مهر نوشت: رئیس اتاق اصناف ایران، عدم ارایه فاکتور فروش، نداشتن برچسب قیمت و کم‌فروشی را عامل اصلی نارضایتی مردم در ایام نوروز از واحدهای صنفی دانست و گفت: میوه و مواد غذایی در صدر شکایات قرار داشت.

علی فاضلی، مردم محور شدن اعلام شکایت در کشور را سبب کاهش نیاز به نیروی انسانی مستقر در مغازه‌ها دانست و گفت: ۵۴ درصد از شکایت‌های ارائه شده به واحد بازرسی اتاق اصناف، تلفنی و از سوی مردم بوده که در این میان، نداشتن برچسب قیمت، ‌عدم ارایه فاکتور فروش و همچنین کم و بدفروشی، بیشترین شکایت مطرح شده بوده که میوه، مرکبات و موادغذایی بیشترین شکایت را داشته است.

رئیس اتاق اصناف ایران افزود: بازرسی مواد غذایی در اولویت فعالیت‌های واحد بازرسی اتاق اصناف قرار دارد؛ البته با توجه به ثبات قیمت و تامین کافی کالاها در دوره نوروز و شب عید و تامین ۳ برابری نیاز کالایی، امسال کمترین مشکل در بخش تامین کالاهای مورد نیاز مردم از جمله پوشاک، سبد کالایی خانوار و میوه ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: سازماندهی نشدن دستفروشان در کشور سبب اختلال در نظام توزیع کشور و ایجاد بداخلاقی هایی در سطح شهرها شد که این مورد نیز مدیریت شد.

فاضلی با اشاره به اینکه افزایش قیمت ۴ تا ۵ درصدی در برخی کالاها به صورت ماهانه روندی طبیعی در اصناف کشور است، تصریح کرد: در سال جاری علاوه بر اینکه تاکنون هیچ افزایش قیمتی اعمال نشده در برخی کالاها نیز مانند پوشاک، ‌کیف و کفش کاهش قیمت نیز اعمال شده است و همچنان ادامه دارد.

وی اعلام کرد: در اسفند ۹۴ هم بیش از ۳۳ هزار بازرسی در اصناف کشور انجام شد که برای ۲۰ هزار مورد، پرونده تشکیل شده است.
22535

کد خبر 523956

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین