدو اشتغال در ايران داشته باسد استقبال مي كنيم
دکتر نهاوندیان با بر شمردن ظرفيتهاي اقتصادي ايران گفت: همكاري هاي اقتصادي دو كشور با سرمايه گذاري مشترك براي دستيابي به فناوري هاي پيشرفته و بازارهاي صادراتي در زمينه هاي مختلف مي تواند گسترش يابد و انتظار داريم كشورهاي دخيل در مذاكرات اقدامات عملي خود در خصوص توافقات اقتصادي انجام گرفته را هرچه سريعتر انجام دهند.
رييس دفتر ريييس جمهوری با بي حاصل خواندن تلاش برخي كشور ها در منزوي ساختن ايران افزود: امروز بعد از موفقيت مذاكرات هسته اي همه به خوبي متوجه شدند كه پروژه ايران هراسي برنامه اي بي حاصل و شكست خورده بوده و ايران نه تنها در صف اول مبارزه با پديده شوم تروريسم در منطقه قرار دارد، بلكه برنامه تصويب شده رييس جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومي سازمان ملل تحت عنوان مقابله با خشونت و افراطی گری مي تواند الگوی مناسبي براي ايجاد ثبات و آرامش در منطقه باشد.
در این دیدار همچنین مارك لايل گرانت مشاور امنيتي نخست وزير انگليس با بیان اینکه اجرايي شدن برجام يك خبر خوب براي همه طرف ها است گفت: انگليس برای هر نوع همكاري در حوزه هاي مختلف اقتصادي بعد از احرايي شدن برجام آماده است و از هيچ اقدام عملي كه بتواند روابط دو كشور را توسعه بدهد فرو گذار نخواهد كرد.
مشاور امنيتي نخست وزير انگليس از اجرايي شدن برجام و رفع تحریم ها به عنوان فرصتي تازه براي همه ياد کرد و افزود توسعه همكاريها با ايران فرصتي است كه نبايد آن را از دست بدهيم و در اين مسير تلاش خراهيم کرد موانع باقيمانده را هرچه سريع تر رفع كنيم.
وي با اشاره به اهميت نقش ايران در منطقه گفت: امنيت و ثبات خاورميانه بدون كمك و نقش آفريني ايران غير ممكن است و این موضوع بیش از هرچیز ما را به توسعه همکاری ها با ایران ترغیب می کند.

4949

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 518403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    2 1
    به انگلیس نمیشه اعتماد کرد خیلی جنسشون خرابه