۰ نفر
۱۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶

ایرنا نوشت: درهای دفاتر شبکه سعودی « العربیه» و شبکه « الحدث» وابسته به آن در لبنان صبح امروز (جمعه) در میدان ریاض الصلح در وسط بیروت بسته شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ملی لبنان، « عدنان غلموش» مدیر امور دفتر و « ایلی دانیال» وکیل این شبکه در بیروت به کارکنان العربیه اطلاع داده شده که در در دفاتر این شبکه به طور کلی بسته شده است.
در دفاتر شبکه العربیه در بیروت، 27 تن شامل خبرنگار و نیروهای فنی کار می کردند.
کارکنان العربیه این تصمیم را ناگهانی و غافلگیر کننده خوانده اند و دلیل آن را نمی دانند.
خبرگزاری ملی لبنان خاطرنشان کرد: یکی از کارکنان العربیه گفته که به آنها دلیل بسته شدن در دفاتر العربیه مسائل امنیتی اعلام شده و حقوق و غرامت آنها برای پراخت به آنها آماده است.
این کارمند العربیه گفته است که خبرنگاران این شبکه سعودی در بیروت به کار خود ادامه می دهند.

** بهانه امنیتی پذیرفتنی نیست
« رمزی جریج» وزیر اطلاع رسانی لبنان در واکنش به این تصمیم العربیه گفت: از این تصمیم متاسفم به ویژه این که هیچ بهانه و توجیه امنیتی برای آن وجود ندارد زیرا همه موسسات رسانه ای خارجی در لبنان فعال هستند و وضعیت امنیتی به طور نسبی خوب است.
وی در گفت و گو با تلویزیون الجدید افزود: این تصمیم می تواند ناشی از یک موضع سیاسی به دلیل بحرانی شدن روابط لبنان با برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به ویژه سعودی باشد.
رمزی جریج اضافه کرد: امیدواریم این بحران پایان یابد و شاید این اتفاق بعداز تماس مستقیم بین تمام سلام نخست وزیر لبنان و سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی که به زودی در حاشیه همایشی در ترکیه برگزار می شود، رخ دهد.
الجدید با اشاره به برخی از تحلیل ها و گمانه زنی ها در باره این تصمیم العربیه ، خاطرنشان کرد: العربیه احتمالا تهدیدهای امنیتی را بهانه ای قرار داده تا برخی از کارکنان خود را که از آنها به دلایل سیاسی و طایفه ای عصبانی است، اخراج کند.
براساس این گزارش ، شبکه العربیه هم با صدور بیانیه ای ادعا کرد که این تصمیم را به دلیل« شرایط سخت و چالش ها و تلاش برای حفظ سلامتی کارکنان و کارمندان خود اتخاذ کرده است».

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 523035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =