۰ نفر
۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳

شهردار اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم با احیای ساختمان قدیمی شهرداری اردبیل این ساختمان را به موزه شهر تبدیل کنیم.

حمید لطف‌ اللهیان در جریان بازدید از موزه تاریخ علوم اردبیل اظهار کرد: امیدواریم به سرعت ساختمان قدیم شهرداری اردبیل به شکل سنتی احیا شده و این مجموعه به موزه شهر تبدیل شود.

شهردار اردبیل با بیان اینکه ایجاد این موزه حرکتی ارزشمند است، گفت: چنین موزه‌ای برای شهر اردبیل لازم و ضروری است.

لطف‌ اللهیان با بیان اینکه موزه تاریخ علوم اردبیل را می‌توان در سطح شهر گسترش داد، افزود: با استقرار این موزه در سطح شهر، گردشگران و مردم عادی نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی تصاویر موجود در این موزه را حاکی از گذشته و افتخارات شهر اردبیل دانست و تصریح کرد: تصاویر و تجهیزات موجود در این موزه قابل ارائه به عموم مردم و حتی مسافران است.

شهردار اردبیل از احیای ساختمان قدیمی شهرداری اردبیل خبر داد و افزود: هم‌اکنون در حال برگرداندن ساختمان قدیمی شهرداری اردبیل به شکل سنتی و تبدیل آن به موزه شهر (شهرداری) اردبیل هستیم.

لطف‌ اللهیان با بیان اینکه در موزه شهر(شهرداری) اردبیل یک پروسه حداقل ۸۰ ساله از شهر اردبیل به نمایش گذاشته خواهد شد، گفت: یک سری تجهیزات مختص شهرداری نیز در این موزه در معرض نمایش قرار خواهد گرفت.

وی از آمادگی شهرداری اردبیل جهت همکاری با موزه تاریخ علوم اردبیل خبر داد و افزود: با توجه به اینکه دانشگاه در هویت و پیشینه شهر همراه شهرداری بوده است، شهرداری اردبیل و دانشگاه محقق اردبیلی می‌توانند به صورت مشترک همکاری‌های لازم را در خصوص این دو موزه داشته باشند.

شهردار اردبیل با اشاره به استارت ایجاد باغ‌موزه مفاخر استان، تصریح کرد: تندیس و سردیس مفاخر علمی، فرهنگی، مذهبی و هنری در حال ساخت است و در باغ‌موزه مفاخر اردبیل که در اطراف تپه نادری اردبیل ایجاد خواهد شد، به نمایش گذاشته خواهد شد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 519876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =