۰ نفر
۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹

تسنیم نوشت: طراح ترور یحیی عیاش و احمد الجعبری از فرمانده مقاومت فلسطین، رئیس دستگاه اطلاعات داخلی رژیم اسرائیل موسوم به "شین بت" شد.

شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، رژیم اسرائیل ناداف ارگامان را به طور رسمی به عنوان رئیس دستگاه اطلاعات داخلی این رژیم "شین بت" تعیین کرد که مطبوعات صهیونیست از او به عنوان مغز متفکر چند عملیات ترور علیه نیروهای مقاومت فلسطین یاد می کنند.

دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل در بیانیه ای اعلام کرد: ارگامان مرد شماره دو دستگاه شین بت، بعد از موافقت کمیته مامور بررسی تعیین کارمندان بلندپایه، تعیین شد.

ارگامان جای یورام کوهین را خواهد گرفت که دوره او در ماه مه آینده پایان می یابد.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت نوشت: ارگامان "مسئول ترور یکی از مهمترین اهداف در غزه" یعنی یحیی عیاشاست که به مهندس معروف بود و دشمن اول اسرائیل تا زمان کشته شدنش در سال 1996 میلادی در انفجار تلفن همراهش به شمار می رفت. ماموران اسرائیلی این تلفن را بمبگذاری کرده بودند.

این روزنامه افزود: احمد الجعبری مرد دوم شاخه نظامی جنبش حماس نیز بعد از تعیین ارگامان به عنوان معاون رئیس شین بت، در حمله موشکی در سال 2012 میلادی ترور شد.

روزنامه صهیونیستی جروزالیم پست نیز نوشت: ارگامان در گذشته "نماینده شین بت در آمریکا بود و حلقه اتصال با دفتر تحقیقات فدرال آمریکا و هماهنگ کننده عملیات مشترک در جنگ علیه تروریسم بود".

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 519523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =