اقامت گردشگری در پلدختر  27 درصد رشد داشته است

رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری پلدختر گفت: امسال در ایام نوروز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 27 درصد افزایش اقامت گردشگران در شهرستان پلدختر داشته است

منوچهر بابایی در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین افزود: 36 هزار و 500 نفر در این شهرستان در ایام نوروز تا 13 فروردین امسال اقامت داشتند .
وی گفت: امسال در ایام نوروز در شهرستان پلدختر تعداد 207 هزار نفر از تمام آثار تاریخی ، باستانی ، جاذبه های تفریحی ، گردشگری و بقاع متبرکه دیدن کردند .
وی افزود: دو کمپ اسکان مسافران نوروزی با همکاری هلال احمر و شهرداری پلدختر در مناطق تنگ فنی و پارک ولایت شهر با 60 تخته چادر بر پا شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری پلدختر گفت:شهرستان پلدختر به عنوان پل ارتباطی شمال به جنوب کشور دارای آثار متنوع تاریخی و طبیعی برای گردشگران می باشد که در اقامت آنان نقش مهمی دارند.
بابایی افزود: در کنار این کمپ های اسکان ، سیاه چادرمحلی به صورت نمایشگاهی از فرهنگ بومی مردم شامل عرضه صنایع دستی و سوغات محلی ، پخت نان محلی بر پا شده است .
وی گفت: تهیه لبنیات محلی در این سیاه چادرها شامل ماست ، دوغ و کره و غیره بود که مورد استقبال مسافران و گردشگران نوروزی قرار گرفت .
وی افزود: پنج هزار اقلام تبلیغاتی شامل کتابچه غار کوگان ، نقشه و پوستر و معرفی آثار تاریخی با همکاری هلال احمر به صورت رایگان در اختیار مسافران و گردشگران نوروزی قرار گرفت .
رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری پلدختر گفت:بیش از دو هزار مسافردر ایام نوروز هنگام بارندگی در سالن های ورزشی به صورت رایگان اسکان یافتند

اسمااسماعیل پور

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 523518

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =