ایسنا نوشت: معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت:‌ پیشنهاد می‌کنم مجلس برای چهارسال آینده برنامه‌ای برای اصلاح قوانین و سازمان‌دهی امر نظارت داشته باشند تا به آسیب‌های مجالس گذشته دچار نشود.

حجت‌الاسلام مجید انصاری در نشست هم‌اندیشی برگزیدگان مرحله اول و نامزدهای مرحله دوم ائتلاف امید در انتخابات مجلس دهم که در محل کتابخانه‌ ملی برگزار شد، اظهار کرد: بنای دولت تعامل حداکثری با مجلس دهم است و دولت خواهان همکاری و تعامل با این مجلس است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مجلس دارای ابزارهای مهمی در حوزه قانونگذاری و نظارت است. اما در حوزه قانونگذاری مجلس دچار آسیب بزرگی است. اکنون بیش از 11 هزار عنوان قانونی با هزاران ماده قانونی وجود دارد و این امر موجب وجود حجم بسیار زیادی از قوانین است. این آسیب، مجریان را با تزاحم قانونی مواجه کرده و دستگاه نظارت را هم در تطبیق عملکرد مجریان با قانون دچار مشکل کرده و راه را برای قانون‌گریزان هموار کرده است.

انصاری در ادامه با بیان این‌که «سوال و تذکر حق نمایندگان مجلس است» خاطرنشان کرد: ما در این مدت شاهد 3 هزار و 500 سوال نمایندگان مجلس نهم بودیم و هر روز وزرا برای پاسخگویی به مجلس رفته‌اند که این مسئله هم وقت مجلس را گرفته و هم وقت دولت را. سوال اگر بخواهد اثرگذاری داشته باشد باید فرایند بهتری را طی کند. در این مدت هم‌چنین بیش از 11 هزار تذکر به رئیس‌جمهور و وزرا داده شده به گونه‌ای که دیگر اهمیت تذکر از بین رفته و به امری عادی تبدیل شده است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در پایان با تبریک به منتخبان مردم تهران اظهار کرد: اکنون می‌توان آینده پر امیدتر و پر فروغ‌تری را پیش‌بینی کرد و امیدواریم مجلس دهم بهتر و بیشتر از مجالس گذشته در مسیر توسعه کشور و تحکیم مبانی انقلاب و آرمان‌های امام (ره) قدم بردارد.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 518625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن A1 ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    2 0
    قطعا مجلس بایدبادولت همکاری کندو کلیه قوانین اضافی رابردارندوحذف کنندو سپس تمام قوانین مانده راخلاصه وکوتاه وشفاف کنندوروی سایتهای وزارتخانه هابگذارندتاتکلیف همه مشخص شودوکمک زیادی برای بهبودفضای کسب وکارشود.دولت بایداززمان باقیمانده حداکثراستفاده راباسرعت هرچه بیشتربکند