۰ نفر
۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۴

استیون اسپیلبرگ در کنار نام‌های بزرگ دیگر به کن 2016 می‌رود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هشت سال پیش از این استیون اسپیلبرگ از «ایندیانا جونز و پادشاهی جمجمه بلورین» در جشنواره فیلم کن پرده‌برداری کرد. کارگردان «برخورد نزدیک از نوع سوم» پنج سال پس از آن به عنوان رئیس هیات داوران این جشنواره برگزیده شد. اسپیلبرگ امسال نیز به کن بازگشته تا از تجاری‌ترین فیلم خود پس از «پارک ژوراسیک» رونمایی کند.

«غول بزرگ مهربان» عنوان آخرین اثر استیون اسپیلبرگ است که تقریبا دو ماه پیش از اکران در سینماهای آمریکا در کن نخستین نمایش جهانی خود را تجربه خواهد کرد. این فیلم از ابتدای جولای در آمریکا اکران می‌شود.

شصت و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کن از 11 تا 22 می برگزار خواهد شد.  

تا اینجای کار حضور برخی از نام‌های بزرگ سینمای جهان در رقابت برای کسب نخل طلای جشنواره تقریبا قطعی به نظر می رسد. از «آخرین چهره» به کارگردانی شان پن، «جولیتا» به کارگردانی پدرو آلمودوار، «این تنها پایان جهان است»، فیلم جدید اصغر فرهادی که هنوز عنوانش مشخص نیست، «ال» به کارگردانی پل ورهوفن حضور چشمگیر کارگردان‌های مرد با بازیگران قدرتمند زن مشخص است.

این فیلم‌ها بازیگران زن مطرحی چون ایزابل هوپرت، شارلیز ترون و ماریون کوتیار را به کن خواهد آورد، تا در کنار کارگردانان زنی چون جودی فاستر با فیلم «هیولای پول» و آندریا آرنولد با فیلم «زنبور» حضور زنان را در شصت و نهمین دوره جشنواره کن پررنگ‌تر کنند. در این میان نایومی کاواسه ژاپنی بر کرسی ریاست هیات داوران فیلم کوتاه و سینه‌فونداسیون تکیه خواهد زد، در حالی که والری دونزلی ریاست هیات داوران هفته منتقدان را برعهده خواهد داشت.

در این میان زمزمه‌های بسیاری درباره انتخاب فیلم تازه وودی آلن «کافه سوسایتی» برای نمایش افتتاحیه جشنواره به گوش می‌رسد، که اگر این چنین باشد، برای سومین بار این افتخار نصیب وودی آلن می‌شود که سال گذشته با فیلم «مرد غیرمنطقی» در جشنواره حاضر بود.

البته هنوز تمام فیلمسازان منتظر اعلام رسمی مسئولان جشنواره هستند، و همه می‌دانند که تیری فرمو و همکارانش برای تغییر دادن نظرشان تا آخرین دقایق مشهور هستند. از این روی باید تا کنفرانس روز 14 آوریل و اعلام رسمی صف‌کشی فیلم‌ها منتظر بمانند.

منبع : ورایتی / 25 مارس

57241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 521784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۷
    0 3
    پس شانس فروشندهکم است