استاندار گیلان: شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سال آینده تشکیل شود

استاندار صبح امروز در آخرین جمعه سال 94 در جلسه شورای مشورتی ایثارگران گیلان گفت: شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سال آینده تشکیل شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛دکتر محمدعلی نجفی با اشاره به اینکه شرکت در جلسات حول محور شهدا و ایثارگران انرژی مضاعفی برای تداوم کارها به ما می دهد افزود: امیدواریم در آستانه ی عید نوروز این جلسه سرآغازی برای تلاش بیشتر جهت تحقق آرمان ها و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و توفیق پاسداری از خون شهدا و رفع مشکلات مردم باشد.

وی شورای مشورتی ایثارگران را بازوی توانمندی برای استاندار و فرمانداران جهت آشنایی بیشتر با مسائل و مشکلات خانواده های معظم شهدا وایثارگران عنوان و خاطرنشان کرد: فرمانداران مکلف هستند ضمن تشکیل مستمر این جلسات به صورت فصلی در جهت رفع موانع موجود ایثارگران گام بردارند.

وی همچنین بر ضرورت تشکیل شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان و شهرستان ها تأکید کرد و گفت: این شورا سال آینده در راستای تحکیم و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه در گیلان تشکیل می شود.

نماینده عالی دولت در گیلان دیدار با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران را توفیقی برای کارگزاران نظام دانست و تصریح کرد: این اقدام به صورت علاقمندانه و مستمر انجام می گیرد و در تمامی شوراهای اداری استان در این خصوص این امر به مدیران تأکید داشته و دارم.

استاندار گیلان به ساخت مجتمع توانبخشی ایثارگران در رشت اشاره کرد و افزود: اعتبار خوبی برای این پروژه در نظر گرفته شده است و باید برای اتمام آن اهتمام ویژه ای صورت گیرد.

وی به حضور پررنگ خیرین مدرسه ساز در ساخت مدارس و ارتقا رتبه گیلان از سی ام به جایگاه دوم کشور اشاره و خاطرنشان کرد: در خدمات رسانی به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و ساخت مجتمع های مختلف می توان از ظرفیت عظیم موجود خیران در این بخش بهره مند شد.

دکتر نجفی با بیان اینکه خانواده های شهدا فرزندان خود را تقدیم اسلام،انقلاب و وطن کردند افزود:

طرح همیاران سالمند که از پدران و مادران سالمند شهدا نگهداری می شود بسیار ارزشمند است و باید برای توسعه ی آن حمایت های لازم انجام شود.

نماینده عالی دولت در گیلان به برگزاری کنگره 8 هزار شهید استان در اردیبهشت سال 95 اشاره کرد و گفت: در تلاشیم با همکاری همه ی دستگاه ها،شخصیت ها و اندیشه های مختلف این مراسم بزرگ به نحو شایسته برگزار شود.

وی بر ضرورت اجرای قانون درخصوص اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران تأکید و خاطرنشان کرد: در کمیته های اشتغال موانع و مشکلات موجود در این خصوص بررسی شود تا نسبت به رفع آن اقدام گردد.

در این جلسه که مسائل و مشکلات جامعه ی ایثارگران استان در حوزه های مختلف از سوی مشاوران استاندار در شورای مشورتی امور ایثارگران مطرح شد مشاور استاندار در امور ایثارگران با قدردانی از حمایت های استاندار از جامعه ی ایثارگران گفت: اشتغال فرزندان شهدا یکی از مشکلات موجود این قشر است که امیدواریم در سال 95 شاهد ساماندهی و رشد این بخش باشیم.

حمیدرضا امام پناهی افزود: شورای مشورتی امور ایثارگران به عنوان بازوی توانمندی برای استاندار در این بخش می توانند باشند.

ابراهیم طاهرنژاد مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به تشکیل 2 جلسه استانی و 38 جلسه شهرستانی شورای مشورتی ایثارگران در سال 94 اشاره کرد و گفت:گیلان دارای 815 معتمد معین است که این تعداد 6.3 درصد کشور را در بر می گیرد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 520353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =