ویکی‌لیکس فاش کرد، وارد شدن روسیه به جنگ در سوریه، بزرگترین نگرانی عربستان سعودی بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پایگاه اینترنتی «ویکی‌لیکس» متن کامل نامه های محرمانه عربستان سعودی را که در تابستان 2015 فاش شد، منتشر کرد که بر اساس آن بزرگترین نگرانی ریاض در مسئله سوریه مشخص شده است. بر اساس این اسناد، آنچه که ریاض بیش از همه از آن می ترسید وارد شدن روسیه به جنگ در سوریه بود.

علاوه بر این همان گونه که «گلوبال ریسرچ Global Research» اعلام کرده است، این نگرانی عربستان سعودی به اندازه ای شدید بود که مقامات این کشور از انتقاد و حمله به رهبران روس از سوی رسانه ها جلوگیری کردند.
گلوبال ریسرچ افزود، بر اساس اسناد محرمانه ای که تاریخ آنها به سال 2012 برمی گردد، آماده کردن مقدمات و اجرای کودتا در سوریه با توسل به زور تنها زمانی امکان پذیر خواهد بود که مسکو به این مسئله بی توجه باشد.
در این اسناد آمده است، «بسیار مهم است که تاکید کنیم اگر نظام سوریه به هر شکلی بتواند بقای خود را حفظ کند و بحران کنونی را پشت سر گذارد، ماموریت اصلی، انتقام از کشورهایی خواهد بود که با این اقدام مخالفت کردند؛ هدف نخست عربستان سعودی و برخی از کشورهای خلیج فارس این خواهد بود. برای همین باید از هر راهی برای سرنگونی نظام سوریه استفاده کرد.»

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 520872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =