اولین نشریه دانشجویی دانشگاه تهران و گزیده‌های مقالات استادیارشاطر معرفی شد

مراسم رونمایی و معرفی کتاب های « آئین دانشجویان» و «حکمت تمدنی» عصر روز شنبه 14 فروردین ماه با حضور دکتر همایون کاتوزیان در شهر کتاب فرشته برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهر کتاب فرشته،‌ دو کتاب «حکمت تمدنی» و «آئین دانشجویان» رونمایی و معرفی شد. البته پیش از این اعلام شده بود که قرار است کتاب «طنز و طنزینه هدایت» هم در این جلسه رونمایی شود که به گفته محمد جمالی، برگزار کننده این جلسات به دلیل نرسیدن کتاب از چاپ‌خانه در زمان مقرر این امکان میسر نشد.

«آئین دانشجویان» نخستین کتابی بود که در این جلسه با صحبت‌های علی‌اصغر سعیدی، جامعه‌شناس و استاد دانشگاه تهران رونمایی و معرفی شد. وی ضمن اشاره به این‌که کاش شخص همایون کاتوزیان در این جلسه حضور داشت تا پاره ای از توضیحات را خودش می‌داد، گفت: کتاب«آئین دانشجویان»، کتابی است از سال 1323تا 1364که بنیاد مطالعات ایرانی انتشار آن را برعهده دارد. البته این کتاب در ادامه سلسله‌کتاب‌های ایران‌نامه منتشر می‌شود.

سعیدی افزود: «آئین دانشجویان» پیشگفتار جالبی دارد که با جزئیات بیشتری در مورد کتاب حرف می‌زند. این کتاب به ماجرای انتشار اولین نشریه دانشجویی دانشگاه تهران به نام«آئین دانشجویان» به همت دو دانشجوی حقوق عباس اردوبادي و رحیم متقی ایروانی می‌پردازد که همایون کاتوزیان نویسنده این کتاب است.

۵۸245

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 523540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =