ایسنا نوشت: محسن مهرعلیزاده گفت:‌ دولت باید در شرایط پسابرجام مسأله توسعه صادرات را مورد توجه قرار داده و اولین گام در این زمینه نیز ایجاد نهضت توسعه صادرات در کشور است.

محسن مهرعلیزاده در نشست خبری جبهه مستقلین و اعتدال گرایان ایران که عصر امروز در محل ساختمان این تشکل برگزار شد، با بیان اینکه سال 94 سالی بود که در آن موفقیت‌های بسیار خوبی نصیب کشور و ملت ایران شد، گفت:‌ در سال 94 شاهد ادامه شیرینی و حلاوت انتخاب مردم در سال 92 بودیم و پیگیری دولت برای به ثمر رساندن مذاکرات‌اش با 1+5 و نیز حماسه پرشور انتخابات هفت اسفند سبب ساز ادامه این شیرینی و موفقیت برای کشور در پایان سال جاری شده است.

وی با بیان اینکه مردم در انتخابات هفتم اسفندماه از طریق رسانه‌ها اعتماد متقابلی با مسئولین کشور به وجود آورده‌اند، گفت: مردم با حضوردر پای صندوق‌های رای در هفتم اسفندماه حماسه پرشوری را آفریدند و از سوی دیگر نیز نتیجه مذاکرات کشورمان با 1+5 حقانیت ایران را در سراسر دنیا نشان داد و نهایتا نیز با رای مجلس در همراهی با دولت و نظام، شرایط پسابرجام به وجود آمد و دست‌رنج 19 ماه مذاکره دولت با 1+5 به ثمر نشست.

مهرعلیزاده هم‌چنین در ادامه با اشاره به اینکه در مذاکرات هسته‌ای شاهد اعتراف کشورهای غربی به صلح آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران بودیم اظهار کرد: ما در فعالیت‌های هسته‌ای حقانیت کشورمان را نشان دادیم و به دنیا ثابت کردیم که ما همواره طرفدار صلح و گفت‌وگو با جهان هستیم و این بار نیز خود کشورهای غربی هم اذعان کردند که ایران هیچ‌گاه به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و صرفا پیگیر توسعه علمی خود در زمینه دانش هسته‌ای است.

وی با تاکید بر اینکه برداشته شدن تحریم‌های ظالمانه سبب شده تا مقدمه ای برای ارتباط تعاملی کشور با دنیا در جهت توسعه ایران به وجود آید اظهار کرد: با برداشته شدن تحریم‌های ظالمانه که از سوی شورای امنیت علیه کشورمان تصویب شده بود مقدمه‌ای فراهم شد تا ایران با دنیا در جهت توسعه خود تعامل و ارتباط بیشتری داشته باشد.

مهرعلیزاده انتخابات هفتم اسفند را دستاوردی بزرگ برای کل نظام و به خصوص مردم دانست و گفت:‌مردم با حضور خود در انتخابات هفتم اسفند ماه سال جاری نشان دادند که شعور سیاسی بالایی دارند و در نبود احزاب فراگیر و فعال می‌توانند با دعوت معتمدین خود به حضور در انتخابات و رای دادن به لیست‌های انتخاباتی یک رفتار حزبی را از خود نشان دهند.

وی افزود: این رفتار حزبی مردم ایران بسیار امیدوار کننده است و نشان می‌دهد که ملت ایران فهم فراوان و شعور سیاسی بالایی دارند و می‌توانند با حضور پررنگ و همه جانبه خود و علیرغم وجود احزاب فراگیر و فعال به شکلی رفتار کنند که نهایتا رفتارشان رفتاری حزبی باشد.

مهرعلیزاده با تاکید بر اینکه انتخابات هفتم اسفند ماه یک انتخابات معنا دار بود اظهار کرد: با نتایجی که در انتخابات هفتم اسفند ماه به دست آمده است وظیفه نخبگان سیاسی کشور در شرایط پیش رو بیشتر است و آن‌ها باید بتوانند د ر نبود احزاب با همفکری و تعامل با فراکسیون های مجلس نقش احزاب را بازی کنند و امیدواریم در‌آینده نیز شاهد گسترده‌تر شدن فعالیت‌های حزبی اصیل نیز باشیم.

معاون دولت اصلاحات با بیان اینکه باید از نتایج پیش آمده در انتخابات هفتم اسفند حداکثر استفاده را کرده و به تحقق وعده های خود در زمینه اقتصاد و اشتغال بپردازد اظهار کرد: گروه‌هایی که اکثریت لازم را در انتخابات هفتم اسفند ماه به دست نیاورده اند باید در جهت حفظ منافع ملی و پاسخ گفتن به حضور پرشور مردم در انتخابات به کمک دولت و مجلس دهم بیایند تا شرایط بیش از پیش برای توسعه و پیشرفت کشور فراهم کنند.

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برجام تا چه اندازه به حل مشکلات مردم در زمینه اقتصادی کمک خواهد کرد گفت:‌در هشت سالی که آقای احمدی نژاد دولت را به دست داشت بیش از 80 میلیارد دلار در کشور هزینه کرد اما نهایتا پس از هشت سال به کشوری با شش میلیون بیکار رسیدیم و بازارهایمان نیز تبدیل به مکانی برای عرضه کالاهای درجه سه چینی شد و ریشه های تولید داخلی نیز در کشور خشکید.

وی افزود: بنابراین صرف بازگشت پول‌های بلوکه شده در سال‌های گذشته به کشور دردی را دوا نمی‌کند بلکه باید از برجام در زمینه‌های دیگری برای بهبود شرایط کشور کمک گرفت.

مهرعلیزاده ادامه داد: برجام در شرایط پس از آن سبب باز شدن راه تعاملات بانکی، ارزی و پولی کشور با سایر کشورهای جهان می‌شود و این مقدمه ای را برای رشد اقتصادی کشور فراهم کرد ه و سبب ساز توسعه همه جانبه ایران می‌شود.

معاون دولت اصلاحات هم‌چنین با بیان اینکه تداوم وضعیت پسا برجام می‌تواند سبب گشایش در تولیدات داخلی و اقتصاد بومی کشور شود، اظهار کرد: باید همه گروه‌ها کمک کنند تا شرایط پسابرجام مقدمه ای برای بهتر شدن وضعیت اقتصادی کشور شود نه اینکه عده‌ای در حالیکه هنوز نتایج حوزه های انتخابیه به تائید شورای نگهبان نرسیده است یک شبه به دنبال ایجاد یک وضعیت مطلوب در کشور هستند و این در حالی است که دو دوره چهار ساله دولت‌های نهم و دهم ضربه های اساسی را به اقتصاد کشور وارد کرده‌اند.

مهرعلیزاده با بیان اینکه مجلس آینده ترکیب خوبی را برای همراهی دولت فعلی دارد اظهار کرد: دولت باید در یک تعامل مناسب و دو جانبه به همکاری با مجلس بپردازد و لوایحی را به مجلس تقدیم کند که وضعیت اقتصادی را بهبود ببخشد.

وی ادامه داد: مجلس دهم نیز باید با تصویب قوانینی که به محقق شدن برنامه‌های دولت در زمینه اقتصادی کمک کند همراه دولت در شرایط پسابرجام باشد.

معاون دولت اصلاحات هم‌چنین با بیان اینکه دولت باید برنامه‌های اقتصادی را در اولویت خود قرار دهد اظهار کرد: دولت اعتدال باید در زمینه اقتصاد برنامه‌هایی را در اولویت خود قرار دهد که هم رشد فزاینده تورم را متوقف سازد و هم در عین حال رکود را از بازار برچیند چرا که رکود، بیکاری و توقف صنعت را به دنبال دارد و در این زمینه یکی از گام‌هایی که دولت می‌تواند بردارد ایجاد نهضت توسعه صادرات است.

مهرعلیزاده ادامه داد: اگر دولت برنامه نهضت توسعه صادرات را راه اندازی کند و تمام قوانین دست و پا گیر را در زمینه تولید داخلی از میان برداشته و مقرراتی سهل و آسان را جایگزین آن سازد می‌تواند با توسعه صادرات، هم سرمایه خارجی را در جهت تقویت این نهضت وارد کند و هم با استاندارد سازی کالاهای ایرانی سبب ساز گسترش هر چه بیشتر صادرات کشورمان شود.

وی در پایان توسعه صنعت گردشگری را نیز از دیگر مولفه‌های دولت برای رشد صنعت و اقتصاد کشور در سال آتی دانست.

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 519961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =