۰ نفر
۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰

ایرنا نوشت: وزارت دفاع الجزایر در بیانیه ای اعلام کرد یکی از سرکرده های گروه تروریستی داعش در عملیات نیروهای نظامی این کشور کشته شد .

به گزارش خبرگزاری رسمی الجزایر، وزارت دفاع ملی الجزایر در این بیانیه تاکید کرد که 'مولود بعال 'معروف به 'ابو المنذر' در استان تیبازه واقع در 50 کیلومتری الجزیره (پایتخت) کشته شد.

بر اساس اعلام ارتش الجزایر٬ در این عملیات ضد تروریستی یک قبضه اسلحه کلاشینکف، یک دوربین نظامی، یک نارنجک و چند دستگاه تلفن همراه مصادره شد.

خبرگزاری الجزایر همچنین تصریح کرد که در جریان عملیات ارتش در شهر تیزی وزو در شمال این کشور٬ دو مخفیگاه تروریست ها به همراه مقادیری مهمات و تجهیزات نظامی از جمله یک کمربند انفجاری کشف و منهدم شد.

خبرگزاری فرانسه نیز در این خصوص گزارش داد که ابوالمنذر عضو سابق گروه تندرو الجزایری بود که در دهه 90 میلادی با دولت این کشور وارد جنگ شد. در جریان این درگیری ها حدود 200 هزار نفر کشته شدند.

وی بعدها گروهی را تشکیل داد که در دو حمله انتحاری علیه ارتش الجزایر در آگوست 2011 مشارکت کرد. آن زمان مسئولیت این حمله ها را گروه تروریستی القاعده بر عهده گرفت.

به گفته یک مقام مطلع، بعال که در سال 2015 به گروه تروریستی داعش پیوست٬ روز یکشنبه در جریان عملیات ارتش در منطقه غردایه در استان غربی وادی السب کشته شد.
تروریست های تحت سرکردگی بعال دو هفته قبل در همین منطقه یک بمب کنار جاده ای را در مسیر کاروان خودروهای پلیس منفجر کردند.
گروه های مسلح الجزایر به رغم پذیرش منشور مصالحه در سال 2005، همچنان در مرکز و شرق این کشور فعال هستند.
بر اساس اعلام وزارت دفاع الجزایر، در مجموع 157 تروریست از جمله 10 سرکرده آن ها در جریان عملیات ضدتروریستی ارتش این کشور در سال 2015 کشته یا دستگیر شدند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 519435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =