مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با نوروز، 33 نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی در چهارمحال و بختیاری فعال است.

بهمن عسگری سوادجانی درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری خبرانلاین  تأکید کرد: از این تعداد نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی در چهارمحال و بختیاری، هفت بازارچه به صورت موقت، شش بازارچه به طور دائمی و 10 تخته سیاه چادر به مسافران و گردشگران نوروزی خدمات رسانی می کند.

وی افزود: نمایشگاه های صنایع دستی چهارمحال و بختیاری در شهرهای شهرکرد، چالشتر، بروجن، فارسان، سامان، لردگان، چلگرد و گندمان به مسافران و گردشگران نوروزی ورودی به استان خدمات رسانی می کنند.

عسگری سوادجانی تصریح کرد: نمایشگاه های صنایع دستی چهارمحال و بختیاری در نوروز از 28 اسفند 1394 تا 15 فروردین 1395 آماده خدمات رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی ورودی به این استان است.

وی بیان داشت: در این نمایشگاه ها انواع صنایع دستی تولیدی در چهارمحال و بختیاری شامل بافته های داری مانند قالی، جاجیم و گلیم، لباس های محلی، سرانداز، قفل سنتی چالشتر، گیوه، قلمکار، معرق، خاتم، نمد، سنگ های تزئینی و قیمتی، احجام فلزی، چرم دوزی، سرمه دوزی، مسگری، سفال، سنگ تراشی سنتی، آثار چوبی، سوغات محلی و صنایع دستی عشایر نقاط مختلف استان به نمایش گذاشته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری بیان داشت: صنایع دستی این استان در 32 رشته ویژه عشایر و در 40 رشته شامل تولیدات شهری و روستایی عرضه می شود.

وی اضافه کرد: به منظور معرفی بهتر جاذبه های فرهنگی، تاریخی و گردشگری چهارمحال و بختیاری و همچنین معرفی صنایع دستی و سوغات محلی استان، یک هزار بسته فرهنگی شامل بروشور، لوح فشرده، جورچین، نقشه، تولیدات کوچک صنایع دستی و ساک دستی برای ارائه به مسافران و گردشگران نوروزی ورودی به این استان تهیه شده است.

افزوده می شود، چهارمحال و بختیاری به لحاظ شرایط اقلیمی، جغرافیایی، قومیتی، پیشینه تاریخی و قرارگیری در مسیر ارتباطی استان های مرکزی کشور به خوزستان و بنادر جنوب ایران، همه ساله پذیرای گردشگران و مسافران داخلی و خارجی فراوانی به ویژه در ایام نوروز است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 521137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =