ایرنا نوشت: جشن باستانی نوروز امسال در حالی با حضور ایرانیان مقیم، فارغ التحصیلان اردنی دانشگاه های ایران، ایران دوستان به ویژه دکتر « مصطفی العماوی » نایب رئیس اول مجلس نمایندگان اردن و رئیس گروه دوستی پارلمانی دوکشور برگزار شد که « عبدالله دوم» پادشاه این کشور هم با ارسال پیامی این عید را به ملت و دولت ایران تبریک گفت.

به گزارش ایرنا، در این جشن که در محل اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران در امان پایتخت اردن برگزار شد، شخصیت های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و بازرگانی، برخی سفیران و کارداران نمایندگی های سیاسی مقیم اردن هم در این جشن شرکت وهمگی در کنار سفره هفت سین نوروزی در کنار هم جمع شدند.
جشن نوروز ایرانیان در اردن برای نخستین بار با اجرای دوساعته یک گروه موسیقی سنتی ایرانی شامل کمانچه، سنتور،دف و تمبک همراه بود و جمع حاضر به ویژه ایرانیان مقیم با اجرای ارزشمند گروه «نغمه ساز» به رهبری «مهدی باطنی» به وجد آمده و این جشن را با اشک شوق وطن دوستی همراه ساخت.
حضور این گروه هنری در اردن به عنوان نخستین گام تعامل فرهنگی و هنری در کارنامه مناسبات دو کشور به شمار می رود.
« مجتبی فردوسی پور» سفیر ایران در اردن در سخنانی ابتدا تبریک و تهنیت مقامات جمهوری اسلامی ایران از جمله دکتر« محمد جواد ظریف» وزیر خارجه را به حاضران اعلام کرد ونام گذاری سال جدید در پیام نوروزی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به به عنوان «سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» را مورد اهتمام قرار داد.
وی با اشاره به پیام نوروزی پادشاه اردن ، بر اهمیت تقویت و تعمیق هر چه بیشتر مناسبات ایران و اردن در سال 1395 تاکید کرد.
سفیر ایران همچنین با اشاره به مصوبه 23 فوریه 2010 مجمع عمومی سازمان ملل در اعلام نوروز به عنوان روز و عید بین المللی این روز خجسته و تجدید حیات طبیعت را به دو ملت ایران و اردن به ویژه جمعیت کردهای اردنی حاضر در این مراسم و همه ملل جهان تبریک و تهنیت گفت.
فردوسی پور گفت: از خداوند متعال سالی خرم و همراه با امنیت و همزیستی مسالمت امیزی را برای ملت های منطقه مسئلت داریم.
در این مراسم جشن نوروزی وزیر امور خارجه ایران به همراه نرم افزار اطلاعات ایران شناسی و آئین نوروز به زبان های عربی و انگلیسی توزیع شد که مورد استقبال میهمانان قرار گرفت.
این جشن توسط تلویزیون سون استار اردن به طور کامل ثبت و ضبط و پخش شدگردید.
جشن نوروز امسال در پایتخت اردن با اهتمام ویژه و هماهنگی مشترک سفارت ایران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی طراحی و اجرا شد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 521054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =