مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ثبت حدود چهار میلیون نفر سفر دریایی از طریق 14 بندر مسافری مجاز بنادر این استان در مدت 13 روز (25 اسفند پارسال تا هشتم فروردین ماه امسال) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، ابراهیم ایدنی با اعلام این به خبرنگاران اظهار داشت: دراین مدت، حدود 780هزار نفر از گشت های دریایی در آب های ساحلی این استان بهره مند شدند.

وی افزود: در روز شنبه، هفتم فروردین ماه که بنادر هرمزگان میزبان موج دوم سفرهای دریایی مسافران نوروزی بود، جابجایی 520هزار نفر سفر دریایی و حمل 46 هزار دستگاه خودرو انجام شد و 17 هزار و 800 بار تردد شناور(سفر دریایی) نیز به ثبت رسید.

ایدنی خاطرنشان کرد: بیشترین حجم جابجایی مسافران در بازه زمانی ذکر شده مربوط به روز ششم فروردین می باشد که در این روز 526 هزار نفر جابه جا شدند.

وی تصریح کرد: از 25 اسفندماه گذشته تا پایان روز هشتم فروردین ماه، 95 هزار سفر دریایی(تردد شناور) در مسیرهای مجاز اعلام شده بین بنادر و جزایر هرمزگان صورت گرفته که بیشتر رقم آن مربوط به روز هفتم فروردین با 17 هزار و 800 بار تردد می باشد.

در طرح نوروزی سال 95 که از 25 اسفند سال گذشته آغاز شده و تا 15 فروردین ماه امسال ادامه دارد، 57 فروند شناور مسافری با ظرفیت افزون بر شش هزار و 500 صندلی و 48 فروند شناور لندینگ کرافت با ظرفیت جابجایی دوهزارو 400 دستگاه خودرو درهر بار سفر، جابجایی مسافر و خودرو را به جزایر استان هرمزگان برعهده دارند.

مسافران نوروزی علاقه مند به تجربه سفرهای دریایی هم اکنون می توانند برای تردد به جزایر قشم و هرمز از بندر شهید حقانی بندرعباس و برای سفر با خودرو به جزیره قشم از مسیر دریایی بندر پهل- بندر لافت استفاده کنند.

بنادر لنگه، چارک و آفتاب در غرب هرمزگان نیز برای سفر مسافر و خودرو به جزیره کیش آماده خدمات رسانی به مسافران دریایی هستند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 522411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =