سازمان محیط زیست کشور با اعلام سامانه مستقل گزارش دهی مردمی درباره تخلفات زیست محیطی از مردم خواسته تا برای حفظ محیط زیست همکاری کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در طول تعطیلات نوروز به خصوص در مناطق گرمسیر کشور تعداد زیادی از گردشگران نوروزی ترجیح می دهند از مواهب طبیعت زیبای ایران استفاده کنند. برخی از این گردشگران با ایجاد مخاطرات زیست محیطی باعث تخریب محیط زیست می شوند.

شکستن شاخه های درختان، آتش روشن کردن در جنگل ها، شکار غیرمجاز گونه های جانوری، صید غیرقانونی آبزیان در رودها و سواحل از جمله این مخاطرات است که مردم می توانند با اطلاع رسانی به موقع به مسولان سازمان محیط زیست از این مخاطرات زیست محیطی جلوگیری کنند.

هر مسافر نوروزی از هر نقطه از کشور و در هر زمان از شبانه روز می تواند مخاطرات محیط زیستی را از طریق سامانه 1540 به اطلاع سازمان حفاظت محیط زیست برساند

وسعت کشور، موضوعات و تنوع چالش های محیط زیستی ایجاب می کند که نظارت به شکل فراگیر انجام شود و از آنجا که مردم بهترین ناظر هستند با استفاده از سامانه 1540 می توان با کمک شهروندان به این هدف رسید.

هدف از راه اندازی سامانه 1540، دسترسی مدیران کل بازرسی حفاظت محیط زیست استان ها به شکایات و گزارش های مردمی به صورت آنلاین است.

در گذشته مدیران کل بازرسی محیط زیست استان ها در زمان انجام ماموریت همیشه نگران بودند چطور می توانند از گزارش ها و شکایات مردمی در خارج از اداره مطلع شوند اما اکنون با استفاده از سامانه 1540، امکان دریافت گزارش ها و شکایات مردمی به خصوص در تعطیلا نوروز درباره مشکلات زیست محیطی منطقه از طریق تلفن ثابت و تلفن همراه به صورت شبانه روزی و بدون نیاز به مراجعه حضوری مردم به ادارات استانی فراهم شده است.

در بخش طرح تکریم سامانه 1540 برای پاسخ دهی به اشخاص، مواردی همچون، شماره تلفن شخص گزارش کننده، نوع وسیله ارتباطی و تاریخ ارایه گزارش ثبت می شود، پس از ثبت گزارش ها، کارشناس پاسخگو به هر مساله در سازمان حفاظت محیط زیست تعیین می شود و این کارشناسان موظفند به مواردی که به آنها ارجاع داده شده، رسیدگی کنند.

برای سهولت مردم در استفاده از سامانه 1540، موارد زیادی در طراحی این سامانه پیش بینی شده که دریافت گزارشهای مردمی را راحت می کند.

45231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 522146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =