۰ نفر
۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت:مدیر کل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه‌آهن گفت: از ابتدای طرح نوروزی تا کنون حدود یک میلیون مسافر با قطار جابه جا شدند.

 آغاز حرکت قطارهای نوروزی از 25 اسفند ماه 94 کلید خورد و به مدت 20 روز یعنی تا پانزدهم فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش بیشتر متقاضیان روزهای 27، 28 و 29 اسفند ماه را برای سفر با قطار انتخاب کرده‌اند و تا کنون حدود یک میلیون و 300 هزار بلیت فروخته شده است.

گفتنی است تعداد جا به جایی‌ها در ایام نوروز نسبت به روزهای عادی سال حدود سی درصد افزایش یافت به طوری که روزانه نزدیک به دویست قطار در سطح کشور جا به جا می‌شود و اگر چه تا کنون حدود 1 میلیون نفر از این طریق جا به جا شده‌اند اما پیش‌بینی می‌شود که تا پایان طرح به یک میلیون 900 هزار نفر هم برسد.

در این بین مشهد مقدس در صدر بیشترین بازدید مسافران قرار دارد به گونه‌ای که 45 درصد ظرفیت بلیت‌ها مربوط به مسیرهای منتهی به این شهر است.

مرتضی جعفری مدیر کل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه‌آهن گفت: از ابتدای طرح نوروزی تا کنون حدود یک میلیون مسافر با شبکه حمل و نقل ریلی کشور جا به جا شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هفتاد درصد ظرفیت بلیت‌ها به فروش رسیده است اظهار داشت: در اکثر مسیرها ظرفیت باقیمانده وجود دارد بنابراین متقاضیان می‌توانند برای نیمه دوم سفرها اقدام به خرید کنند.

وی افزود: این آمار نسبت به مدت مشابه پارسال 8 دهم درصد افزایش داشته است.

جعفری با اشاره به اینکه در برخی مسیرها ظرفیت بلیت‌ به اتمام رسیده است عنوان کرد: در این ایام تقریبا از تمام ظرفیت ناوگان استفاده شده است بنابراین امکان برگزاری قطار فوق‌العاده به جز در مواردی خاص وجود ندارد.

** میانگین روزانه 20 شکایت انتقاد و پیشنهاد از سوی مسافران

مدیر کل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه‌آهن تصریح کرد: متقاضیان خرید بلیت نوروزی برای اعلام شکایات، تخلفات و یا دریافت اطلاعات بیشتر همچون ظرفیت باقیمانده، موقعیت قطار و غیره می‌توانند با شماره تلفن 5149-021 تماس بگیرند.

جعفری ادامه داد: از شروع طرح تا کنون روزانه میانگین 20 شکایت، انتقاد و پیشنهاد از سوی مسافران مطرح شده که بلافاصله به آنها رسیدگی شده است.

 وی با اشاره به اینکه روزانه حدود دو هزار تماس با این سامانه گرفته شده است اظهار داشت: این تماس ها در جهت گرفتن اطلاعات موجود زمان رسیدن قطار، خدمات ارائه شده و مواردی از این قبیل بوده است و در صورت بروز مشکل بلافاصله طی تماس کارشناس با رئیس قطار این مسئله پیگیری می‌شود. 

22435

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 521844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =