ایرنا نوشت: یک مقام عالی رتبه نیروی دریایی آمریکا به جرم ارتشا و برملا ساختن اطلاعات طبقه بندی شده، از سوی دادگاهی در آمریکا به چهار سال زندان محکوم شد.

بی.بی.سی روز شنبه با انتشار این خبر گزارش داد: 'دانیل داسک' (Daniel Dusek ) از فرماندهان عالی رتبه نیروی دریایی آمریکا به اتهام ارائه اطلاعات طبقه بندی شده نیروی دریایی آمریکا به یک پیمانکار امور دفاعی مالزی، به 46 ماه حبس محکوم شد.

این مقام عالی رتبه نیروی دریایی آمریکا همچنین از سوی دادگاه به پرداخت 70 هزار دلار جریمه نقدی و برگرداندن مبلغ 30 هزار دلار به نیروی دریایی آمریکا محکوم شد.
بنابراین گزارش داسک، 49 ساله پیشتر و در ژانویه 2015میلادی به دریافت رشوه و اقامت در هتل لوکس و مسائل خلاف اخلاقی در قبال دادن اطلاعات طبقه بندی شده نیروی دریایی آمریکا به پیمانکار مالزیایی اعتراف کرد.
'جانیس سامارتینو' ( Janis Sammartino) قاضی دادگاه 'سندیگو' کالیفرنیا پس از اعلام این حکم، ابراز شگفتی کرد که فردی در موقعیت داسک چگونه حاضر شده اطلاعات طبقه بندی شده را در قبال اقامت در هتل های لوکس و دریافت خدمات خلاف اخلاق، در اختیار غیر بگذارد.
بنگاه سخن پراکنی بی.بی.سی گزارش داد: 'کاپیتان' داسک که سابقه معاونت ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا و همچنین بین سال های 2007 تا 2008 میلادی فرماندهی ناو 'یو.اس.اس فیتزجرالد' را برعهده داشته یکی از عالی رتبه ترین مقامات نیروی دریایی آمریکا است که در ارتباط با یکی از بدترین رسوایی های مالی متهم و محکوم می شود.  
بنابراین گزارش مسئولان شرکت خدمات بنادر 'گلند دیفنس مارین اِشیا' (GDMA) که مقر آن در سنگاپور است، به داسک و دیگر همقطاران وی پیشنهاد داده بودند در قبال اقامت در هتل های لوکس و دریافت خدمات غیر اخلاقی، ناوهای جنگی آمریکا در بنادری که این شرکت در آنها فعال است، توقف کنند.
بنگاه سخن پراکنی بی.بی.سی گزارش داد: بطور نمونه داسک ترتیبی داد تا ناو هواپیمابر 'یو.اس.اس آبراهام لینکلن' در بندر 'پورت کلانگ' (Port Klang)مالزی که شرکت یاده شده در آن فعالیت داشت، توقف کند.
هزینه این توقف و خدمات دهی به ناوهواپیمابر آمریکایی در این بندر که در سال 2010 میلادی صورت گرفت، یک میلیون و 600هزار دلار بود.

۵۰۵۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 521821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =