تسنیم نوشت: مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور اجرایی شدن برجام را نیازمند اقتصادی مستحکم در کشور دانست و گفت: طرف‌های خارجی در صورت مشاهده نشانه‌های ضعف در اقتصاد ما با جسارت بیشتری عهدشکنی خواهند کرد.

حسام‌الدین آشنا با اشاره به نامگذاری سال 95 به "اقتصاد مقاومتی،‌اقدام و عمل"، گفت: سخنان راهبردی مقام معظم رهبری در ابتدای سال جدید در زمینه اقتصاد مقاومتی، تاکید مکرر ایشان بر بند بند سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی بود.این 24 بند که در تاریخ29 بهمن 1392 و با همکاری نزدیک همین دولت تدوین و ابلاغ شد از ابتدا تا کنون و تا پایان این دولت چراغ راه و قطب نمای اقدامات دولت بوده و خواهد بود.

وی افزود:‌ مشکلات اقتصادی کشور مزمن شده است. سال‌های قبل از انقلاب به گونه‌ای و سال‌های بعد از انقلاب به گونه دیگری سردرگم آرزوها و شعارهای مردم گرایانه و اقدامات متعارض بوده‌ایم.

مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی قبل از اقدام نیازمند اجماع است، تصریح کرد: اجماع بر سر ساخت مسائل و راه‌حل‌ها از یک طرف و آمادگی برای جراحی‌های سخت و دردآور.

آشنا با اشاره به اینکه رهبری وظیفه تولید و تاکید بر دستور کار ملی را برعهده دارند، اضافه کرد:‌ مشخص است که دولت به تنهایی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد. نهادهای نظامی، انتظامی، اقتصادی به خصوص نهادهایی که خود را ذیل نهاد رهبری تعریف کرده‌اند باید دولت را همراهی کنند.

وی با شاره به موضوع برجام، اجرایی شدن آن را نیازمند اقتصادی مستحکم در کشور دانست و خاطرنشان کرد: طرف‌های خارجی در صورت مشاهده نشانه‌های ضعف در اقتصاد ما با جسارت بیشتری عهدشکنی خواهند کرد، پس باید همه تلاش کنیم دوران پساتحریم را به دوره پسا اقتصاد نفتی تبدیل کنیم. این امر هیچ منافاتی با باز پس‌گیری جایگاه ایران در بازار جهانی نفت ندارد، بلکه این دوره را باید به مثابه دوران گذار تلقی کرد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 521523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    1 0
    پیشنهادمیکنم دولت باجسارت وبدون نگرانی وباسرعت عمل بسیاربالا اقداماتی اساسی چون تکمیل دولت الکترونیک درتمام سازمانها ایجادپرونده الکترونیک بهداشت برای تمام ملت راه اندازی خطوط ریلی پرسرعت ازتهران به تمام شهرهای مجاورفراگیرکردن پزشک خانواده جلوگیری کامل ازواردات وقاچاق برای اقلامی که ظرفیت تولیدآنها الان درکارخانه ها وجودداردولی بعلت واردات وقاچاق ازاین ظرفیتها استفاده نمیشود راه اندازی کارخانه های بازیافت زباله درمجاورت تمامی مراکزاستانها ازبین بردن تمام قوانین زائدومزاحم تولیدوصادرات یکپارچه سازی بسیجی وارتمام زمینهای کشاورزی وایجادسیستمهای آبیاری مکانیزه ومدرن درآنها ... که عمدتا نیازی به سرمایه گذاری زیادی ندارندوبسرعت عملیاتی میشوند مشکل اقتصادواشتغال رادراین سال متحول کند
  • ابراهیم IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    1 0
    الان که ایران و روسیه و ونزوئلا وهم پیمانان این گروه میخواهند با افزایش تولید رفع کسری های اقتصادی شان را بکنند عربستان و محور کفر هم میروند در سیاست فریز فروش نفت و موازنه دیگری را بصورت منفی ایجادخواهند کرد
  • بی نام A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    سرمایه گذاری در زمینه انرژی های نو