امدادرسانی هلال احمر گیلان به 117 نفر در اجرای طرح نوروزی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از امدادرسانی به یکصد و 17 حادثه دیده در اجرای طرح امداد نوروزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان؛ به نقل از ایرنا علی رضا خصوصی روز یکشنبه گفت: این آمار تصادفات و غیرتصادفات، در راه ماندگان به دلیل برف در محور اسالم به خلخال را شامل می شود.

وی اظهار داشت: انتقال 24 حادثه دیده به بیمارستان و درمان سرپایی 83 نفر از جمله خدمات هلال احمر گیلان در اجرای طرح امداد نوروزی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان خاطرنشان کرد: این تعداد از ابتدای اجرای طرح امداد نوروزی این جمعیت تا صبح امروز از خدمات امدادگران و نجاتگران بهره مند شدند.

طرح امداد نوروزی جمعیت هلال احمر گیلان از بیست و پنجم اسفند با هدف ارائه خدمات به مسافران و هم استانی ها در 52 پایگاه در این استان به اجرا درآمد.

در اجرای این طرح ، سه هزار و 84 نفر از نجاتگران، امدادگران، جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر گیلان در پایگاه های ثابت، سیار و موقت و مرکز شعب برای خدمات رسانی فعال هستند.

در حوزه معاونت امداد و نجات، 62 خودروی امدادی شامل خودروی نجات قایق، خودروی ویژه عملیات، دو دستگاه هواناو ، یک فروند چرخبال در 27 پایگاه بین شهری ثابت، سیار و موقت جاده ای کوهستان، دریایی ، سه مرکز ویژه پایگاه هوایی، مرکز کنترل عملیات و مرکز آنست در اجرای طرح نوروزی فعال شده اند.

در حوزه جوانان نیز 25 پایگاه راهنمای مسافران نوروزی، 17 خیمه دوستدار کودک، 18 خیمه نماز، 15 ایستگاه سحاب در حوزه داوطلبان نیز طرح اجرای نیابت دلجویی از سالمندان و نیازمندان و در حوزه درمان نیز با استقرار تیم درمان اضطراری در درمانگاه صلح و 16 شعبه این جمعیت در سراسر گیلان برای ارایه خدمات آماده شده اند.

همچنین در اجرای طرح امداد نوروزی، دو هزار و یکصد نجاتگر و امدادگر، 800 عضو جوان، 400 داوطلب ، 26 پزشک و پیراپزشک در قالب 16 تیم چهار نفره داوطلب یار به افراد آسیب دیده و نیازمند خدمات امدادی ارائه می دهند.

نجاتگران و امدادگران در حوزه امداد و نجات در پایگاه های ثابت و موقت به صورت شبانه روزی و در پایگاه های سیار و حوزه های جوانان و درمان از ساعت هشت تا 22 برای خدمات رسانی فعال هستند.

طرح نوروزی جمعیت هلال احمر استان گیلان تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 520797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =