اقتصادنیوز گزارش داد: سوزوکی قصد دارد امسال سه محصول جدید خود را در ایران‌خودرو به تولید برساند.

این خودروساز ژاپنی برنامه‌ریزی کرده تا سطح فعالیت خود را در بازار ایران گسترش داده و سهم بیشتری از خودروهای مونتاژی را در این بازار از آن خود کند.

سوزوکی تا پایان سال جاری سه محصول سوئیفت، سیاز و ویتارای جدید را روانه بازار ایران خواهد کرد. سوئیفت و ویتارا دو مینی شاسی بلند و سیاز سواری سدان خانوادگی است که سوزوکی برای تولید در ایران پیشنهاد داده است.

سوزوکی سوئیفت با سه حجم موتور 1.2، 1.4 و 1.6 هزار لیتری تولید خواهد شد که که قیمت آن بین 44 تا 77 میلیون تومان اعلام شده است.

سیاز نیز حدود 100 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده و ویتارای جدید حول و حوش 130 میلیون تومان قیمت خواهد داشت.

ایران‌خودرو قصد دارد امسال سطح همکاری خود را با دو خودروساز ژاپنی بالا ببرد از این رو با انتخاب سوزوکی به عنوان شریک چهارم خود، برنامه‌ریزی کرده تا محصولات جدیدی از این برند را روانه بازار خودرو ایران کند.

بزرگترین خودروساز ایران در نظر دارد تا تولید این سه خودرو را در واحد مشهد خود آغاز کند که در این صورت بر اساس قانون ساخت داخل و خواسته وزارت صنعت باید حداقل 40 درصد قطعات این خودرو را از سوی قطعه‌سازان داخل کشور تامین کند. اما با توجه به شمارگان پایین این خودروها بعید است که قطعه‌سازان داخلی تن به سرمایه‌گذاری برای ساخت داخل قطعات این سه خودرو کنند.

پیش از این قرار بود که ایران‌خودرو، سوزوکی کیزاشی را روانه بازار کند که به علت آغاز تحریم‌ها از این اقدام خود منصرف شد.

از سویی دیگر ایران‌خودرو در نظر دارد با یکی از زیر مجموعه‌های هلدینگ رنو- نیسان به همکاری بپردازد و آن را به عنوان شریک ششم خود انتخاب کند. ظاهرا بناست تا این خودروساز با شرکت داتسون به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های نیسان، تولید خودروهای زیر 50 میلیون تومانی را در دستور کار خود قرار دهد. گفته می‌‌شود داتسون تنها خودروساز ژاپنی است که می‌تواند با توجه به سطح درآمد ایرانیان به تولید خودروهای ارزان که زیر 50 میلیون تومان قیمت دارند، بپردازد.

 

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 523342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    55 1
    تاوقتی ایران خودرو و سایپا هماهنگ کننده باشند چیزی برای راحتی و رفاه مردم نیست چون سود واقعی رو اونها می برند اگر دست این واسطه ها نباشد شاید مردم بیچاره بتونن با قیمت های پایین ماشین خوب سوار شوند در عیر اینصورت باید پول هنگفت بدن و ماشین آشغال سوار شوند لطفا بگین تولید کنندگان خودرو با این تولیدها مذاکره نکنند
  • پوریا A1 ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    60 1
    ینی چی بین 44 تا 77 میلیون؟با این اختلاف قیمت یه ماشین میشه خرید
  • مازيار IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    16 1
    كلمه هزار اضافه است. منظور از 1.2 و 1.4 و 1.6 هزار ليتری چيست؟ يعنی 1200 ليتری و 1400 ليتری و 1600 ليتری؟ 1.2 ليتری درست است احتمالا 1.2 ليتري 44 ميليون و 1.6 هزار ليتري 77 ميليون.
  • بی نام IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    20 2
    من نیسان می خوام