۰ نفر
۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹
اقامت 401 گردشگر خارجی در گیلان

ویژگی های منحصر بفرد گردشگری گیلان، مسافران خارجی را هم به این استان جذب نموده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، رضا عليزاده از رشد 3.25 درصدی اقامت مسافران در واحدهای اقامتی استان در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته و در بازه زمانی 27 اسفند 94 تا پايان 7 فروردين 95 گفت و با اشاره به اقامت 3 ميليون و 642 هزار و 85 نفر شب در واحدهای اقامتی استان تصريح كرد: با توجه به استقبال خوب گردشگران از جاذبه های تاريخی و ‌فرهنگی گیلان، حضور پرشوری را در موزه های استان شاهد بوديم كه براساس آمار بدست آمده تعداد 202 هزار و 743 نفر از اين مجموعه ها بازديد بعمل آوردند.

وی افزود: 401 مسافر خارجی نیز در مدت اعلام شده در مراکز اقامتی گیلان اقامت کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در ادامه خاطرنشان کرد: بر طبق آمار، بیش از 625 هزار خودرو در مدت یاد شده وارد گیلان شده است.

علیزاده ادامه داد: در بین رتبه بندی بازدید از موزه ها نیز، مجموعه قلعه رودخان با 169 هزار و 891 نفر بازدید، موزه میراث روستایی گیلان با 17هزار و 406 نفر بازدید و همچنین موزه نظامی انزلی نیز با 6 هزار و 432 نفر بازدید به ترتیب رتبه های اول تا سوم بیشتر بازدید از موزه های استان را در مدت یاد شده به خود اختصاص دادند.

دبير ستاد اجرايی خدمات سفر گيلان اظهار داشت: شهرک تاریخی ماسوله نیز با استقبال مطلوب مهمانان نورورزی، بیش از 89 هزار و 710 نفر بازدیدکننده داشته است.

دبير ستاد اجرايی خدمات سفر گيلان در پایان از ادامه روند بازرسی های نظارتی گفت و تصریح کرد: در مدت یاد شده 1109 مورد بازدید از اماکن پذیرایی و اقامتی و خدمات گردشگری استان بعمل آمده که در این راستا 60 مورد تذکر و 7 مورد اخطار کتبی به ثبت رسیده است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 522112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =