راه‌اندازی کشتی مسافری چابهار - عمان برای نخستین‌بار/۱۱۱ شناور برای سفرهای نوروزی

وزیر راه و شهرسازی از راه‌اندازی کشتی مسافری در مسیر چابهار - عمان برای نخستین‌بار خبرداد و گفت: ۱۱۱ شناور با ظرفیتی حدود ۷ هزار و ۵۰۰ صندلی آماده ارائه خدمت به مسافران نوروزی هستند.

 عباس آخوندی در حاشیه نشست جمع‌بندی عملکرد سالانه سازمان بنادر و دریانوردی گفت: امروز عملکرد سال ۱۳۹۴ و برنامه‌های سال ۱۳۹۵ سازمان بنادر و دریانوردی مرور شد. اقدامات خوبی در سال جاری صورت گرفت به طوری‌که دولت حدود ۵۰۰ میلیارد تومان در بنادر کشور سرمایه‌گذاری جدید کرد و بخش خصوصی نیز به میزان ۲۷۰۰ میلیارد تومان در بنادر کشور سرمایه گذاری کرد.

وی بنادر ایران را جزو فعال‌ترین سایت‌های اقتصادی کشور خواند و افزود: موفق شدیم ۴۰۰ میلیون دلار از تسهیلات صندوق توسعه ملی برای توسعه بنادر کشور استفاده کنیم و با توجه به تاکیداتی که در توسعه سواحل مکران وجود دارد ساخت بندر چابهار با سرعت زیادی در حال انجام است که امیدواریم سال آینده ظرفیت تخلیه و بارگیری ۲.۵ میلیون تنی این بندر به ۸.۵ میلیون تن افزایش پیدا کند.

آخوندی با اشاره به دو توافق انجام شده با هندی‌ها برای سرمایه‌گذاری در بندر چابهار گفت: حجم یکی از این سرمایه‌گذاری‌ها ۸۵ میلیون دلار و میزان سرمایه‌گذاری دیگر ۱۵۰ میلیون دلار است. امیدواریم با اتفاقاتی که رخ می‌دهد بنادر ایران به تدریج وارد صحنه رقابت بین‌المللی شوند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وزیر راه و شهرسازی درباره برنامه خدمات‌دهی به مسافران نوروزی گفت: ۱۱۱ شناور با ظرفیتی حدود ۷ هزار و ۵۰۰ صندلی آماده ارائه خدمت به مسافران نوروزی هستند. برای اولین از چهابهار به عمان کشتی مسافری راه‌اندازی شد و بنادر شمال و جنوب کشور در بخش مسافری این آمادگی را برای خدمات رسانی دارند.

وی ادامه داد: برآورد آن است که امسال حدود ۱۸ میلیون نفر مسافر دریایی داشته باشیم که بخش عمده مسافران در نوروز جابه‌جا می‌شوند.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 519108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =