دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه سراسر کشور، گفت: عملکرد دولت آقای روحانی باعث امیدواری رهبری در طرح شعار سال بود تا بگویند راه روشن است.

آیت الله مرتضی مقتدایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین در قم، با اشاره به نامگذاری سال۹۵ از سوی رهبر انقلاب به نام سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اظهار داشت: مقام معظم رهبری با آن دید باز، روشن و همینطور اشرافی که بر موضوعات مختلف کشور دارند و در حدیثی نیز آمده که «بنده مؤمن واقعی همیشه با دید الهی نگاه می‌کند»، متوجه هستند که تنها راه نجات کشور در مقابل دشمنان و توطئه‌های آنان،‌‌ همان پیگیری مسئله اقتصاد مقاومتی است.
او افزود: دغدغه مقام معظم رهبری این است که کشور ما از نظر اقتصاد جلو و در حد عالی باشد و جلو بودن و در سطح عالی بودن نظام ما نیز‌‌ همان تقویت تولید داخلی و تکیه بر اقتصاد مقاومتی است، لذا تأکید بیشتری روی موضوع اقتصاد کردند.
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه نظر شریف رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی، واقعا یک نظری است که برای نظام و کشور ما سرنوشت ساز است، گفت: اگر انشاالله همه مسئولین بزرگوار کشور ما، دست‌اندرکاران اقتصادی و غیر اقتصادی و...، دست به دست هم دهند و در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی نام گذاری شد، همت کنند، ما می‌توانیم تا پایان سال۹۵، یک رونق بسیار روشن، عالی و خوب هم از نظر رونق اقتصادی کشور از جمله بحث تقویت تولید داخلی، ایجاد کار و اشتغال برای جوان‌ها و همچنین بر طرف شدن رکود اقتصادی را شاهد باشیم و از این منظر می‌توان گفت که نامگذاری امسال به نام، اقدام و عمل اقتصاد مقاومتی، میمون و مبارک است.
او در پاسخ به این سؤال که دلیل امیدواری رهبر انقلاب در طرح شعار سال مبنی بر اینکه راه تحقق اقتصاد مقاومتی و نقشه راه آن روشن است، چیست؟ اظهار داشت: دولت آقای روحانی عملکرد خوبی در زمینه اقتصاد مقاومتی داشته است و علاوه بر دولت، انشاالله همه مسئولین کشور با ایمانی که به خدا و عشق و علاقه‌ای که به کشور دارند، در مقام این هستند که راه رشد و توسعه کشور را هموار کرده و ایده‌های عالی اقتصادی را تحقق ببخشند؛ لذا این شرایط باعث شده که در خصوص پیشرفت اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی، برای رهبری امیدواری ایجاد شود و بگویند که راه روشن است؛ و انشاالله همه مسئولین با همت عالی و توکل به خدا، این راه روشن را به خوبی طی کنند.
آیت الله مقتدایی با تأکید بر اینکه برای تحقق دغدغه‌های مقام معظم رهبری باید دولت را کمک کرد و از اقداماتی که باعث تضعیف دولت می‌شود خوددداری کرد، گفت: به نظر من باید بدبینی را کنار بگذاریم و همه با دید مثبت، با همدلی و همراهی، و با اخوت و برادری، در امور مختلف کنار بیاییم؛ اگر کسی انتقادی هم دارد، باید انتقاد به صورت شایسته، صحیح و با دلسوزی بیان شود؛ و در مقام اصلاح رفع اشکال باشند و نه خورده گیری و بداخلاقی که نتیجه‌ای جز ضرر برای کشور ندارد.
وی افزود: اگر همه برادران ایمانی در این سال نو، با دید مثبت و با اینکه بد اخلاقی را کنار بگذارند و با برادری و همدلی کار را پیش ببرند، و اگر انتقادی هم دارند، انتقاد صحیح باشد؛ انشاالله شاهد آثار و نتایج خوبی خواهیم بود؛ البته باید انتقاد هم باشد و مطرح شود و انشاالله دولت و دست اندارکاران هم انتقاد منصفانه و صحیح را می‌پذیرند، چرا که آن‌ها هم علاقه دارند که اشکلات مطرح و گفته شود تا به فضل الهی زمینه رفع آن اشکالات فراهم شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 520742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۲
    1 1
    عملکرد دولت؟؟؟خوبید حاج آقا؟؟کجای این دولت به اقتصاد مقاومتی پرداختند؟؟خوبه رهبری چند وقت پیش فرمودن راضی نیستند از این وضع.بعضیا کلن خواب تشریف دارند
    • بی نام IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۲
      1 0
      پیشنهاد شما چیه؟ دولت چیکار کنه تا خرابی های 84 تا 92 رو درست کنه؟ مصداقی بیان بفرمایید
  • محمد A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۲
    0 3
    بدترین اوضاع اقتصادی رو در ده سال گذشته داریمن کدوم عملکرد دقیقا ؟؟ برنامه این دولت برای اشتغال چیه ؟؟؟ برای پیشرفت علمی چه برنامه ای داره ؟؟ برجام من کو ؟؟؟