انتخاب نوشت: یک تحلیلگر اصولگرا گفت: «تمایلی در میان اصولگرایان برای بازگشت احمدی نژاد وجود نداد. آنان نقدهای بسیاری به عملکرد احمدی نژاد خصوصا در مورد مشایی و 11 روز خانه نشینی اش دارند.»

ناصر ایمانی، تحلیلگر اصولگرا یکی از دلایل شکست ائتلاف اصولگرایان در انتخابات اخیر را انتساب آنها به احمدی نژاد دانست و افزود: برخلاف تبلیغات تیم احمدی نژاد، در ليست اصولگرايان تعداد زیادی از نزدیکان احمدی نژاد هم حضور داشتند. بخشی از این افراد  از مديران و نزدیکان احمدی نژاد بودند. برخی از آنها در جبهه پايداري نیز حضور دارند.

وی افزود: وزن آن ها در لیست انقدر زیاد بود که برخی به  اصولگرايان نقد می کردند که چرا انقدر به نزدیکان احمدی نژاد سهم داده اند.  به هر صورت اگر قرار بود در شهری مثل تهران نزدیکی به احمدی نژاد موجب رای آوری شود این ها باید رای می آوردند. در حالی که اتفاقا همین کسانی که به نزدیکی به احمدی نژاد معروف بودند جز کسانی بودند که  پايين ترين رای را در  تهران آورده اند.

ایمانی در ادامه گفت: باید این واقعیت را در نظر بگیریم که احمدي نژاد در شهری مثل تهران پايگاه اجتماعي بسيار کمی دارد. حتی به نسبت دیگر شهر های ايران رای احمدی نژاد در تهران کم است. اگر بخواهیم به  آخرین انتخاباتی که احمدی نژاد در آن حضور داشت استناد کنیم. می بینیم که در سال 88 او نتوانست رای خوبی در شهر تهران کسب کند. در حالی که احمدی نژاد در دیگر شهرها رای داشت اما در تهران به نسبت رای پایینی گرفت.

این تحلیلگر اصولگرا اضافه کرد: استدلال احمدي نژادي ها اين است که در صورت حضور ما همه چيز در صحنه مهيا است اما اين نگاه درستي نخواهد بود و یک خودمحوري کاملا سياسي به حساب می آید. در مجموع طيف احمدي نژاد در سراسر کشور مقبوليت پاييني پيدا کرده و حتي در اين راستا اصولگرايان نيز خواهان بازگشت وي نيستند.

ایمانی  نسخه بازگشت به احمدي نژاد را یک اشتباه خواند و به اصولگرایان توصیه کرد: این راهکار بسیار نادرستی است. البته تا جایی که من خبر دارم این دست اخبار و اطلاعات  کاملا غلط است و در بین  اصولگرايان اصلا و ابدا بازگشت به سمت احمدي نژاد مطرح نيست. در واقع بحث  برگشت به سمت احمدي نژاد تحليل چندان درستی نیست.

ایمانی در انتها تاکید کرد: احمدي نژاد به خاطر عملکردی که در دوران خودش داشت، خصوصا بحث  11 روز خانه نشيني و مشايي همواره از طرف اصولگرایان مورد نقد قرار گرفته است. در نتیجه بسیاری از اصولگرایان به دلیل این که احتمال می دهند  احمدی نژاد دوباره این دست اقدامات را مجدد انجام دهند تمایلی ندارند که  وی بازگردد. بازگشت احمدي نژاد به هيچ عنوان از سوي اصولگرايان مطرح نيست.
27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 523141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمود A1 ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    27 5
    اگر با این همه خرابکاریهایی که احمدی نژاد به بار آورده است فکر کردن یک لحظه به اینکه دوباره بیاید احمقانه است.
  • بی نام A1 ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    26 3
    يعني انهمه خسارات و ابروريزي هاي بين المللي مهم نيست و فقط يازده روز خانه نشيني ملاك است
  • محمد IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    10 6
    مگه احمدي نژاد با اين همه خرابكاري ديگه تاييد صلاحيت ميشه؟ خدايا عدالتت رو شكر
    • بی نام A1 ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
      0 0
      هرگز نمیشه وگرنه کل کشور زیر سوال میره
  • تهرانی A1 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    3 6
    هرچه حرف مفت بر علیه مولایم احمدی نژاد دارید بزنید . او در یک مناظره بیست دقیقه ای همه شما غرب زدگان و به اصطلاح تحصیل کرده ها را رسوا می کند
  • بی نام IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    0 0
    اتفاقا چنانچه احمدی نژاد اقدام به حضور مجدد در صحنه نماید اینبار خبری از خانه نشینی نیست چرا که او دریافته است چگونه باید با اصولگرایان بر خورد کند و بدون تعارف و بطور مستقیم جلوی هر کس که با ایده های او مخالفت کند خواهد ایستاد و اینبار با خود زنی بزرگتر برای کشور هزینه بیشتری را خواهد تراشید تا جماعت بیشتری را دور خود جمع کند و با توجه به اطلاعات و اخباری که درخصوص فساد موجود در میان اقشار بیشتر بر خوردار جامعه منتشر میشود کم درامدها کاری به ضرر و زیان حاصل از برنامه های وی نخواهند داشت و میخواهند سهم خود را بردارند