۰ نفر
۱۵ فروردین ۱۳۸۹ - ۰۶:۳۸

تازه ترین نظرسنجی‌ها از جلوبودن حزب محافظه‌کار در انگلستان خبر می‌دهد.

تازه‌ترین نظرسنجی‌ها که نتایج آن امروز یکشنبه یعنی فقط چند روز مانده به اعلام زمان برگزاری انتخابات آینده پارلمانی منتشر شد نشان داد حزب محافظه کار انگلیس جلوتر بودن خود را از حزب حاکم کارگر تقویت کرده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری رویترز از لندن،‌ نتایج نشان می دهد حزب محافظه کار در انتخابات آینده که احتمالا روز ششم ماه مه برگزار خواهد شد خواهد توانست با اکثریتی کوچک و یا با حمایت یک حزب اقلیت، کابینه را تشکیل دهد. این نظرسنجی نوعی اطمینان خاطر به بازارهای مالی داد که نگران است انتخابات منجر به تشکیل پارلمانی شود که هیچ یک از دو حزب بزرگ انگلیس در آن اکثریت مطلق نداشته باشند که در این صورت تعامل با کسری بودجه که معادل دوازده درصد تولید ناخالص داخلی انگلیس خواهد بود دشوار خواهد شد.

نظرسنجی دو هفته قبل نشان داد حزب محافظه کار فقط پنج درصد از حزب کارگر جلوتر است ولی قول حزب محافظه کار برای لغو افزایش مالیات بر درآمد موجب افزایش محبوبیت این حزب شد.

نشریه ساندی تایمز نوشت محافظه کاران برای افزایش محبوبیت خود همچنین وعده تخفیفهای مالیاتی را به ارزش یک میلیارد پوند برای افراد متأهل داده اند.

پیش بینی می شود گوردون براون نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه زمان برگزاری انتخابات آینده پارلمانی در انگلیس را رسما اعلام کند

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 52256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =