۰ نفر
۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۵:۱۷

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر استان سمنان گفت: میزان اقامت مسافران در این استان در سالجاری و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 17 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین «حسين خواجه‌بيدختي» گفت: از بيست و هفتم اسفند ماه سال 94 تا كنون، 162 هزار و 295 مسافر در استان اقامت كرده اند و اين در حالي است كه در مدت مشابه سال قبل 138 هزار و 913 مسافر در اين استان اقامت داشتند.
وي با ابراز رضايت از ميزان افزايش اقامت مسافران در استان سمنان، اظهار داشت: اين آمار نشان دهنده، تبديل شدن استان سمنان از استاني عبوري به مقصد مسافران و گردشگران نوروزي است.
وي گفت: بر اين اساس امسال، پنج هزار و 600 مسافر در هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و مهمانپذيرهاي استان اقامت داشتند و يك هزار و 50 نفر نيز در منازل استيجاري اقامت كردند.
بيدختي با اشاره به اقامت 23 هزار و 546 نفر در كمپ هاي موقت، گفت: در مدت مشابه سال قبل دو هزار و 846 نفر در كمپ هاي موقت استان اقامت داشتند.
وي از اقامت بيش از 61 هزار نفر در مدارس و بيش از 32 هزار نفر در چادرهاي مسافرتي خبر داد و افزود: 38 هزار مسافر نيز در ساير مراكز اقامت داشتند.
مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان سمنان با اشاره به بازديد 113 هزار و 796 مسافر و گردشگر از جاذبه هاي تاريخي و طبيعي اين استان، گفت: در مدت مشابه سال قبل 95 هزار و 888 نفر از جاذبه هاي استان بازديد كردند.
وي گفت: بر اين اساس، ميزان بازديد گردشگران از جاذبه هاي استان در سالجاري و در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 19 درصد افزايش يافته است.
وي از بازديد پنج هزار و 60 نفر از موزه هاي استان نيز خبر داد و افزود: در اين مدت 108 گردشگر خارجي نيز از استان بازديد كرده اند.
دبير ستاد هماهنگي خدمات سفر استان سمنان در رابطه با سوانح جاده اي نيز گفت: 166 مورد سانحه رانندگي در جاده هاي استان رخ داده كه 68 مورد ناشي از واژگوني ، 18 مورد انحراف از جاده و 78 مورد ساير موارد بوده است.
بيدختي گفت: در اين مدت 727 مراجع تصادفي به بيمارستان‌هاي استان مراجعه و 22 نفر نيز بر اثر تصادف فوت كردند.
دروازه ارگ سمنان، مسجد تاريخانه دامغان، چشمه علي دامغان، مسجد چهلستون سرخه، مجموعه تاريخي بسطام، آرامگاه شيخ ابوالحسن خرقاني، مجموعه قصر بهرام گرمسار، بازار آرادان، كاروانسراي دهنمك و .... از جمله آثار تاريخي پر بازديد استان سمنان است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 521948

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =